$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - lukas2 czarne 2.0
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
lukas2 czarne 2.0
Autor Wiadomość
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 23:36   lukas2 czarne 2.0

Z nudów i przyzwoitości pragnę przedstawić szanownemu Gronu kolegów moje wozidełko. Rocznik 1992 z marca a wiec jedna z pierwszych przejściówek. Jak na razie golasek taki lekko podokładany - będzie więcej graty już czekają. Do Polski przyjechało sobie z Rostocku w 2004 - osobiście z ojcem go przywiozłem (Mk1 był już dosyć wyeksploatowany czas zmienić było) Pojazd w chwili zakupu na liczniku miał 143 tyś, książkę serwisową z której wynikało że stał w niemcowni jakieś 4-5 lat niejeżdżony. Lakier mu trochę wypłowiał ale godziny pracy i odpowiednie środki naprawiły ten stan rzeczy. Po przyjeździe do RP został zagazowany instalką 2 generacji (sekwencja kosztowała wtedy 5 tyś). Po dwóch latach nastały tzw tłuste czasy i zakupiliśmy MK3 a ten miał iść do obcych, ale jakoś tak mi się go żal zrobiło (patrzał na mnie tak błagalnie) że postanowiłem sobie go zostawić. Nagrodą było wydmuchanie uszczelki pod głowicą po 3 tyś km. Naprawione. Poza tą jedna awarią sprawuje się wręcz idealnie - nigdy nie zawiódł (no może raz jak nie chciało się nowego aku kupić). Jako że auto ma już swoje latka a ja mam już obsesje na jego punkcie w tym roku doczekał się kapitalki silnika. Niby nic się wielkiego nie działo a jednak - na wolnych nie grzał kabiny, trochę płynu ubywało, oleju, kopcenie przy mocniejszym gazie - trza było działać. Na razie stoi sobie na warsztacie w oczekiwaniu na wyremontowaną głowicę, blok, nowy rozrząd, szklanki, pierścienie, panewki, węże chłodnicze, wtryski, uszczelki itp...
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |5 Gru 2011|, 2011 19:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Dreed
[Usunięty]

Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 09:26   

Ładna sztuka ;)
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 09:31   

Na wyraźne zdjęcia trza poczekać aż motór z powrotem pod maskę wróci. Może pod koniec przyszłego tygodnia dadzą już radę go poskładać. Koledzy z forum mieli racje szukamy innej głowicy moja okazała się pęknięta. :sad:
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 11:21   

Jaki przebieg zrobiony do remontu ?
Jakiś wiarygodny ?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 19:57   

Wg licznika 143 tyś w niemczech miał, 145 jak gaz doszedł a teraz ma 220 tyś. Na oko może tyle mieć. Kierowałka nie wytarta, fotel kierownika nie wypierdziany był";-) naklejki z serwisu też tak wskazują, ale czy kręcony nie był topewności nie mam. Ślady grzebania na desce w okolicy zegarów były, tylko że zauważyłem że w wielu ma ona tendencje do rozklejania się (przeważnie w 92 r.?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |18 Paź 2011|, 2011 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Lis 2011|, 2011 22:54   

No i powrócił do mnie po 1,5 miesięcznym przebywaniu na warsztacie. Silnik został poddany gruntownemu remontowi, można nawet rzec odbudowie. Wielkie podziękowania dla użytkownika Scorpionzz za sprawną głowicę... Taka rada dla kolegów jak jeździ to lepiej nie ruszać nie rozbierać dopóki koła się kręcą ;) bo koszta powalają. Za całość wyszło 5700 zł. Zrobione - wymienione: Nowe tuleje cylindrów, wymieniona głowica (używka), szklanki, rozrząd, prowadnice zaworów, pompa wody, cały rozrząd (bez wałków) uszczelki.... (świece, termostaty kable i inne pierdoły to już nie piszę że nowe) wszystko co się dało, został tylko blok, i pokrywa zaworów z mojego. Jutro paragon będę miał więc dokładnie obaczę co za ile... Czyli tak jak pisali koledzy 1300 za jeden cylinder mniej więcej... (dobrze że nie V6 :-d )
Jako ciekawostka: sławetny zaworek na pompie oleju odziwo był dokręcony...
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |18 Lis 2011|, 2011 23:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |19 Lis 2011|, 2011 08:20   

lukas2 napisał/a:
Za całość wyszło 5700 zł.


