|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Gaz w skorupie 2.3 `98 POMÓŻCIE, BO BIG PROBLEM !!! |
Autor |
Wiadomość |
cagney [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 13:53 Gaz w skorupie 2.3 `98 POMÓŻCIE, BO BIG PROBLEM !!!
|
|
|
Witam! Mam problem ze skorupą 2.3 z 98 roku - kupiłem ją z gazem, ale w starym, tzn mieszalnikowym systemie. Poprzedni właściciel bryczki zakładał tę instalację (widać było mu taniej), a ja nie wiedziałem, nie mając wcześniejszych doświadczeń z gazem, jak się do tego odnieść. Przez rok gaz chodził idealnie (pomijając - podobno normalne dla mieszalnika - drobne problemy na zakrętach, hamowaniu i ruszaniu z miejsca, ale zmieniłem przyzwyczajenia stylu jazdy i było OK). Ale od dwóch miesięcy mam zafundowany niezły horror: po okresowej regulacji (zresztą w autoryzowanym serwisie producenta instalacji) silnik mi "strzelił" i rozwalił kolektor (2 000 w plecy). Po wymianie znów pojechałem na regulację, gdzie Pan Monter i Regulator stwierdził, że muszę wymienić świece i przewody wys.napięcia (kolejne 300). Gdy to zrobiłem, nastąpiła Wielka Regulacja, po której samochód w ogóle nie chce mi jeździć na gazie: Po hamowaniu gaśnie (co ciekawe nie w trakcie, tylko po fakcie - jak w reklamie 2KC), nie trzyma obrotów na jałowym, falując od 300 do 2 000 obr/min, "strzela", na szczęście delikatnie, ale już kilka raze wypchnął mi jakąś rurkę z kolektora, mimo, że w kolektorze powinno być podciśnienie - a tu, co za niespodzianka, pojawia się właśnie ciśnienie i to spore, skoro wypycha tę cholerną rurkę. Wszystko to mija jak ręką odjął po przełączeniu na benzynę. Pojechałem do innego zakładu (podobno najbardziej renomowany w Łodzi), gdzie Pan Wszystkowiedzący - O - Gazie stwierdził, że moja stara instalacja w ogóle nie nadaje się do tego typu silnika i trzeba albo jeździć tylko na benzynie, albo montować sekwencję (za kolejne 4 000). Przy czym stwierdził, że żadne regulacje w mieszalnikowej nie pomogą, bo i tak nie będzie działać poprawnie (podobno jako tako funkcjonują tylko nowe). P O R A D Ź C I E , C O R O B I Ć ? ? ? Jeżdżę dożo, bo ok. 35 000 rocznie, prawie wyłącznie w mieście. Zakładać czy nie??? Jak się sprawuje taka instalacja? Jak wpływa na to, co dzieje się z samochodem podczas jazdy (bo jak wpływa na silnik - przynajmniej mieszalnikowa, to wiem - w ogóle nie wpływa)? I czy jest bardzo głośna: ogłądałem pracujący model na tablicy reklamowej u gazera, strasznie waliły wtryskiwacze, ale mówił, że to rezonuje tablica, a poza tym, jak samochód jest dobrze wyciszony...(co to znaczy DOBRZE WYCISZONY ??? Czy Scorpio jest wyciszony? Czy dobrze wyciszony on jest???). Bardzo proszę o poratowanie informacją !!! cagney. Maile do mnie można wysyłać na adres: wszystko@buziaczek.pl |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 14:06
|
|
|
co do wtryskowej to dobrze chodzi, ale czasami zdarza sie, ze padają listwy wtryskami, wsyzstko jest w wątku o gazie do cosworth'a, weź tam poszukaj |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 14:14
|
|
|
BLOS rulez - nic nie pada |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 16:20
|
|
|
Koles cię chce naciąć na przeróbkę instalki. Ja w swoim 2.0 8V z 98 roku tez miałem zwyklą instalke i nie miał prawa nawet probować strzelić, nie mówiąc o jakimś gaśnięciu czy czymś takim.
Rafantek cos o instalkach wie, więc niech się wypowie/obejrzy lub wyreguluje, też jest z łodzi. |
|
|
|
|
cagney [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 20:44
|
|
|
Witam! Dzięki za info o konieczności przejrzenia wątku o consworth`cie, tam nie szukałem, bo z tego co się orientuję, różnice pomiędzy nim a moim 2.3 są znaczne. cagney. |
|
|
|
|
stuff [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 21:54
|
|
|
Witam,
Ja do swojego sekwencję wrzuciłem od razu.
Mimo że to sekwencja do wymiany poszła sonda lambda bo juz trup był, przewody (heh te króciótkie a nie cewki), no i świece wymieniam na NGK. Fabryczne motorcrafty muszą mieć podobno przerwę - równe 1.
Jeżeli instalacja drugiej generacji jest dobrze podregulowana, a ty dbasz o filtr, świece i przewody nie będzie ci strzelała. Mi w starym Scorpio strzeliła raz, jak świece były do kitu.
Ogólnie mój gazownik stwierdził że do 2.3 lepiej sekwencję, ale i II generację się da zrobić, tylko ryzyko uszkodzenia kolektora większe. |
|
|
|
|
WTOM [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 07:14
|
|
|
na zwykłej instalce te silniki się ładnie kulają, tylko jak do babaruchów jeździsz to tak masz. To że założyli nie znaczy że się znają. a przeciwwybuchy masz założone? |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 09:21
|
|
|
witam, wypowiem sie, widziałem toto , problem polega na tym ze instalacja ma juz X kilometrow, i ma strasznie wolny komputer ktory nie nazdaza zmieniac parametrow, stad te problemy. A konstrukcja kolektora jest taka ze antywybuch niewiele daje niestety, niestety trzeba przynajmniej zmienic elektronike sterowania tym zeby to jako tako chodzilo, albo wstawic sekwencje. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |