$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Konwerter ASB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwerter ASB
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 20:42   Konwerter ASB

No i poległem przy zakładaniu skrzyni do wieloryba.
Skrzynia weszła niemal do końca, ale się zatrzymała 2cm przed silnikiem. Po sprawdzeniu ze starą okazało się, że konwerter siedzi te 2 cm wyżej i za nic w świecie nei chce wskoczyć na swoje miejsce.
Sprawdziłem jak wygląda na starej skrzyni - zdjąłem, przy zakładaniu też nie chciał wejść, ale po postawieniu skrzyni do pionu na ogonie i po chwili pasowania wszedł bez problemu. Spróbowałem zrobić ten sam manewr na nowej skrzyni, jednak bez powodzenia, do tego jak po którejś nieudanej próbie zdejmowałem konwerter, to wyszedł razem ze środkowym wałkiem.
I teraz najlepsze - w starej skrzyni wałek wchodzi i wychopdzi leciutko. A w tej nowej próbowałem go włożyć i w połowie się zaciął - ani do środka, ani na zewnątrz nie chce się ruszyć.
Ma ktos jakis pomysł jak go ruszyć? Może załozyć nań imadło, tylko czy wieloklina nie rozwalę (choć wygląda na diabelnie twardy)?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 21:02   

trza było dłużej kręcić nim to by wlazł pewnie w końcu .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 22:30   

trzypion, tylko nie wpychaj walka i konwertera na sile, ja tak jeden walek lekko poniszczylem. To wskakuje leciutko w odpowiedniej chwili,ruszaj konwerterem az w koncu wskoczy.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 22:37   

Ale masakra. Konwerterem trzeba kręcić, zdejmować go i wkładać aż wejdzie na miejsce. Jeśli wałek wkładałeś ręką a nie młotkiem to tak samo próbuj go wyjąć :/
Jak polegniesz to jedź do VIK-a, może Ci pomoże :O

[ Dodano: |20 Sie 2014|, 2014 22:38 ]
Speedo napisał/a:
a tego walka nie można wsadzić przypadkiem odwrotnie jak w explorerze, co caly dzien trzymalim skrzynie na plecach bo brakowalo 2cm a walek ktos wsadzil druga strona?
Podobno się da, ale żeby się od razu blokował to się nie spotkałem.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 22:39   

Nic na siłę, ruchać z wyczuciem aż zaskoczy, wałek i potem konwerter. Wałek można próbowac włożyć odwrotnie, ale to się nie udaje złożyć, jak Speedo rzecze. O ile pamiętam, długi wieloklin do skrzyni, krótki do konwertera.

Dziwniejsze, że wałek zaciął się w połowie drogi - to, plus ogólne problemy z poskładaniem (czyli albo coś z wałkiem, jego łożyskiem, itd. gratami w okolicy supportu ew. coś z pompą wzg. konwertera) trochę źle wróży, np. o stanie overdrive... jakby to była moja skrzynia to bym rozważył ściągnięcie dzwona i spojrzenie nieco głębiej - jedyny problem, że trza mieć nową uszczelkę dzwona i pompy, żeby z powrotem to złożyć.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 01:19   

Trzeba się pomęczyć, mi zeszło ze dwie godziny, ale konwerter ma siadać tak, że obudową ma trzeć o dzwon skrzyni.
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 06:16   

wałek można odwrotnie dać
sprawdzone :-d
i się nie zejdzie :P
sam się na tym złapałem jak mi gość dał skrzynię taką tylko zakładać a to że wałek był odwrotnie :027:
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 07:27   

PiotrekGran napisał/a:
rzeba się pomęczyć, mi zeszło ze dwie godziny
Lekka przesada, chyba, że piszesz o czasie założenia skrzyni. Konwerter po średnio piątym poprawieniu pasuje jak trzeba.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 07:48   

trzypion
jesli nie polapiesz to moge podeslac fotki walka, bo akurat lezy na balkonie
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 07:59   

Było nie ruszac wałka, bo był niewyjmowany, a jak konwerter wyskoczył w czasie transportu, to było włożyc jak inni pisza.