:shock: :shock: :shock:

Ja bym chyba tyle nie dał... chociaż bardzo lubię swoje autko... Ty musisz go bardzo lubić... A co na to żona???? ;)
Chyba ze nie posiadasz, to masz z głowy takie miny :725: :695:



Po 80 tys na gazie silnik zdechł.... przeraża mnie ten gaz...
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Ostatnio zmieniony przez playandwin24 |19 Lis 2011|, 2011 08:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |19 Lis 2011|, 2011 09:21   

Akurat jakoś lekko to przyjęła. Czasami mam wrażenie że lubi go bardziej odemnie... Miało się zmieścić w 4 tyś ale nie wyszło. Trza będzie teraz na pasztetową przejść;-) Silnik zdechł - niezdechł. Kopcić zaczął i przy odpalaniu nie łapał 3 sekundy na jeden cylinder. Tak to latał. Po rozebraniu wyszło: progi na cylimdrach, pęknięta głowica, pęknięty ślizg od łańcucha, a po postoju w 3 cylindrze pojawiło się ok 0.5 cm oleju, wtrysk jeden niedomagał... Pewnie jak bym nie rozebrał to jeszcze by jeździł, tylko że jq muszę mieć porządek.W roku z 9 tyś włorzyłem w bydlaka.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |19 Lis 2011|, 2011 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |19 Lis 2011|, 2011 09:32   

Gratuluję żony, gdyby moja Dziewczyna chodź jedno dobre słowo powiedziała o moim autku to było by super... :/

A Lukas nie dało rady zmienić głowicy i uszczelek, kabli itp tylko musiałeś się bawić w te szklanki, tuleje, rozrząd itp... ja dałem za remont około 1,5 tys...

Z tego co tam się orientuję to oględziny łańcucha przy 250tys, już był w takim stanie że wymiana czy dmuchasz na zimne...
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |19 Lis 2011|, 2011 09:36   

Playandwin wyedytowałem wcześniejsze poczytaj co było. Łańcuchy przeważnie same nie pękają tylko ślizgi lecą i dolne koło rozrządu. A jak już głowicę musiałem wymienić to od razu remont jej się przydał. Hydrostos którys klepał po ostrzejszej jeździe i tez denerwujące było. Uszczelke pod głowicą robiłem 45 tyś temu bo płyn wywalił na zewnątrz, a takie rzeczy jak kable czy świece to co 10 - 15 tyś do wymiany idą.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |19 Lis 2011|, 2011 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |19 Lis 2011|, 2011 09:42   

Aaa teraz doczytałem... edytowałeś...

I takie spustoszenie przy 220 tys przebiegu.... kurcze...

Ja mam 240 tys i mam nadzieję że nie jest z nim tak źle... ;)

Jeszcze raz gratuluję żony a autko niech jeździ juz bez problemów do 1mln km :-d
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |19 Lis 2011|, 2011 09:43   

Dopóki sie nie złamie już teraz... 220tyś to on ma na liczniku a tak naprawdę to kto to wie..... Pewnie jakbyś całego rozebrał to podobnie by było....
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |19 Lis 2011|, 2011 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Lis 2011|, 2011 09:27   

lukas2 napisał/a:
zauważyłem że w wielu ma ona tendencje do rozklejania się (przeważnie w 92 r.?

By się zgadzało. W kosie mojej Agi (też marzec 92) deska nad zegarami również się rozkleja.
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |21 Lis 2011|, 2011 11:50   

A mam na zapas taką z kombiaka z 94 i zero rozwarstwiania. Ulepszyli technologię... :-d
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Lis 2011|, 2011 12:05   

I w tym przypadku by się zgadzało, gdyż w moim kombiaku '94 również jest bdb ;)
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group