$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - układ nawiewu MK3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ nawiewu MK3
Autor Wiadomość
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Sty 2015|, 2015 09:35   

lukas2 napisał/a:
To do scorpio robią filtr węglowy
- tak
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 00:03   

lukas2 napisał/a:
A jak dmucha zimnym spod deski to raczej grucha umarła i nie zamyka- otwiera do końca obiegów...

Dokładnie tak !
A od czego będzie pasować nowa bo jakoś w sklepach int. nie widać?
Kiedyś WieSiu chyba coś o Escorcie pisał.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 07:32   

Escort ma ta sama skrzynkę w podszybiu
 
 
EMDZEJ 


Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014
Skąd: WLKP
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:24   

To ja mam pytanie podobne... Mam Oczatego po lifcie z tronikiem. Po wymianie nagrzewnicy na tą z escorta(pasuje idealnie) zaczęły się problemy. Po stronie kierowcy wiele letnie powietrze, po stronie pasażera powiedziałbym, że odpowiednie, w miare gorące, ale to nie byłoby największym problemem. Mam do wymiany HBC aktualnie musi zostać ten co jest i wiem, że przy uszkodzonym nie do końca działa sterowanie nawiewami i prędkością. Natomiast po stronie kierwocy na nogi przy każdym ustawieniu leci lodowate powietrze. Czasem jak włącze nawiew tylko na szyby to leci dużo słabiej. Po stronie pasażera też cały czas leci ale już troszke cieplejsze. Co może być tego przyczyną ? Wydaje mi się że hbc może powodować tylko, że jest otwarty nawiew na nogi i z tym się godzę ale dlaczego leci na nie lodowate powietrze ? Dodam tylko może się przyda lub nie że to VM '98 sedan, nagrzewnica zmieniona profesjonalnie przez sprawdzonego mechanika.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:39   

Klapkami kierunku i regulacji temperatury nawiewu sterują serwa - silniki krokowe.
Jest konieczność demontażu jednego z nich (tego najbliżej nóg kierowcy) przy wymianie nagrzewnicy.

Wstępnie podejrzane możliwe opcje:
- silnik nie został podłączony
- demontowany silnik nie został poprawnie mechanicznie zamontowany
- nie wykonano resetu układu sterowania
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
EMDZEJ 


Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014
Skąd: WLKP
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:47   

Reader napisał/a:
Klapkami kierunku i regulacji temperatury nawiewu sterują serwa - silniki krokowe.
Jest konieczność demontażu jednego z nich (tego najbliżej nóg kierowcy) przy wymianie nagrzewnicy.

Wstępnie podejrzane możliwe opcje:
- silnik nie został podłączony
- demontowany silnik nie został poprawnie mechanicznie zamontowany
- nie wykonano resetu układu sterowania


Nie mogę zresetować bo z uszkodzonym HBC (nawiew działa nawet w poz 0) nie da rady tego zrobić. Godzę się z tym, że mi wieje na nogi, jest ok wiem, co jest tego przyczyną tylko dlaczego lodowate powietrze? I dlaczego po stronie kierowcy cały czas leci chłodniejsze niż u pasażera ? A jeżeli problem dot. silnika to zdemontowanie całej deski będzie konieczne ponownie ?
Ostatnio zmieniony przez EMDZEJ |14 Sty 2015|, 2015 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 10:51   

Zobacz punkt 1 i 2 głównie.
Reset dotyczy przede wszystkim nastaw potencjometrów w panelu i silników w mieszaczu więc sprawność HBC ma tutaj drugorzędne znaczenie.
Zwłaszcza jeśli do HBC dochodzi sterowanie jednoprzewodowe(sprawdź górną wtyczkę) więc bez diagnostyki.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 11:37   

a moze gabka nie wypelniona dziura ??
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
EMDZEJ 


Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014
Skąd: WLKP
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 11:57   

Kevin Xy napisał/a:
a moze gabka nie wypelniona dziura ??

a bardziej opisowo ? dla laika ?
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 12:11   

Nagrzewnica do Climatronica jest dłuższa od "normalnej".
W związku z powyższym, między obudową a nagrzewnicą powstaje wolna przestrzeń którą należy uzupełnić np. gąbką.
Ja stosowałem kawałek izolacji piankowej z otuliny rury CO.

W przeciwnym wypadku zimne powietrze może swobodnie omijać nagrzewnicę właśnie od strony kierowcy.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
EMDZEJ 


Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014
Skąd: WLKP
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 16:50   

Reader napisał/a:
W przeciwnym wypadku zimne powietrze może swobodnie omijać nagrzewnicę właśnie od strony kierowcy.


Widzisz tutaj nie jestem pewien on coś wspominał, że ogólnie pasowała ale była tylko jakiś niecały centymetr krótsza... może tutaj jest pies pogrzebany... No nic widzę, że czeka mnie zdejmowanie deski raz jeszcze hehe... Ale na prawdę ten centymetr daje aż takie efekty ?
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 16:54   

tam jest więcej luzu niż 1cm,chyba 2-3cm.
(zamiennik)249mm a (oryginał)280mm
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |14 Sty 2015|, 2015 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 17:00   

Pomiędzy oryginałami jest dokładnie 15 mm różnicy :)
W porównaniu do zamiennika to można zapytać się wróżki :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 17:06   

jak może być różnica w oryginałach?
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |14 Sty 2015|, 2015 17:26   

Jacek12 napisał/a:
jak może być różnica w oryginałach?

Pomiędzy nagrzewnicą zwykłą a do klimatronika :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group