$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - I po zabawie w ASB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
I po zabawie w ASB
Autor Wiadomość
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 09:51   I po zabawie w ASB

Dość krótko nacieszyłem się ASB. Wczoraj troszkę przycisnąłem parę razy, i puściła olej z obudowy konwertera, doturlałem do domu delikatnie na reszcie oleju. Do roboty konwerter i uszczelnienia, ciekawe czy i ile spaliłem w skrzyni, i jak wygląda koło zamachowe (pozdrowienia dla Oliego :? ). Zadwoniłem do Olczaka, bo mam blisko, ale ceny, do przewidzenia, powalające. Skończy się pewnie grzebaniem samemu, bo jakoś nie widzę w okolicy taniego mechanika któremu oddałbym A4LD w ręce. To tyle wstępnego raportu, jakieś uwagi i podpowiedzi od bardziej doświadczonych kolegów?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 14:44   

Jeżeli jeszcze dojechałeś do domu, to nic się nie stało :)
Wymienisz tylko uszczelniacz i dalej do boju... :))
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 14:49   

qrna te automaty w Scorpio to ładna porażka.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 14:59   

qrna te manuale w Scorpio to ładna porażka :mrgreen:

...a tak poważnie, to wsio ryba - manual, czy automat. Wszystko zależy od tego kto jedździł, kto robił... itp.
Scorpio to ciężkie auto, więc takie rzeczy się dzieją.
Jeżeli ktoś pamięta coś takiego jak SKOT, to pewnie wie, jaka super skrzynia w nim była - przekładnie słoneczne sterowane hydraulicznie - niby nie do zaje...nia, ale jakie były ich (tych SKOT-ów znaczy) najczęstsze awarie ? - skrzynia ! :)) a dlaczego ? - bo toto ważyło ponad 14 ton !!!
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:09   

Też mam takie wrażenie. Dojechałem bez poślizgów, bez szarpnięć, skrzynia do końca chodziła wmiarę ładnie, olej może minimalnie zbrązowiał. Co prawda choleeeernie nie chce mi się jej wyciągać, ale i tak nie uniknę tego. Jedyna pociecha, że nie zdążyłem wymienić oleju, nieźle by mnie wpieniło, gdybym musiał wylać nowy olej :wink: a tak, to przy okazji zmusi mnie ten przeciek do porządnego czyszczenia układu i wymiany oleju. BTW - co się obecnie leje do A4LD? Bo w rozsądnej cenie widzę tylko Elfmatica G3 (jak ostatni raz się interesowałem, to był G2, to chyba musiało parę lat minąć :wink: ), są jakieś sensowne alternatywy? Poza oryginałem Forda, oczywiście (tu w okolicy 68zet/l :shock: ).
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:16   

Struna napisał/a:
qrna te automaty w Scorpio to ładna porażka.


qrna, a te 4x4 w Scorpio, podobno to dopiero jest porażka :D

A bardziej serio, czego można wymagać od 14 letniego samochodu z 224tys przebiegu, serwisowanego w ASO gdzieś tak do 100tys, a potem Bóg wie gdzie i jak...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:17   

Mobil1 też spokojnie może być

A co do manuali to raczej ciężko te skrzynie w Scorpio zajeździć. Nawet przy mojej jeździe ( czasami dostaje niezły wycisk )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:27   

Wszystko da się zajeździć. Zobacz, w "Problem??? Skrzynia" jest ze cztery czy pięć wątków o manualach. Na pewno skrzynia A4LD jest relatywnie delikatna i na pewno przeciętna była serwisowana dużo gorzej niż przeciętny manual, i tyle. Prędzej wymienię ASB na drugą ze szrotu albo wyremontuję/złożę z kilku "nówkę" niż wrócę do manuala :P
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:28   

STruna, a jak MT75 się w 4x4 sprawuje? odpaliłeś już go?
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:33   

eee tam - nie chce mi się :) lenia mam ostatnio :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 15:36   

Co do olejów do A4LDe, to najlepszy jest chyba TRASMAX J - ale cholernie drogi :(
Ja zalałem do swojego TEXACO Texamatic 7045E - cana - ok. 30/litr :)

( ale widzę, żę przepłaciłem, bo dzisiaj znalazłem tego oleja po 23,10/l ! :) )
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 16:31   

No fakt, słono. Znalazłem od groma olejów różnych firm, po 19-20 zet/l (a przy baniaku 20l nawet 16-17/l), ale nie wiem co wybrać :)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 16:40   

Simering tylko kupuj oryginalny. Sam kiedyś go wymieniałem w Capri w automacie, skrznia jest ta sama tylko, ze bez overdriva. Nie dało mi się go normalnie wyciągnąć bez okaleczenia jakieś powierzchni, zdejmowałem całą obudowę. Jak zdjąłem tą obudowę to powylatywały mi jakieś tam elementy i znów pół dnia składam to, potrzebny był jeszcze kolega do pomocy.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 21:15   

To jasne, na czym jak na czym, ale na uszczelnieniach nie mam zamiaru oszczędzać, bo to przeważnie bardzo pozorne oszczędności. Tak się zastanawiam (zamiast zajrzeć pod samochód :) ) czy da się skrzynię odsunąć od silnika "w osi", bez opuszczania, na tyle by wyciągnąć konwerter, czy tam cos bardzo przeszkadza (tłumik?)? Bo jakby się dało posunąć ją do tyłu, to skłonny byłbym se zespawać specjalny wózek do tego, żeby tylko jej nie targać w dół i w górę, ryzykując uszkodzenia pompy, konwertera, koła zamachowego i Bóg wie czego jeszcze :D
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 21:19   

Nie da się jej wyciągnąć w ''osi''. Będzie zaraz wadzić o tunel.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group