|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Proszę o ocenę nadwozia podwozia |
Autor |
Wiadomość |
bufetowa
Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 20:38
|
|
|
aviator napisał/a: | Na początku każdy płaci frycowe. Teraz też jeżdżę do mechanika jak coś mnie przerasta ale większość robię juz sam. Twoje auto, Twoja decyzja, będziesz robił jak uważasz ale masz tu kopalnie wiedzy i odpowiedzi na większość pytań. |
pytanie jest takie - jak powinna wyglądać naprawa tego pęknięcia podłużnicy którego nie widział blacharz bo nie oglądał podwozia bo ma kanał i najazd zajęte bo jest oblegany bo dobrze robi a został już oceniony nieładnie , wtedy porównam do tego jaką metodę naprawy zaproponuje blacharz, nadmieniam że on robi tylko takie rzeczy blacharkę i powiązane z tym czynnośći co najmnieoj od 20 lat więc chyba ma doświadczenie, a ponieważ znależliśmy pewne wspólne znajmości i jesteśmy z tej samej miejscowości to myślę że przedstawi mi sprawę uczciwie - czy robić (a roboty mu nie brakuje) i jeżeli będzie robił to solidnie |
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |19 Lip 2014|, 2014 20:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 20:58
|
|
|
ja jedno uleczyłem a bardziej podleczyłem
bo tak na prawdę się nie da
bo np podłużnice składają się z trzech blach zgrzanych razem i jest tak że woda tam wcieka i się dzieje
puchnie i pęka
ja jak robię i ktoś zapłaci to wycinam aż stwierdzimy zdrowy element
i wspawuje pojedynczą blachę ze 3 mm
to to coś daje
a takie załatanie 1,0 jak było na foto to tylko estetyka
Mogę stwierdzić że takie rozwarstwienie podłużnic to w poziomie można olać
[ Dodano: |19 Lip 2014|, 2014 21:01 ]
bufetowa napisał/a: | jeżeli będzie robił to solidnie | - potem sory mamy taki klimat |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
bufetowa
Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 22:08
|
|
|
cytat z wypowiedzi pepi : Mogę stwierdzić że takie rozwarstwienie podłużnic to w poziomie można olać
dzięki za wypowiedź, czy możesz mi wyjaśnić bliżej ww. zdanie ? chodzi o to pęknięcie widoczne na zdjęciach tzn, że nie jest to jakieś groźne ? ale coś z tym chyba warto zrobić ? |
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |19 Lip 2014|, 2014 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtekrobert
Auto: auto
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 22:15
|
|
|
bufetowa napisał/a: | cytat z wypowiedzi pepi : Mogę stwierdzić że takie rozwarstwienie podłużnic to w poziomie można olać
dzięki za wypowiedź, czy możesz mi wyjaśnić bliżej ww. zdanie ? chodzi o to pęknięcie widoczne na zdjęciach tzn, że nie jest to jakieś groźne ? ale coś z tym chyba warto zrobić ? |
Warto zrobić a nawet trzeba, pewnie chodziło o to, że przez takie pęknięcie auto ci się nie złamie tak jak niektórzy piszą. Jak już chcesz blachę robić to zrób wszystko, ściągnij fotele i dywanik, zrób całą podłogę od wewnątrz oraz od dołu, wszystkie pęknięcia i dziury do poprawy solidnej, tak samo podłużnice, zabezpieczyć potem wszystko dokładnie i oczywiście ogarnij przy okazji blachę z zewnątrz, błotniki i progi.
Oddaj blacharzowi i zobacz co powie i opisz to tu na forum żeby ktoś się mógł na ten temat wypowiedzieć, skoro ma blacharz dobre opinie to niech działa. Najlepiej to wpadnij do niego od czasu do czasu i podglądaj i dopytuj co robi, jak będzie coś nie tego to będziesz mógł mu kazać poprawić, jak się nie zgodzi to znaczy że coś kręci.. tak to wygląda z mojej strony. |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 08:10
|
|
|
albo robisz albo nie robisz nic przy normalnych warunkach autu nic się nie stanie
Jak już ktoś ci to będzie robił to zasada jest taka że ma się wspawać do żywego metalu
a gdzie to będzie to test młotka dobrze to pokazuje .
A takie zasmarkanie byle jak po wierzchu 1,0 blachą to w zasadzie nic nie daje no może dla przeglądu tylko
a dlaczego każdy daje blachę około 1,0-1,5 mm bo innej nie idzie łatwo uformować !
bardziej jest ważna ta część podłużnicy która jest od mocowania belki i do tyłu idzie |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
bufetowa
Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 08:55
|
|
|
dzięki, to jest konkretna informacja, rozumiem że blacharz powinien to pęknięcie powiększyć do momentu oporu zdrowego metalu a później zastosować co najmniej 3 mm blachę odpowiednio uformowaną i wspawać w to miejsce;
rozumiem że powinien tam wszystko całe podłużnice, podłogę, elementy mocowań zawieszenia itp. dokładnie oglądnąć i namacalenie czy raczej wkrętakiem, młotkiem lub czymś podobnym sprawdzić a gdzie jakaś korozja to rozbić te miejsca maks. jak się da i naprawić jak to pęknięcie |
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |20 Lip 2014|, 2014 09:38, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 13:58
|
|
|
gdyby ktoś potrzebował ceowniczków z trójki to zawsze mogę w pracy zrobić,pracuję na giętarce o nacisku do 125ton/metr,może być z czarnej,może być z ocynku i może być z inoxu |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 15:04
|
|
|
konrad85 napisał/a: | inoxu | -to stal nierdzewiejąca ??
