$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Konwerter ASB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwerter ASB
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Sie 2014|, 2014 22:34   

Mhm... I na przykład te wiązki zapobiegają korozji nadwozia, czy też zużyciu tarcz sprzęgła w ASB. Litości. Są awarie powodowane elektryką, są też takie, które nie mają nic z elektryką wspólnego.
Jak komuś będzie lał się płyn chłodzący z pompy wody, to tez polecisz zrobić wiązki?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |25 Sie 2014|, 2014 22:47   

Cytat:
Jak komuś będzie lał się płyn chłodzący z pompy wody, to tez polecisz zrobić wiązki?

Już nie przesadzaj z płynem.
Ale akurat wiązka skrzyni i silnika ma bardzo duży wpływ na trwałość automatu.
Wystarczy, ze przez niekontakty/upływności/zwarcia elektrozawory nie będą pracowały jak powinny i już masz przyczynę zniszczonej taśmy, czy sprzęgła.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 07:46   

Adam, nie mówie, że nie. Tylko trzeba odróżniać objawy powodowane przez elektrykę (np. opóźnione przełaczanie biegów 1/2/3) od tych, które z elektryką nie mają nic wspólnego. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem działania 'na czuja', które polega na mwymienianiu kolejnych podzespołów do 'trafienia' na właściwy.
I oczywiście, że jeśli wiązki nie były robione,a skrzynia jest zdjęta, to byłoby głupią oszczędnością pozostawienie wiązki bez jej regeneracji, bo to tylko dodatkowa robota.
Niemniej akurat w przypadku prześlizgu 3/4 wiązki nie mają wiele do powiedzenia, jesli dobrze rozumiem serwisówke, to jest to autonomiczne zachowanie sie skrzyni, natomiast do wyłączenia O/D jest potrzebny prąd. Inaczej mówiąc przy właczonym O/D skrzynia nie dostaje żadnego sterowania.

Swoją drogą - czy ma ktoś rozpiske na które piny wtyczki w podłuznicy wchodza połączenia z wtyczki VSS-a? Bo akurat nie jestem pewien, czy nie pokićkałem ich, a w TISie za nic nie mogę znaleźć....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 08:40   

trzypion napisał/a:
Niemniej akurat w przypadku prześlizgu 3/4 wiązki nie mają wiele do powiedzenia, jesli dobrze rozumiem serwisówke, to jest to autonomiczne zachowanie sie skrzyni, natomiast do wyłączenia O/D jest potrzebny prąd. Inaczej mówiąc przy właczonym O/D skrzynia nie dostaje żadnego sterowania.

Mylisz trzypion A4LDe z A4LDE (4R44E).
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 08:44   

W ASB nie ma wielu niezależnych rzeczy, jak EZ działają dobrze to tłoki mogą być już nie pierwszej świeżości. Jak tłoki są okej, to wiązka może być sypnięta. Jak ww. są okej to taśmy mogą być już zużyte, albo zaworek w ogonie może się przycinać i tak czy siak trzeba mieć na uwadze wszystkie możliwe tematy żeby być pewnym, że jeden z nich nie rozwala właśnie skrzyni.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |26 Sie 2014|, 2014 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 09:06   

Adam, nie, nie mylę. Mam service manuale do obydwóch, fakt, że po niemiecku i moge nie rozumieć za dobrze, jednak w rozpisce co i kiedy jest zasilone, to wychodzi, że aby wyłaczyć O/D zostaje podane zasilanie.

A żeby nie zginęło - czy ma ktoś rozpiske na które piny wtyczki w podłuznicy wchodza połączenia z wtyczki VSS-a? Bo akurat nie jestem pewien, czy nie pokićkałem ich, a w TISie za nic nie mogę znaleźć....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 09:14   

trzypion napisał/a:
wychodzi, że aby wyłaczyć O/D zostaje podane zasilanie.

Bo O/D sterowany jest impulsowo - raz załączasz, raz rozłączasz.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 09:27   

EEE???? Ale piszesz o przycisku, czy o sterowaniu z PCM na skrzynię?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 09:32   

Aaa... kuśwa, nie O/D, tylko LOC-UP - sorry ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 09:46   

Adam_2000 napisał/a:
, tylko LOC-UP


ciekawe ze impulsowo, ja u siebie jak bezposrednio podawalem napiecie to w czasie gdy bylo napiecie to byl lock-up zalaczony a gdy napiecie znikalo to rozlaczalo.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 09:55   

Erm... Panowie, zaraz, a lock-up to nie jest w komnwerterze? Cos mi sie tak wydaje....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:02   

A co to ma do rzeczy ? Przecież sterowany jest przez hydraulikę skrzyni.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:10   

A, to muszę jeszcze podoktoryzować się z obrazków ;)

[ Dodano: |26 Sie 2014|, 2014 10:10 ]
A wracając - ma ktos rozpiske które piny ze złacza podłużnicy ida na które piny VSS-a? ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:20   

Adam_2000 napisał/a:
trzypion napisał/a: Niemniej akurat w przypadku prześlizgu 3/4 wiązki nie mają wiele do powiedzenia, jesli dobrze rozumiem serwisówke, to jest to autonomiczne zachowanie sie skrzyni, natomiast do wyłączenia O/D jest potrzebny prąd. Inaczej mówiąc przy właczonym O/D skrzynia nie dostaje żadnego sterowania.

Mylisz trzypion A4LDe z A4LDE (4R44E).
- to czym niby elektrozawory sterują, jak nie pracą skrzyni? a zawory czym są sterowane, jak nie przez wiązki? a w skrzyni prawidłowo sterowanej prędzej ci sprężyna pęknie niż tarczki zużyją.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:29   

Zjaranie taśmy hamulca to często efekt braku regulacji tejże. U mnie, w starej skrzyni taśma była tak luźna, że zeszła z łapek bez luzowania śruby regulacyjnej. Co ma tu sterowanie do powiedzenia?
jeszcze raz - są usterki wynikające z elektryki i sa takie, które maja inne przyczyny. Zamiast wymieniac na ślepo warto najpierw okreslić przyczyne i ja usunąć.
Aczkolwiek można za pomoca wieli dni ciężkiej pracy zaoszczędzić te pól godziny diagnostyki, jak kto woli.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group