$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Telepanie lewarkiem skrzyni biegów.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Telepanie lewarkiem skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
Seb 



Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49
Dołączył: 13 Kwi 2011
Skąd: Jarosław
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 00:44   Telepanie lewarkiem skrzyni biegów.

Ręce mi już opadają. Huczało z okolic tunelu, wymieniłem łącznik wału, podporę i poduszkę pod skrzynię. Nadmienię iż, łącznik praktycznie nie istniał jak też również zerwana była poduszka i skrzynia latała jak ... Po wymianie zrobiło się cicho ale, podczas rozpędzania się czyli 1, 2 i 3 bieg, mniej więcej do 60 km telepie drążkiem zmiany biegów, czego wcześniej nie było i jednocześnie silnik jakby wydaje inny dźwięk - jakby się męczył czy co. Z moich spostrzeżeń: przed ww. robotą skrzynia była około 2 - 3 cm niżej niż teraz, na nowej poduszce ale wszystko wisiało bez żadnego punktu podparcia. Brak mi już pomysłów i zaczynam mieć wizje jak oblewam to wszystko benzyną i podpalam następnie kupuje opla.
 
 
Vikinger 
Vikinger



Auto: 97 2.0 8v, manual, sedan
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Skąd: Gliwice
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 07:59   

Ja dwa dni temu ściągałem wał w celu wymiany tłumika drgań(okrągła guma przy łączeniu skrzyni z wałem)i założyłem spowrotem i mam dokładnie to samo. Telepie skrzynią na 1. i 2. biegu. Silnik pracuje OK. Przed ściąganiem wału było OK, ale przy 70-80 były drgania. Teraz drgań przy tych prędkościach nie ma, ale są przy ruszaniu.
_________________
Był:
Ford Escort kombi MKV '91 1.4 8v + LPG
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 15:31   

bo po takiej robocie przed ponownym montażem trzeba dać wał napędowy do wyważenia ;)
 
 
Seb 



Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49
Dołączył: 13 Kwi 2011
Skąd: Jarosław
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 15:54   

Co powoduje koniecznosc wywazania walu po jego zdjeciu i ponownym zamontowaniu? Ciezarki sie przesuwaja? Wal da sie inaczej zlozyc jezeli wieloklin wchodzi tylko w jednym polozeniu?
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 15:55   

konrad85 napisał/a:
bo po takiej robocie przed ponownym montażem trzeba dać wał napędowy do wyważenia ;)

Nie ma takiej potrzeby :)
_________________
Scorpio forever
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 16:10   

ford2fast napisał/a:
konrad85 napisał/a:
bo po takiej robocie przed ponownym montażem trzeba dać wał napędowy do wyważenia ;)

Nie ma takiej potrzeby :)

skoro tak to dlaczego? w każdym aucie które miałem z tylnym napędem po ingerencji w wał napędowy zawoziłem go do wyważenia przed montazem
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 16:29   

konrad85 napisał/a:
w każdym aucie które miałem z tylnym napędem po ingerencji w wał napędowy zawoziłem go do wyważenia przed montazem

A kto bogatemu zabroni ? :)
Demontaż i ponowny montaż nie jest żadną ingerencją :)
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |8 Lip 2014|, 2014 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 16:35   

hehehe :-d do bogactwa to mi daleko,może w trzecim życiu :-d
a wracając do tematu-uważasz że wyważanie wału napędowego który się np regenerowało jest zbędne?? jeśli tak to dlaczego?
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 16:40   

konrad85 napisał/a:
regenerowało jest zbędne

na razie to pisane jest o zdjeciu/zalozeniu
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 16:42   

Seb napisał/a:
wymieniłem łącznik wału, podporę

czy to da się zrobić bez rozczłonowania wału napędowego? oczywiście chodzi mi o podporę
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 16:49   

konrad85 napisał/a:
Seb napisał/a:
wymieniłem łącznik wału, podporę

czy to da się zrobić bez rozczłonowania wału napędowego? oczywiście chodzi mi o podporę

Owszem rozkręcasz w połowie wał , zmieniasz łożsko i składasz tak jak było :)
W Scorpio każda połówka wału jest wyważana osobno a niektóre wały mają możliwość złożenia tylko w jednym położeniu wieloklinu
W niczym nie zmienia to wyważenia wału :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Vikinger 
Vikinger



Auto: 97 2.0 8v, manual, sedan
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Skąd: Gliwice
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 17:56   

No to poki co nie pomogliscie chlopaki. Jade zrzucic wal raz jeszcze i poogladac o co chodzi. Aha. Do czego jest tajemnicza nakretka na kocnu walu, na wieloklinie? Co sie dzieje jesli jej nie przykrecic lub przykrecic na maxa? Do czego ona sluzy?
_________________
Był:
Ford Escort kombi MKV '91 1.4 8v + LPG
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 18:07   

Vikinger napisał/a:
No to poki co nie pomogliscie chlopaki. Jade zrzucic wal raz jeszcze i poogladac o co chodzi.

Spróbuj wypoziomować wał na podkładkach pomiędzy podporą wału a karoserią :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Seb 



Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49
Dołączył: 13 Kwi 2011
Skąd: Jarosław
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 21:04   

Fajnie sie temat rozkrecil, zawsze warto poswiecic chwile zeby rozwiac mity i zabobony. Wracajac do tematu pojawila sie ciekawa teoria wg ktorej przy twardej poduszce pod skrzynie a taka wlasnie mam, wszelkie wibracje z ukladu przeniesienia napedu przenosza sie nadmiernie na karoserie.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |8 Lip 2014|, 2014 21:05   

Seb napisał/a:
przy twardej poduszce

Znaczy się przez pomyłkę zainstalowałeś poliuretanową o podwyższonej twardości ?
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group