|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Konwerter ASB |
Autor |
Wiadomość |
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 10:23
|
|
|
Cytat: | Problemem jest to, że wałek utknął w skrzyni - nie chce ani wejśc do końca, ani wyjść |
zakladalem na walek klucz oczkowy, i dalo sie delikatnie wystukac mlotkiem |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 10:36
|
|
|
O, Kevin, to jest pomysł. Myslę, że obejdzie sie bez stukania, bo wkładałem tylko ręką, a problem z wyjęciem jest taki, że nie jestem w stanie za mocbno pociągnąć, bo ręka się ślizga. A ponieważ nie jest do końca wciśnięty, to jest dostepny rant tuż za wieloklinem i tam oczkowy powinien sie ładnie zablokować.
Jak sie uda, to dzisiaj po pracy spróbuje i zamelduje jak poszło |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 10:40
|
|
|
my wyciagalismy walek kluczem oczkowym ze skrzyni, gdzie ten walek dostal pare strzalow z mlota, i dalo rade
jak dobijales lapami to winno wylesc |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 10:49
|
|
|
Tak się zastanawiam (purystów prosze o nieczytanie ze wzgledu na ochrone stanu psychicznego), czy jakby tak lekko podszlifować ten wałek i zrobić lekki stożek na początku (kąt 45 stopni), to by nie wchodził łatwiej? Patrząc na wałek wydaje się, że ta początkowa częśc wieloklina nie pracuje, dopiero jakieś 3-4mm od początku sa ślady współpracy z wielowpustem. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 11:08
|
|
|
On wchodzi łatwo bez tego. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 11:29
|
|
|
Widac mamy inna definicje 'łatwo' |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 12:58
|
|
|
Z mojego doświadczenia wszelkie składanie i rozkładanie robi się 10x łatwiej na skrzyni stojącej na ogonie, zresztą, o ile pamiętam tak zalecają wszelkie manuale, Forda czy niezależne (tyle że profi serwisy mają do tego wózek z obrotnicą, więc mają łatwiej).
Ten zacięty wałek to trza ciągnąć, raczej nie obracać (bo nie wiadomo o co opiera się wieloklin środku i może właśnie robi za frez po którejś panewce); nie wiem, bardzo mocno złapać małym imadłem czy ściskiem za wieloklin, może przez kawałki sklejki itp. i podważać imadło/ścisk wzg. dzwona itp.
Ale naprawdę ciekawe jak wygląda overdrive np. jego koło słoneczne i okolica (panewki, castle washer, itd), zarówno przed tymi manewrami, a jeszcze bardziej - jak będzie wyglądać po. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 13:20
|
|
|
No bez przesady - tam nic nie było na siłę wciskane ani wyciągane. Wałek się ładnie kręci z duzym, ale miękkim oporem. Podejrzewam, że był dobrze spasowany albo pomimo wycierania dośc dokładnego przed włożeniem (wiadomo - skrzynia nie lubi paprochów) coś wpadło pomiedzy wałek a gniazdo.
Jak nie poszło ręką, to dałem spokój i sie zapytałem, żeby nie narobić czegoś złego. Skrzynia tez nie była wkładana na siłę - najpierw ja ustawiłem na właściwej wysokości, potem wycelowałem śrubami konwertwra w otwory w zamachu i następnie złapałem rękami za flanszę silnika i dwon, żeby nasunąć, i tak rteż poszło, konwerter ładnie 'usiadł, ale pozostała szczelina i nie dało się rękami dosunąć, więc skrzynia poszła do tyłu i zacząłem sie doktoryzować z tematu co przeszkadza, a po porównaniu ze starą skrzynia znalazłem przyczynę.
To ma byc złozone, a nie zakute, więc ma sie złozyc na rękę, a ręka trochę zaolejona, więc sie ślizga. Sądze, że patent Kevina z kluczem da na tyle pewny chwyt, że wylezie po mocniejszym pociągnięciu i wszelkie rozwiązania siłowo-młotkowe będa niepotrzebne. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 18:32
|
|
|
joł -jest mi ktoś w stanie podać numer/wymiary uszczelniacza konwertera do A4LD ?
Będę w intercarsie ,może by mieli |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
Ostatnio zmieniony przez Maross |21 Sie 2014|, 2014 18:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 20:50
|
|
|
Jak nie zapomnę, to może jutro Ci podam.
A tymczasem....
Spróbowałem kilkoma metodami wyciągnąć gada i poległem. Nic nie poszło. Pomyślałem sobie, raz kozie śmierć i lekko puknąłem młotkiem - wleciał do środka i tym razem bez oporów wyszedł. A potem wszedł i wyszedł i to kilka razy.
I tutaj mogłem zakończyć, ale cóz, zachciało mi sie robić lepiej - wziałęm konwerter i sprawdziłem jak wałek wchodzi w wielowpust. Wyszło, że dość cioęzko i opornie. Wziąłem więc wałek ze starej skrzyni i tu zdecydowanie lepiej - wchodził bez szemrania. Jak obejrzałem obydwa wałki, to się okazało, że ten oporny miał na samym przodzie lekkie nierówności na wypustach, tak jakby były lekko rozgrzybkowane.
No to włozyłem stary do skrzyni... A raczej próbowałem włożyć. Taaak, też się zaklinował. Tyle, że teraz solidnie i na całego. Wyciągnąć się nei da, a stuknięcie młotkiem nic nie daje..........
HEEEELP! Co robić? Daje się jakoś dostać w miare prosto do tego miejsca, gdzie utknął? Czy też wziąć obydwie skrzynie, zawieźć ma Makuszyńskiego w Krakowie żeby ogarnęli temat?
Albo szukać kolejnej skrzyni? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 21:00
|
|
|
Lubisz se dodawać problemów. Skoro wałek wszedł trzeba było założyć konwerter i po ptakach, a tak znowu problem i w końcu z dobrej skrzyni od Jankesa bedziesz miał szrota |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 21:02
|
|
|
Cóż nauka kosztuje
Niemniej co tam w tej skrzyni jest, że on się tak blokuje? Krasnal ze spawarką? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |21 Sie 2014|, 2014 21:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 21:10
|
|
|
trzypion napisał/a: | Niemniej co tam w tej skrzynui jest, że on się tak blokuje? Krasnal ze spawarką? |
Tego nie wiem bo ja wyjąłem ASB z dawcy ostrożnie, coby sie nic nie wysuneło i bez problemu założyłem. Do starej też jeszcze nie zaglądałem bo brak czasu i miejsca. Może zimą? |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 21:18
|
|
|
trzypion napisał/a: | Cóż nauka kosztuje |
tak-jesteś hardkorem |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 21:19
|
|
|
trzypion, - jak dasz rade wyciagnac walek to daj znaka- moze u siebie pomierzyc, moze sa jakies rozne |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |