$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - wymiana płynu chłodniczego
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 19:41   

JORZO, Wypłukałem układ wodą demineralizowaną ale silnik już był raczej wystudzony. Źle zrobiłem?
Ostatnio zmieniony przez Elwood |30 Maj 2014|, 2014 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 19:56   

Nie no miałem na myśli tylko to,że jak cały układ to termostat musiał być otwarty a jak termostat otwarty to silnik ma już porządną temperaturę a jak mu wtedy walniesz zimną wodą to.... to wolę nie kończyć.
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 19:59   

JORZO, u mnie termostat niestety jest walnięty i jest cały czas otwarty pełny obieg :P
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:03   

Aaa no to dobrze :) w tym przypadku i bardzo dobrze,że motor był przechłodzony. To czemu nie zapodałeś nowego termo? No niby lato idzie ale co-w zimie bedziesz dłubał żeby mieć ciepełko?
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:06   

JORZO, Nie zmieniam termo bo jestem strasznym leniem i mi się nie chce poza tym już chyba się do tego przyzwyczaiłem bo to już moje trzecie auto z walniętym termostatem może w wakacje po wypłacie się tym zajmę.
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:08   

No to pozostaje się cieszyć,że zdechł w pozycji raczej otwartej :):
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:38   

Elwood napisał/a:
Nie zmieniam termo bo jestem strasznym leniem.


Chyba faktycznie skoro przy plukaniu ukladu i wymianie plynu nie chcialo Ci sie poswiecic dodatkowych 15 min zeby to naprawic :)
To chyba 3 czy 4 sruby sa(nie pamietam bo dawno temu zmienialem to w 2.4 :)

Elwood napisał/a:

poza tym już chyba się do tego przyzwyczaiłem bo to już moje trzecie auto z walniętym termostatem .


Masz niezlego pecha, nie przeszkadza Ci to w zimie?

Elwood napisał/a:
może w wakacje po wypłacie się tym zajmę.


Dobry termostat chyba 40 zl kosztuje, wiecej zmarnujesz paliwa na niedogrzanym silniku :)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |30 Maj 2014|, 2014 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:41   

a tak spytam żeby nie zakładać kolejnego tematu w którym dokładnie miejscu jest w scorpio termostat? bo pamiętam że w bmw musiałem ściągać wisko wentylator itd.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:49   

Elwood napisał/a:
a tak spytam żeby nie zakładać kolejnego tematu w którym dokładnie miejscu jest w scorpio termostat? bo pamiętam że w bmw musiałem ściągać wisko wentylator itd.


pierwsze lepsze zdjecie z netu

https://f-a.d-cd.net/1304f8u/960.jpg

Jak masz waz chlodzenia w lewej dolnej czesci ktory idzie pod zawor wolnych obrotow to na jego koncu :)
Nad nim od korka wlewu oleju idzie odma.
3 sruby odkrecasz i wymieniasz(ale troche plynu Ci zejdzie, wiec lepiej jak bys to zrobil przed jego wymiana :)

Takiego czegos szukaj :)
http://thumbs4.ebaystatic...XdRMUw_RqGw.jpg
O ile pamietam to nie trzeba bylo nic/wiele demontowac, prosta i spokojna robota.
Pamietaj zeby termostat byl z nowa uszczelka :)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |30 Maj 2014|, 2014 20:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:52   

sobolaqe, + dla Forda że chociaż wymiana prosta... szkoda że wcześniej nie wiedziałem cóż nie pozostaje mi nic innego jak za miesiąc spuścić trochę płynu i spróbować wymiany ;)
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 20:55   

Elwood napisał/a:
sobolaqe, + dla Forda że chociaż wymiana prosta... szkoda że wcześniej nie wiedziałem cóż nie pozostaje mi nic innego jak za miesiąc spuścić trochę płynu i spróbować wymiany ;)


Jak nie chcesz spisywac troche plynu na straty i dolewac nowego to lepiej spuscic przy chlodnicy na dole przed wymiana.
Przy odkrecaniu poleci na 100%, mozna probowac lapac do jakiejs miski pod spodem, ale to zlapiesz troche, reszta pocieknie gdzies bokiem a Ci jeszcze jakis syf wpadnie do tego.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 21:00   

sobolaqe, spuszczę do miski ale nawet jak się usyfi to trudno mam w piwnicy jeszcze 3 litry płynu do chłodnic
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |31 Maj 2014|, 2014 01:18   

trzypion napisał/a:
Struna, z tymi koloniami to tak jak z Mk2 u nas i poza forum ;)
Wiadomo, że 2.4 i 2.9 to lekkie modyfikacje poprzedniego bloku i też w Kolonii robione, jednak pisząc 'Kolonia' mam na mysli silniki v6 2.0, 2.3, 2.6 i 2.8 robione od 1973 do 1985 z rozrządem na kołach zębatych i głowicami z dwoma wylotami spalin :D

I jest to podział tylko trzypionowy w stylu trzypion kontra reszta świata :):
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |31 Maj 2014|, 2014 06:54   

Tak, Romuś, tak tak :D
A Scorpio Mk2, to zawsze 92-94, prawda? ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |31 Maj 2014|, 2014 09:01   

Cytat:
A Scorpio Mk2, to zawsze 92-94, prawda?

Tak twierdzi nawet producent czyli firma Ford :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group