Bicie na kierownicy po raz kolejny |
Autor |
Wiadomość |
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:43 Bicie na kierownicy po raz kolejny
|
|
|
Po raz kolejny mam bicia na kierownicy przy hamowaniu. Ostatnio przetoczylen tarcze i na jakiś czas był spokój, teraz musze znowu z tym powalczyć(ciekawe czy kiedyś wygram). Mam wrażenie ze zaczyna się problem dopiero po trzech hamowaniach, jak tarcze są juz ciepłe. Pozostaje mi jeszcze wymienić ci yba sam zacisk, może mój jest krzywy? Możliwe? Wymieniłem do tej pory Amory, sprężyny, zwrotnice, toczyłem tarcze, regenerowalem zaciski. Może winne są zaciski a dokładnie może są one nie równe względem tarczy. Trochę wydumana teoria ale lepszej nie mam . dodam jeszcze ze puszcza mi hamulce przy hamowaniu ale chyba nie to jest problemem |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
Ostatnio zmieniony przez hleb23 |12 Kwi 2015|, 2015 10:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:48 Re: Bicie na kierownicy po raz kolejny
|
|
|
hleb23 napisał/a: | dodam jeszcze ze puszcza mi hamulce przy hamowaniu ale chyba nie to jest problemem |
Możesz rozwinac bo jakoś nie moge zrozumieć albo jest zbyt rano... |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:49
|
|
|
Ja jestem zdania że tarcz się nie przetacza można je troszkę podrównać chyba że jest to auto gdzie tarcza kosztuje 500 zeta no ale jak stać cię na auto to i na części też ,przetoczona tarcza jest cieńsza i szybciej się zagrzewa i chłodzi no skutkuje to pokrzywieniem tarczy |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:54
|
|
|
Tez tak uważam, tym bardziej ze kpl tarcz do r4 kosztuje grosze. |
|
|
|
|
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 11:16
|
|
|
Miało być piszczą hamulce :] |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 11:29
|
|
|
hleb23 napisał/a: | może mój jest krzywy? Możliwe? |
Nie ma takiej możliwości
Wymień tarcze na jakieś przyzwoite |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 11:43
|
|
|
Może po prostu, uwaga, ZMIERZ bicie tarcz? Do oszacowania, czy to one są problemem wystarczy nawet śrubokręt przyłożony do zacisku tak, że będzie unieruchomiony i jednocześnie będzie dotykał tarczy. Obracasz tarczą (oczywiście przykręconą do piasty) i jesli śrubopkręt dociera do tarczy tylko na jakimś małym odcinku, to tarcza (lub piasta) krzywa.
Jak krzywa, to tak samo sprawdź samą piastę, bez tarczy.
Bo jak krzywa piasta, to po założeniu prostych tarcz zaraz beda krzywe |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:13
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Tarcze były mierzone, są w normie ale mimo wszystko po przetoczeniu było perfekcyjnie, niestety niedługo. Piasta tez w normie |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:15
|
|
|
jestes pewny,ze piasta ok?
ja wymienialem tarcze sezonowo zima-lato,zawsze bylo bicie,czasami przed zalozeniem tarcz wybijalem szpilki i lizalem piaste,ale dopiero po jej wymianie problemy ustały |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:45
|
|
|
Przerabiałem u siebie i toczenie tarcz ( bo były bardzo grube ) i zakładałem nowe . Po ok 2 tygodniach jazdy w obydwu przypadkach zaczynało szarpać. Jak kat, pisze , pomogła wymiana piasty. |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:49
|
|
|
hleb23, mierzysz bicie tarczy przykreconej do piasty, czyli na aucie.
Jakies 5 mm od krawędzi.
Brembo dopuszcza bicie poniżej 0,1 mm ale niektórzy połowę tego zalecają jako max.
Dodatkowo mierzysz grubość tarczy w roznych miejscach po obwodzie.
Jakiej firmy masz tarcze? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:58
|
|
|
przed założeniem nowej tarczy czujnik zegarowy i pomiar bicia piasty . bo jak piasta będzie krzywa ( wystarczy czasem wylepić w krawężnik czy spora dziura ) to tarcze po 1500 za sztukę padną po miesiącu . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 13:09
|
|
|
Tarcze tarczami, ale sprawdziłbym jeszcze tuleje wahaczy.
Miałem takie trzęsawki na kierownicy w 2.3, ale po wymianie tuleji na nowe, dodatkowo usztywnione PU - problem zniknął. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 13:26
|
|
|
i jeszcze jedna ważna sprawa do sprawdzenia, choć pewnie dla niektórych oczywista - wyczyścić piastę w miejscu mocowania tarczy. Tarcze przetaczane na kole czy na tokarce? bo jak na tokarce, to potwierdza się teoria sprawdzenia piasty. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 13:45
|
|
|
hleb23
zmień tarcze na nowe a problem ustanie,
toczenie to sobie podaruj bo to nic nie daje w tym przypadku
ja wyrzuciłem stare oryginały,wyrzuciłem nowe trw bo się wygieły,jeżdżę na rotingerach i dają rade już ze 2lata
[ Dodano: |12 Kwi 2015|, 2015 13:46 ]
miałem tak samo jak Ty |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
|