Nie rozumiem po co rozbierac skrzynie w sensie wałek dla zabawy.

Wałek ma dwa rozne końce.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 08:06   

trzypion jeszcze nie wyjął wałka, więc nie wiadomo co tam się stało, pisało użyciu imadła :shock: co robi się lekkim przegięciem. Skoro pisał o imadle to może i młotka już używał :shock:
To wszystko sprawia, że słowa Boni-ego są uzasadnione, aczkolwiek z drugiej strony może lepiej żeby już skrzyni nie rozkręcał :|
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 08:39   

jeśli ktoś próbował włożyć skrzynię na siłę z nie włożonym dobrze konwerterem, to mógł już uszkodzić konwerter, wałek lub pompę oleju. najpierw wszystko na sucho na ziemi musi spaswać (skrzynia + wałek + konwerter10, a potem ładnie wskoczyć w całości na swoje miejsce w aucie. Jeśli nic nie jest uszkodzone, spasowanie wałka i konwertera to jakieś 5 minut roboty w najczarniejszym scenariuszu.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 09:06   

Panowie, czytajcie uważniej. Nic na siłę, bo to jasne.
Pablo, może spróbuj zrozumiec to, co czytasz? Gdzie pisałem cos o tym, że uzywałem imadła?

Jankes, skrzyni nie rozbierałem - poszła do kanału z blokada jaka założyłeś, dopiero po jej ustawieniu przy silniku zdjąłem ją. Niemniej wygląda na to, że już wtedy konwerter był ciut za daleko, bo blokada nie przylegała do kielicha, a konwerter wsadzony do końca nie wystaje poza płaszczyzne kielicha.
Dopiero kiedy nie udało sie skrzyni nałozyć poprawnie (znów - nic na siłę, tylko ręce w uzyciu) pomierzyłem odległość konwerter-płaszczyzna kielicha pomiędzy stara skrzynia i nową i wyszło, że konwerter w nowej jest 2cm, za bardzo do przodu i dopiero wtedy go zdjąłem.
I również zakładanie go ponowne bez uzycia siły, skrzynia w pionie, dwie nakrętki na śruby konwertera dla lepszego chwytu i próby ułożenia, najpierw przetrenowane na starj skrzyni, gdzie się udało po krótkiej chwili, a potem na nowej. Ponieważ konwerter nie wchodził wyjąłem też wałek, żeby go obejrzeć z bliska i po tym sie okazało, że nie chce wejść z powrotem do końca.

Problemem jest to, że wałek utknął w skrzyni - nie chce ani wejśc do końca, ani wyjść. Oczywiście jedno i drugie przy uzyciu tylko ręki. Nie wiem co tam siedzi w środku, że go blokuje. Nie próbowałem go wkładac na siłę, wręcz pod własnym ciężarem (skrzynia stała na ogonie).
I się teraz zastanawiam, czy moge bez wiekszych obaw złapać go za wieloklin małym imadłem (z nakładkami z czegoś miekkiego na szczękach), żeby pociągnąć go mocniej?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 10:00   

Nie da się go pogibać dookoła?
Może błędem było to, że działałeś gdy skrzynia była w pionie. My zawsze robiliśmy na leżącej skrzyni i takie coś nigdy nie miało miejsca.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |21 Sie 2014|, 2014 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 10:23   

je rowniez na poziomej skrzyni te operacje robilem. Jak wałek wbilem mlotkiem (wiem glupota,ale nie wiedzialem wtedy o co chodzi) to mialem mega problem wyciagnac, musialem ten walek jakos chwycic narzedziem i walic koślawo młotkiem od tylu (ale to prawie sie nie dalo,to kombinowalem inaczej) zeby wyskoszyl,oczywiscie ślady chwytu na wałku zostały,ale co to za problem,jak pod reka mialem drugi dobry walek, ktory juz pozniej bez problemu reka wlozylem.
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |21 Sie 2014|, 2014 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group