$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Lis 2014|, 2014 22:59   Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe

Witam!

Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni. No i teraz muszę się tam dostać.
Oglądałem drugą, na moje oko wygląda, że po zdjęciu dzwonu, wyciągnięciu całego zespołu przekładni 3/4, odkręceniu czujnika, wyjęciu ośki od siłownika i dźwigni, wykręceniu jednej śruby od strony miski i wyjęciu pierścienia zabezpieczającego dystans jaki jest pomiędzy przekładnią 3/4 i 1/2 powinien wyjść.
Czy ktoś z wiedzących mógłby potwierdzić/zaprzeczyć?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |17 Lis 2014|, 2014 23:44   

Raczej nie wyjdzie, przecież taśma jest za supportem i nie idzie o to żeby kotwicę wyjąć, tylko złożyć do kupy wszystko.

Jak będziesz musiał wyjąć suport, to polecam od razu zaplanowanie remontu kapitalnego, zakup uszczelek itp. i jakiejś solidnej książki o naprawie/składaniu A4LDe. Bo i tak będzie wszystko na wierzchu a dobrze tego z powrotem "samo z siebie" raczej nie poskładasz.

BTW czy ja cię kiedyś nie ostrzegałem przed wpadnięciem kotwicy? było uważać :P
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 00:29   

Przecież to proste :)
Wystarczy rozebrać skrzynię do tego miejsca , później złożyć i działa :)
Warto ten temat umieścić w dziale Warsztat jako przestrogę przed następstwami głupoty :roll:
Mam nadzieję że nikt inny nie wpadnie na taki "genialny" pomysł wymiany śruby regulacyjnej :twisted:
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 09:01   

Boni, do supportu środkowego to juz rozbierałem i składałem, więc nie ma wielkiego problemu.
Zestaw uszczelek juz jest, bo jak wuidze, żeby support wyjąć trzeba zdjąć blok zaworów i dostać się do jednej śruby. I tyle w zasadzie trzeba, bo taśma, z tego co na obrazkach widzę (tak, mam serwisówkę ;) ) jest tuż za środkową podporą, ba, na starej skrzyni ją widzę. Być może nawet uda się kotwicę (jak zwał tak zwał) wrzucić na miejsce bez zdejmowania supportu, bo trochę miejsca tam jest. Jak się nie uda, to dopiero będę zdejmował.
Kapitalki nie planuje, bo patrząc po stanie tarczek i taśm z overdrive'a nie ma co ruszać, sa jak nowe. Skrzynia zdecydowanie mało jeździła ;) Aczkolwiek zrobić starą na cacy, czemu nie?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 09:46   

trzypion napisał/a:
Zestaw uszczelek juz jest, bo jak wuidze, żeby support wyjąć trzeba zdjąć blok zaworów i dostać się do jednej śruby. I tyle w zasadzie trzeba,


Jak ci się uda złożyć suport z bębnem niskich biegów bez rozszczelnienia uszczelnień i panewek to pewnie, w teorii wszystko jest proste (podmianka śruby taśmy też miała być prosta, co nie?) Ale o tym że się nie do końca udało, dowiesz się po złożeniu wszystkiego na samochodzie albo i za grube parę km.

trzypion napisał/a:
bo taśma, z tego co na obrazkach widzę (tak, mam serwisówkę ;) ) jest tuż za środkową podporą, ba, na starej skrzyni ją widzę. Być może nawet uda się kotwicę (jak zwał tak zwał) wrzucić na miejsce bez zdejmowania supportu, bo trochę miejsca tam jest.


Mnie się nigdy nie udało :P
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 10:08   

W sensie bez rozszczelnienia których uszczelnień? W Serwisówce mam tylko informację o wyjęciu w całości zespoło O/D, wyjęciu podpory i wtedy juz powinien byc dostęp, bez wyciągania niczego więcej.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 11:56   

trzypion napisał/a:
W sensie bez rozszczelnienia których uszczelnień? W Serwisówce mam tylko informację o wyjęciu w całości zespoło O/D, wyjęciu podpory i wtedy juz powinien byc dostęp, bez wyciągania niczego więcej.


