$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - układ nawiewu MK3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ nawiewu MK3
Autor Wiadomość
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 19:46   

EMDZEJ napisał/a:
nawiew działa nawet w poz 0
- i tu masz odpowiedz - brak ustawionej klimy, zrób reset, a później dopiero zajmuj się silniczkami. Masz trzy silniczki , dwa od strony kierowcy, jeden od strony pasażera (chyba, ale może jest odwrotnie). jeden z tych symetrycznych, od strony kierowcy, odpowiada za temp. nawiewu po stronie kierowcy i on ci wariuje (najwięcej). No i kwestia samego mechanika, czy dobrze uszczelnił nagrzewnicę od strony kierowcy, bo tą, co masz, jest krótsza od oryginalnej coś o 2 cm. Ale jak był to fachowiec, yo pewnie to zrobił. Sprawdzenie silników jest proste, bo są na wierzchu, a co do nagrzewnicy, możesz próbować lusterkiem lub kamerą wziernikową - wtedy widać. co do HBC i panelu - po to robisz reset, by ustawić pokrętła w odpowiedniej pozycji.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 19:47   

Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.
Przynajmniej tak mam w moich autach.

EMDZEJ, a przypadkiem nie odpadała ci pianka z klap sterujących przepływem powietrza przez nagrzewnicę?
Bo wtedy właśnie dmucha zimnym.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 19:53   

Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.
Przynajmniej tak mam w moich autach

Wynika z tego , że nie jestem odosobniony w moich spostrzeżeniach :)
Mam dokładnie takie same doświadczenia :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 22:39   

Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.

Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Sty 2015|, 2015 11:33   

Reader napisał/a:
Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.

Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie.

Temp zew. 10-15 stopni, temp silnika połowa skali, nawiew manualnie na połowie skali, wybór temperatury na HI.
Sonda termometru włożona w środkową kratkę.
Tak sobie jakiś czas temu z ciekawości zmierzyłem bo "odczuwalnie" moje scorpio grzeje dużo mocniej niż ojca w którym jest ta mniejsza nagrzewnica.
Jak kupowałem do mojego to znalazłem leżaka magazynowego Visteona ze znaczkiem MC odlanym na obudowie.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |15 Sty 2015|, 2015 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Sty 2015|, 2015 14:00   

jeśli chodzi o temp powietrza za nagrzewnicą, zależy ona od powierzchni wymiany i sposobu mocowania lamel do rurki. Im większy rozstaw lamel, tym mniejsza wydajność, tańsza, ale za to mniejsza szansa na jej zapchanie. Zamienniki z reguły mają mniejszą powierzchnię, bo mają większy rozstaw, a dzięki temu są tańsze. Mniejsza długość nagrzewnicy też zmniejsza jej wydajność. rurki nagrzewnicy dobrze rozpęczone zwiększają jej wydajność.
Ważna jest też temperatura i prędkość przepływu płynu. nawet niewielka różnica w temperaturze płynu może znacząco wpłynąć na temperaturę powietrza.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Sty 2015|, 2015 23:07   

Gaiger napisał/a:
Reader napisał/a:
Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.

Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie.

Temp zew. 10-15 stopni, temp silnika połowa skali, nawiew manualnie na połowie skali, wybór temperatury na HI.
Sonda termometru włożona w środkową kratkę.
Tak sobie jakiś czas temu z ciekawości zmierzyłem bo "odczuwalnie" moje scorpio grzeje dużo mocniej niż ojca w którym jest ta mniejsza nagrzewnica.
Jak kupowałem do mojego to znalazłem leżaka magazynowego Visteona ze znaczkiem MC odlanym na obudowie.


Zerknąłem u siebie.
Z tym, że u mnie BOB i temp. otoczenia 4-5°C.
Nagrzewnica jakis noname z tych tańszych.

Na jałowych osiąga 40°C ale wystarczy podnieść obroty i momentalnie temp. wzrasta.
Na podwyższonych obrotach doszła do 58°C.

Nie spodziewałem się, że aż taki wpływ będą miały obr. silnika.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |17 Sty 2015|, 2015 23:51   

Ja kiedyś mierzyłem u siebie, co prawda w MK II, ale przy kilku stopniach na plusie na dworze i rozgrzanym silniku z środkowych kratek leciało powietrze o temperaturze około 70-75 stopni :-d
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |18 Sty 2015|, 2015 13:19   

Reader napisał/a:
Nie spodziewałem się, że aż taki wpływ będą miały obr. silnika.
- zużycie pompy też robi swoje.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |18 Sty 2015|, 2015 21:55   

Reader, ja mierzyłem na wolnych.
Ale jakby nie patrzeć V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |18 Sty 2015|, 2015 21:59   

Gaiger napisał/a:
V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice

jakby nie patrzeć to właśnie V6 najdłużej się nagrzewa ze wszystkich scorpio które miałem (2.0 16V i 2.3 16V)
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 08:44   

Gaiger napisał/a:
Reader, ja mierzyłem na wolnych.
Ale jakby nie patrzeć V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice.


Wiem, że mierzyłeś na wolnych, ale w BOBie jest inny układ chłodzenia.
W R4 masz mały obieg zamknięty nagrzewnicą, w V6 masz dwa małe obiegi - nagrzewnica i bocznik które są względem siebie równoległe.
A ciecz jest z natury leniwa więc chętniej popłynie tamtędy gdzie ma mniejsze opory.

Pompa jest u mnie po względnie niewielkim przebiegu i to nie tu jest pies pogrzebany.

Zresztą i tak nigdy nie odczułem niedoboru ciepła w kabinie.
Temp. cały rok ustawiona zazwyczaj w zakresie 19-21°C.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 13:59   

Reader napisał/a:
W R4 masz mały obieg zamknięty nagrzewnicą, w V6 masz dwa małe obiegi - nagrzewnica i bocznik które są względem siebie równoległe.
A ciecz jest z natury leniwa więc chętniej popłynie tamtędy gdzie ma mniejsze opory.

No to tym bardziej potrzebuje obrotów do sprawnego obiegu cieczy.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 14:11   

grzechu913 napisał/a:
tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc,a jak przelacze na obieg zamkniety jest dobrze,oczywiscie odczucie w czasie jazdy z predkoscia ok 80km/h w gore ,nie wieje jakos przesadnie ale lekko czuc,grucha widac przelacza z zamknietego na otwarty ,przy wymianie nagrzewnicy widac bylo ze dobre sa uszczelki klapek,mial juz ktos podobny przypadek? co bylo przyczyna?


Ale sprawdź czy jak przełączy na otwarty to czy domyka całkowicie, bo jak sprężyna w siłowniku umarła to jednak nie do końca dociska i jest taki efekt jak opisałeś.
U mnie tak było.

Kupiłem w sklepie z gratami fordowskimi nowy siłownik podciśnieniowy od nie wiadomo czego (chyba Monedo).


Ważne, że skok roboczy popychacza (na to zwłaszcza trzeba uważać przy poszukiwaniu zamiennika) i mocowanie obudowy się zgadza.
Skok nie może być mniejszy niż ten oryginalny ze Scorpio.


Chwila znęcania się prostymi narzędziami i taki efekt końcowy:


Do tego jeszcze doszła osłona przeciwdeszczowa od góry i po problemie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |19 Sty 2015|, 2015 16:00   

najgorzej jest dostać ten trójnik,reszta to bajka..
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group