|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
układ nawiewu MK3 |
Autor |
Wiadomość |
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 19:46
|
|
|
EMDZEJ napisał/a: | nawiew działa nawet w poz 0 | - i tu masz odpowiedz - brak ustawionej klimy, zrób reset, a później dopiero zajmuj się silniczkami. Masz trzy silniczki , dwa od strony kierowcy, jeden od strony pasażera (chyba, ale może jest odwrotnie). jeden z tych symetrycznych, od strony kierowcy, odpowiada za temp. nawiewu po stronie kierowcy i on ci wariuje (najwięcej). No i kwestia samego mechanika, czy dobrze uszczelnił nagrzewnicę od strony kierowcy, bo tą, co masz, jest krótsza od oryginalnej coś o 2 cm. Ale jak był to fachowiec, yo pewnie to zrobił. Sprawdzenie silników jest proste, bo są na wierzchu, a co do nagrzewnicy, możesz próbować lusterkiem lub kamerą wziernikową - wtedy widać. co do HBC i panelu - po to robisz reset, by ustawić pokrętła w odpowiedniej pozycji. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 19:47
|
|
|
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.
Przynajmniej tak mam w moich autach.
EMDZEJ, a przypadkiem nie odpadała ci pianka z klap sterujących przepływem powietrza przez nagrzewnicę?
Bo wtedy właśnie dmucha zimnym. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 19:53
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.
Przynajmniej tak mam w moich autach |
Wynika z tego , że nie jestem odosobniony w moich spostrzeżeniach
Mam dokładnie takie same doświadczenia |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 22:39
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni. |
Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |15 Sty 2015|, 2015 11:33
|
|
|
Reader napisał/a: | Gaiger napisał/a: | Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni. |
Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie. |
Temp zew. 10-15 stopni, temp silnika połowa skali, nawiew manualnie na połowie skali, wybór temperatury na HI.
Sonda termometru włożona w środkową kratkę.
Tak sobie jakiś czas temu z ciekawości zmierzyłem bo "odczuwalnie" moje scorpio grzeje dużo mocniej niż ojca w którym jest ta mniejsza nagrzewnica.
Jak kupowałem do mojego to znalazłem leżaka magazynowego Visteona ze znaczkiem MC odlanym na obudowie. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |15 Sty 2015|, 2015 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |15 Sty 2015|, 2015 14:00
|
|
|
jeśli chodzi o temp powietrza za nagrzewnicą, zależy ona od powierzchni wymiany i sposobu mocowania lamel do rurki. Im większy rozstaw lamel, tym mniejsza wydajność, tańsza, ale za to mniejsza szansa na jej zapchanie. Zamienniki z reguły mają mniejszą powierzchnię, bo mają większy rozstaw, a dzięki temu są tańsze. Mniejsza długość nagrzewnicy też zmniejsza jej wydajność. rurki nagrzewnicy dobrze rozpęczone zwiększają jej wydajność.
Ważna jest też temperatura i prędkość przepływu płynu. nawet niewielka różnica w temperaturze płynu może znacząco wpłynąć na temperaturę powietrza. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Sty 2015|, 2015 23:07
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Reader napisał/a: | Gaiger napisał/a: | Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni. |
Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie. |
Temp zew. 10-15 stopni, temp silnika połowa skali, nawiew manualnie na połowie skali, wybór temperatury na HI.
Sonda termometru włożona w środkową kratkę.
Tak sobie jakiś czas temu z ciekawości zmierzyłem bo "odczuwalnie" moje scorpio grzeje dużo mocniej niż ojca w którym jest ta mniejsza nagrzewnica.
Jak kupowałem do mojego to znalazłem leżaka magazynowego Visteona ze znaczkiem MC odlanym na obudowie. |
Zerknąłem u siebie.
Z tym, że u mnie BOB i temp. otoczenia 4-5°C.
Nagrzewnica jakis noname z tych tańszych.
Na jałowych osiąga 40°C ale wystarczy podnieść obroty i momentalnie temp. wzrasta.
Na podwyższonych obrotach doszła do 58°C.
Nie spodziewałem się, że aż taki wpływ będą miały obr. silnika. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |17 Sty 2015|, 2015 23:51
|
|
|
Ja kiedyś mierzyłem u siebie, co prawda w MK II, ale przy kilku stopniach na plusie na dworze i rozgrzanym silniku z środkowych kratek leciało powietrze o temperaturze około 70-75 stopni |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |18 Sty 2015|, 2015 13:19
|
|
|
Reader napisał/a: | Nie spodziewałem się, że aż taki wpływ będą miały obr. silnika. | - zużycie pompy też robi swoje. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |18 Sty 2015|, 2015 21:55
|
|
|
Reader, ja mierzyłem na wolnych.
Ale jakby nie patrzeć V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |18 Sty 2015|, 2015 21:59
|
|
|
Gaiger napisał/a: | V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice |
jakby nie patrzeć to właśnie V6 najdłużej się nagrzewa ze wszystkich scorpio które miałem (2.0 16V i 2.3 16V) |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 08:44
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Reader, ja mierzyłem na wolnych.
Ale jakby nie patrzeć V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice. |
Wiem, że mierzyłeś na wolnych, ale w BOBie jest inny układ chłodzenia.
W R4 masz mały obieg zamknięty nagrzewnicą, w V6 masz dwa małe obiegi - nagrzewnica i bocznik które są względem siebie równoległe.
A ciecz jest z natury leniwa więc chętniej popłynie tamtędy gdzie ma mniejsze opory.
Pompa jest u mnie po względnie niewielkim przebiegu i to nie tu jest pies pogrzebany.
Zresztą i tak nigdy nie odczułem niedoboru ciepła w kabinie.
Temp. cały rok ustawiona zazwyczaj w zakresie 19-21°C. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 13:59
|
|
|
Reader napisał/a: | W R4 masz mały obieg zamknięty nagrzewnicą, w V6 masz dwa małe obiegi - nagrzewnica i bocznik które są względem siebie równoległe.
A ciecz jest z natury leniwa więc chętniej popłynie tamtędy gdzie ma mniejsze opory. |
No to tym bardziej potrzebuje obrotów do sprawnego obiegu cieczy. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 14:11
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc,a jak przelacze na obieg zamkniety jest dobrze,oczywiscie odczucie w czasie jazdy z predkoscia ok 80km/h w gore ,nie wieje jakos przesadnie ale lekko czuc,grucha widac przelacza z zamknietego na otwarty ,przy wymianie nagrzewnicy widac bylo ze dobre sa uszczelki klapek,mial juz ktos podobny przypadek? co bylo przyczyna? |
Ale sprawdź czy jak przełączy na otwarty to czy domyka całkowicie, bo jak sprężyna w siłowniku umarła to jednak nie do końca dociska i jest taki efekt jak opisałeś.
U mnie tak było.
Kupiłem w sklepie z gratami fordowskimi nowy siłownik podciśnieniowy od nie wiadomo czego (chyba Monedo).
Ważne, że skok roboczy popychacza (na to zwłaszcza trzeba uważać przy poszukiwaniu zamiennika) i mocowanie obudowy się zgadza.
Skok nie może być mniejszy niż ten oryginalny ze Scorpio.
Chwila znęcania się prostymi narzędziami i taki efekt końcowy:
Do tego jeszcze doszła osłona przeciwdeszczowa od góry i po problemie. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 16:00
|
|
|
najgorzej jest dostać ten trójnik,reszta to bajka.. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |