$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Proszę o ocenę nadwozia podwozia
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o ocenę nadwozia podwozia
Autor Wiadomość
bufetowa 


Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013
Skąd: Mielec
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 20:38   

aviator napisał/a:
Na początku każdy płaci frycowe. Teraz też jeżdżę do mechanika jak coś mnie przerasta ale większość robię juz sam. Twoje auto, Twoja decyzja, będziesz robił jak uważasz ale masz tu kopalnie wiedzy i odpowiedzi na większość pytań.


pytanie jest takie - jak powinna wyglądać naprawa tego pęknięcia podłużnicy którego nie widział blacharz bo nie oglądał podwozia bo ma kanał i najazd zajęte bo jest oblegany bo dobrze robi a został już oceniony nieładnie , wtedy porównam do tego jaką metodę naprawy zaproponuje blacharz, nadmieniam że on robi tylko takie rzeczy blacharkę i powiązane z tym czynnośći co najmnieoj od 20 lat więc chyba ma doświadczenie, a ponieważ znależliśmy pewne wspólne znajmości i jesteśmy z tej samej miejscowości to myślę że przedstawi mi sprawę uczciwie - czy robić (a roboty mu nie brakuje) i jeżeli będzie robił to solidnie
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |19 Lip 2014|, 2014 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 20:58   

ja jedno uleczyłem a bardziej podleczyłem
bo tak na prawdę się nie da :/

bo np podłużnice składają się z trzech blach zgrzanych razem i jest tak że woda tam wcieka i się dzieje
puchnie i pęka
ja jak robię i ktoś zapłaci to wycinam aż stwierdzimy zdrowy element
i wspawuje pojedynczą blachę ze 3 mm
to to coś daje
a takie załatanie 1,0 jak było na foto to tylko estetyka
Mogę stwierdzić że takie rozwarstwienie podłużnic to w poziomie można olać

[ Dodano: |19 Lip 2014|, 2014 21:01 ]
bufetowa napisał/a:
jeżeli będzie robił to solidnie
- ;) potem sory mamy taki klimat
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
bufetowa 


Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013
Skąd: Mielec
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 22:08   

cytat z wypowiedzi pepi : Mogę stwierdzić że takie rozwarstwienie podłużnic to w poziomie można olać

dzięki za wypowiedź, czy możesz mi wyjaśnić bliżej ww. zdanie ? chodzi o to pęknięcie widoczne na zdjęciach tzn, że nie jest to jakieś groźne ? ale coś z tym chyba warto zrobić ?
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |19 Lip 2014|, 2014 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtekrobert 


Auto: auto
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2012
Skąd: Opole
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 22:15   

bufetowa napisał/a:
cytat z wypowiedzi pepi : Mogę stwierdzić że takie rozwarstwienie podłużnic to w poziomie można olać

dzięki za wypowiedź, czy możesz mi wyjaśnić bliżej ww. zdanie ? chodzi o to pęknięcie widoczne na zdjęciach tzn, że nie jest to jakieś groźne ? ale coś z tym chyba warto zrobić ?


Warto zrobić a nawet trzeba, pewnie chodziło o to, że przez takie pęknięcie auto ci się nie złamie tak jak niektórzy piszą. Jak już chcesz blachę robić to zrób wszystko, ściągnij fotele i dywanik, zrób całą podłogę od wewnątrz oraz od dołu, wszystkie pęknięcia i dziury do poprawy solidnej, tak samo podłużnice, zabezpieczyć potem wszystko dokładnie i oczywiście ogarnij przy okazji blachę z zewnątrz, błotniki i progi.

Oddaj blacharzowi i zobacz co powie i opisz to tu na forum żeby ktoś się mógł na ten temat wypowiedzieć, skoro ma blacharz dobre opinie to niech działa. Najlepiej to wpadnij do niego od czasu do czasu i podglądaj i dopytuj co robi, jak będzie coś nie tego to będziesz mógł mu kazać poprawić, jak się nie zgodzi to znaczy że coś kręci.. tak to wygląda z mojej strony.
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 08:10   

albo robisz albo nie robisz nic przy normalnych warunkach autu nic się nie stanie
Jak już ktoś ci to będzie robił to zasada jest taka że ma się wspawać do żywego metalu
a gdzie to będzie to test młotka dobrze to pokazuje .
A takie zasmarkanie byle jak po wierzchu 1,0 blachą to w zasadzie nic nie daje no może dla przeglądu tylko
a dlaczego każdy daje blachę około 1,0-1,5 mm bo innej nie idzie łatwo uformować !
bardziej jest ważna ta część podłużnicy która jest od mocowania belki i do tyłu idzie ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
bufetowa 


Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013
Skąd: Mielec
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 08:55   

dzięki, to jest konkretna informacja, rozumiem że blacharz powinien to pęknięcie powiększyć do momentu oporu zdrowego metalu a później zastosować co najmniej 3 mm blachę odpowiednio uformowaną i wspawać w to miejsce;
rozumiem że powinien tam wszystko całe podłużnice, podłogę, elementy mocowań zawieszenia itp. dokładnie oglądnąć i namacalenie czy raczej wkrętakiem, młotkiem lub czymś podobnym sprawdzić a gdzie jakaś korozja to rozbić te miejsca maks. jak się da i naprawić jak to pęknięcie
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |20 Lip 2014|, 2014 09:38, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 13:58   

gdyby ktoś potrzebował ceowniczków z trójki to zawsze mogę w pracy zrobić,pracuję na giętarce o nacisku do 125ton/metr,może być z czarnej,może być z ocynku i może być z inoxu ;)
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 15:04   

konrad85 napisał/a:
inoxu
-to stal nierdzewiejąca ??
ogniska korozji trzeba wyczyścić mechanicznie tak jak można -podkład najlepiej taki na niedoczyszczone elementy i potem konserwacja
a zazwyczaj się myje i psika na czarno ;)
i w profile bym nalał czegoś do tego stworzonego ile się da
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 15:13   

pepi napisał/a:
-to stal nierdzewiejąca ??

dokładnie,jest jeszcze drugi rodzaj tej stali nierdzewnej-o obniżonej zawartości niklu,nie jest tak podatna na korozję jak zwykła stal ale za to ładnie się spawa ze zwykłą stalą,tyle że tej mamy w robocie tylko do grubości 2mm
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 21:18   

bufetowa napisał/a:
niedawno był do sprzedazy Julkowy i tam niewiele z wad fabrycznych było zrobionych poza kolektorem

a jakie jeszcze rozliczne wady fabryczne posiada moje auto? bo ja na ten moment stwierdzam tylko taką, że wczoraj na autostradzie przy 170 czy 180 machnęła mnie honda civic, bo przy 8000 obrotów musiałem niestety wrzucić piątkę :>
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
Ostatnio zmieniony przez Julek |20 Lip 2014|, 2014 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 21:31   

Julek napisał/a:
przy 8000 obrotów musiałem niestety wrzucić piątkę :>

Mocno się wkręca :)
_________________
Scorpio forever
 
 
bufetowa 


Auto: Scorpio '97 2,3 sedan ' 98 Mondeo 2,5 combi
Dołączył: 17 Sty 2013
Skąd: Mielec
Wysłany: |20 Lip 2014|, 2014 21:44   

Julek napisał/a:
bufetowa napisał/a:
niedawno był do sprzedazy Julkowy i tam niewiele z wad fabrycznych było zrobionych poza kolektorem

a jakie jeszcze rozliczne wady fabryczne posiada moje auto? bo ja na ten moment stwierdzam tylko taką, że wczoraj na autostradzie przy 170 czy 180 machnęła mnie honda civic, bo przy 8000 obrotów musiałem niestety wrzucić piątkę :>


chodziło mi o to że Twoje auto wg opisu na aukcji jest w stanie bdb mimo że nie powymieniałeś/ponaprawiałeś wszystkiego co się da z tych przypisanych do Scorpio bolączek
Ostatnio zmieniony przez bufetowa |20 Lip 2014|, 2014 22:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |21 Lip 2014|, 2014 01:05   

Gaiger napisał/a:

Orginalnie tam są 2 a miejscami i 3 wytłoczki jedna w drugiej.
Każda minimum 1,5mm grubości.

No i moim zdaniem Ford to spieprzył na maksa bo zawsze najpierw tam gnije i to... od środka niestety bo wilgoć nie ma jak odparować.
Cytat:
ogniska korozji trzeba wyczyścić mechanicznie tak jak można -podkład najlepiej taki na niedoczyszczone elementy i potem konserwacja

Np reaktywny + epoksydowy+ jakiś glut gumowaty :)
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |21 Lip 2014|, 2014 01:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Lip 2014|, 2014 07:29   

ford2fast, na szczęście na gazie nie ma odcinki :)
bufetowa, dla mnie eksploatacja samochodu polega przede wszystkim na jeżdżeniu nim, wymianie oleju co 10 tysięcy i przeglądzie przy każdej takiej wymianie - podczas którego dokonuję napraw rzeczy które są zużyte/zepsute/wkrótce się nie psują. W związku z tym na ten przykład wywaliłem kolektor ssący bo miałem wrażenie, że delikatnie się poci (myliłem się - był ok), albo zmieniłem cewkę na focusową, bo któregoś ranka oryginały zaczęły szwankować. Nie widzę natomiast żadnego powodu, dla którego miałbym wymienić wiązkę silnikową i podłużnicy, jeśli oryginalne przewody są miękkie i posiadają kompletną izolację. Nie widziałem też powodu rozbierania skrzynek z bezpiecznikami do czasu, aż po wielkiej ulewie po włączeniu klimy zaczęły przygasać zegary. Tego samego dnia zadzwoniłem do Jankesa po małą skrzynkę i w sobotę, kosztem spóźnienia się na zlot wymieniłem ją (nie pomogło), a potem wyjąłem dużą, rozebrałem i znalazłem trzy przyśniedziałe/zawilgotniałe ścieżki, które wyczyściłem i złożyłem wszystko wywalając gnój który znalazł się ZA dużą skrzynką. Niestety nie mam czasu, żeby siąść sobie w sobotę i wymieniać wszystko jak leci dla własnej fantazji i naprawiam to co nie działa - moje auto jeździ i zarabia, a nie stanowi eskponatu muzealnego. Poza tym jestem zdania, że nie należy drapać tam gdzie nie swędzi, bo zawsze kończy się to źle :>
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |21 Lip 2014|, 2014 15:30   

Julek napisał/a:
ford2fast, na szczęście na gazie nie ma odcinki

qurna a mój ma odcinkę w tym samym zakresie obrotów co na beni,może to i dobrze :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group