Przez suport masz puszczone bodaj dwa (jesli nie trzy, już nie pamiętam) kanały ciśnienia do bębna niskich, myślisz, że jak tam do sprzęgła olej dochodzi, telekinetycznie? ;) a jak to się podiabli, a podiabli się prawie na pewno, to ze skrzyni igiełki będziesz miał skrzynię jak wszystkie używki na rynku, czyli skrzynię - zagadkę. To (suport wzg. bębna niskich) w zasadzie należy składać zawsze na nówki uszczelki (i panewki najlepiej też) i zupełnie zgodnie ze sztuką.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 12:13   

Boni napisał/a:
należy składać zawsze na nówki uszczelki (i panewki najlepiej też) i zupełnie zgodnie ze sztuką

Tylko najpierw tę sztukę trzeba opanować :)
Oszołomów próbujących grzebać przy skrzyniach jak widać jest na pęczki :):
A efekt taki jak powyżej :)
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 12:22   

Czekaj, tam są bodaj dwie uszczelki (oringi) i tyle, niczego więcej w serwisówce nie widziałem (w pracy siedzę, więc z pamięci). Samo przejście kanałów olejowych (3 sztuki) z bloku sterowania jest ustalane śrubą, więc tutaj ciężko coś spaprać. Zresztą tak jak pisałem, najpierw spróbuję bez ruszania supportu - mam starą skrzynie na wzór, więc najpierw zobaczę jak w niej jest, a potem sie zobaczy.
Z tym diableniem, to nie byłbym taki pewny - trochę z hydraulika siłowa miałem do czynienia, więc jesli uszczelki nie sa zużyte i sie nie składa bez pojęcia, to zazwyczaj siadają. Owszem, zawsze jest ryzyko, jednak co to za zycie, bez ryzyka.
Tak czy inaczej komplet uszczelek zamawiam, więc się wymieni :D

Romuś, idź opanowywać wiedze na temat 'circa'. Albo sobie weź circa 500ml cedwahapięćoha i odpłyń, bo tylko bruździsz niczego nie wnosząc, jak zwykle zresztą.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 13:22   

trzypion napisał/a:
Z tym diableniem, to nie byłbym taki pewny - trochę z hydraulika siłowa miałem do czynienia, więc jesli uszczelki nie sa zużyte i sie nie składa bez pojęcia, to zazwyczaj siadają.


Zdaje się, nie bardzo wiesz o czym mówisz (miałeś do czynienia z podawaniem oleju do sprzęgieł przez łożyska ślizgowe, przy paru tys obr., 100kW i w 110 stopniach? a w czym?). BTW tam nie ma oringów, tam są o ile pamiętam spec wargówki czy prostkątne, różnych typów, z zamkami, wymagające sezonowania, itd itp. wszystko jest w dobrych książkach plus praktyka czyni mistrza :P

trzypion napisał/a:

Owszem, zawsze jest ryzyko, jednak co to za zycie, bez ryzyka.
Tak czy inaczej komplet uszczelek zamawiam, więc się wymieni :D


Na mój gust, jak na kogoś kto ze dwa razy sam z siebie zrobił kuku skrzyni jesteś nieco zbyt pewny siebie, ale kto dorosłemu zabroni. Swoja drogą, jaki masz podręcznik do tego?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 13:31   

Serwisówkę forda. Wiesz, jak się nie spróbuje, to sie nigdy nie nauczy. A skrzynia w stanie obecnym nie działa i wobec tego gorzej juz nie będzie ;) A w czym? No cóż, przekładnie hydrokinetyczne w lokomotywach spalinowych... Ja w sumie z wykształcenia kolejarz jestem ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 13:47   

Speedo, rotfl... Ty jak coś jebniesz to klękajcie narody :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:08   

Speedo napisał/a:
http://img17.olx.pl/images_tablicapl/121834701_3_1000x700_adam-slodowy-majsterkowanie-dla-kazdego-lubie-majsterkowac-poradniki-i-albumy.jpg


Oplułem się kawą...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:13   

No dobrze, a tak na serio - kto nie zaczynał dawno temu iod tej pozycji? ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:15   

trzypion napisał/a:
Serwisówkę forda.


Słabo (nawet pomijając skąd weźmiesz te wszystkie przyrządy i narzędzia używane przez serwis). Poszukaj książki ATSG, jest znacznie lepsza, i podaje pewne rzeczy sensowniej, jak znajdę to ci podeślę, gdzieś to miałem w pdfie, ale boginii wie gdzie.

trzypion napisał/a:

Wiesz, jak się nie spróbuje, to sie nigdy nie nauczy. A skrzynia w stanie obecnym nie działa i wobec tego gorzej juz nie będzie ;) A w czym? No cóż, przekładnie hydrokinetyczne w lokomotywach spalinowych... Ja w sumie z wykształcenia kolejarz jestem ;)


Ok, to masz zapewne lepsze pojęcie niż myślałem. Ale radzę bardzo uważać i poczytać, także na forach amerykańskich o trikach i problemach. Bo na przykład to że teraz nie działa to jedno, ale jak ją spalisz czy wyjmiesz z 5 razy jeszcze, no to będzie gorzej czy nie gorzej? ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group