ogniska korozji trzeba wyczyścić mechanicznie tak jak można -podkład najlepiej taki na niedoczyszczone elementy i potem konserwacja
a zazwyczaj się myje i psika na czarno
i w profile bym nalał czegoś do tego stworzonego ile się da |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 15:13
|
|
|
pepi napisał/a: | -to stal nierdzewiejąca ?? |
dokładnie,jest jeszcze drugi rodzaj tej stali nierdzewnej-o obniżonej zawartości niklu,nie jest tak podatna na korozję jak zwykła stal ale za to ładnie się spawa ze zwykłą stalą,tyle że tej mamy w robocie tylko do grubości 2mm |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 21:18
|
|
|
bufetowa napisał/a: | niedawno był do sprzedazy Julkowy i tam niewiele z wad fabrycznych było zrobionych poza kolektorem |
a jakie jeszcze rozliczne wady fabryczne posiada moje auto? bo ja na ten moment stwierdzam tylko taką, że wczoraj na autostradzie przy 170 czy 180 machnęła mnie honda civic, bo przy 8000 obrotów musiałem niestety wrzucić piątkę |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
Ostatnio zmieniony przez Julek |20 Lip 2014|, 2014 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 21:31
|
|
|
Julek napisał/a: | przy 8000 obrotów musiałem niestety wrzucić piątkę |
Mocno się wkręca |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
bufetowa
Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 21:44
|
|
|
Julek napisał/a: | bufetowa napisał/a: | niedawno był do sprzedazy Julkowy i tam niewiele z wad fabrycznych było zrobionych poza kolektorem |
a jakie jeszcze rozliczne wady fabryczne posiada moje auto? bo ja na ten moment stwierdzam tylko taką, że wczoraj na autostradzie przy 170 czy 180 machnęła mnie honda civic, bo przy 8000 obrotów musiałem niestety wrzucić piątkę |
chodziło mi o to że Twoje auto wg opisu na aukcji jest w stanie bdb mimo że nie powymieniałeś/ponaprawiałeś wszystkiego co się da z tych przypisanych do Scorpio bolączek |
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |20 Lip 2014|, 2014 22:13, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |21 Lip 2014|, 2014 01:05
|
|
|
Gaiger napisał/a: |
Orginalnie tam są 2 a miejscami i 3 wytłoczki jedna w drugiej.
Każda minimum 1,5mm grubości.
|
No i moim zdaniem Ford to spieprzył na maksa bo zawsze najpierw tam gnije i to... od środka niestety bo wilgoć nie ma jak odparować.
Cytat: | ogniska korozji trzeba wyczyścić mechanicznie tak jak można -podkład najlepiej taki na niedoczyszczone elementy i potem konserwacja |
Np reaktywny + epoksydowy+ jakiś glut gumowaty |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |21 Lip 2014|, 2014 01:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Lip 2014|, 2014 07:29
|
|
|
ford2fast, na szczęście na gazie nie ma odcinki
bufetowa, dla mnie eksploatacja samochodu polega przede wszystkim na jeżdżeniu nim, wymianie oleju co 10 tysięcy i przeglądzie przy każdej takiej wymianie - podczas którego dokonuję napraw rzeczy które są zużyte/zepsute/wkrótce się nie psują. W związku z tym na ten przykład wywaliłem kolektor ssący bo miałem wrażenie, że delikatnie się poci (myliłem się - był ok), albo zmieniłem cewkę na focusową, bo któregoś ranka oryginały zaczęły szwankować. Nie widzę natomiast żadnego powodu, dla którego miałbym wymienić wiązkę silnikową i podłużnicy, jeśli oryginalne przewody są miękkie i posiadają kompletną izolację. Nie widziałem też powodu rozbierania skrzynek z bezpiecznikami do czasu, aż po wielkiej ulewie po włączeniu klimy zaczęły przygasać zegary. Tego samego dnia zadzwoniłem do Jankesa po małą skrzynkę i w sobotę, kosztem spóźnienia się na zlot wymieniłem ją (nie pomogło), a potem wyjąłem dużą, rozebrałem i znalazłem trzy przyśniedziałe/zawilgotniałe ścieżki, które wyczyściłem i złożyłem wszystko wywalając gnój który znalazł się ZA dużą skrzynką. Niestety nie mam czasu, żeby siąść sobie w sobotę i wymieniać wszystko jak leci dla własnej fantazji i naprawiam to co nie działa - moje auto jeździ i zarabia, a nie stanowi eskponatu muzealnego. Poza tym jestem zdania, że nie należy drapać tam gdzie nie swędzi, bo zawsze kończy się to źle |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |21 Lip 2014|, 2014 15:30
|
|
|
Julek napisał/a: | ford2fast, na szczęście na gazie nie ma odcinki |
qurna a mój ma odcinkę w tym samym zakresie obrotów co na beni,może to i dobrze |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |