$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - wymiana płynu chłodniczego
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 00:32   wymiana płynu chłodniczego

Witajcie, ktoś mógłby mi krok po kroku napisać jak wymienić płyn chłodniczy w scorpio mk I 2,4 V6 jak odpowietrzyć i ile litrów płynu wchodzi?
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 12:33   

Korek spustowy masz na dole chłodnicy po prawej stronie. Odkręcić korek spustowy, odkręcić korek zbiorniczka, poczekać aż zleci.
Zakręcić korek spustowy, zalać ok. 6 litrów do zbiornika wyrównawczego, odpalić silnik przegazować, uzupełnić do poziomu max, zakręcić zbiorniczek, rozgrzać silnik aż się wentylatory właczą (kilka razy przegazować po kilkadziesiąt sekund), zgasić, wychłodzić, uzupełnić.
Potem jeździć i pewnie trzeba będzie jeszcze uzupełnić.
Układ się sam odpowietrza, o ile zaorek na termostatcie sprawny,
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 12:41   

trzypion napisał/a:
Korek spustowy masz na dole chłodnicy po prawej stronie.


jak nie ukreci to odkreci
zdjąc wąz dolny z chlodnicy

trzypion napisał/a:
rozgrzać silnik aż się wentylatory właczą (kilka razy przegazować po kilkadziesiąt sekund), zgasić, wychłodzić, uzupełnić.


2,4 wiec ma wisko
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 12:44   

W 2.4 nie ma korka spustowego. Ja odkręcam dolny wąż przy chłodnicy i zlatuje ile zlatuje. Można jeszcze zakręcić silnikiem coby coś z obiegu wypchnęło.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 13:03   

zakładając,ze ma ori chlodnice,mozna dmuchnac rowniez w zbiornik,na pewno wycisnie jeszcze cos
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 13:21   

A tak swoją drogą - kolonie miały korki spustowe z bloku, aczkolwiek nie próbowałem nawet odkręcać (śruby m6). 2.4/2.9 chyba juz tego nie mają?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 13:40   

Jak się odkręci pompę wody to zlatują jeszcze ze 2 litry.
Oczywiście, po zdjęciu dolnego węża i dmuchaniu w zbiorniczek :d
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 18:19   

trzypion napisał/a:
A tak swoją drogą - kolonie miały korki spustowe z bloku, aczkolwiek nie próbowałem nawet odkręcać (śruby m6). 2.4/2.9 chyba juz tego nie mają?

A 2.4 i 2.9 to co jak nie kolonia :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 20:03   

warto stanąć w trakcie odpowietrzania prawym przednim kołem na krawężniku lub cegle - dużo szybciej się odpowietrza.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 11:47   

Struna, z tymi koloniami to tak jak z Mk2 u nas i poza forum ;)
Wiadomo, że 2.4 i 2.9 to lekkie modyfikacje poprzedniego bloku i też w Kolonii robione, jednak pisząc 'Kolonia' mam na mysli silniki v6 2.0, 2.3, 2.6 i 2.8 robione od 1973 do 1985 z rozrządem na kołach zębatych i głowicami z dwoma wylotami spalin :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 13:54   

Ja w 2,4 mialem korek spustowy w chlodnicy ale ja bym go nie ruszal bo jak cos sie z nim stanie to tylko problemy beda.
Bezpieczniej sciagnac waz na dole chlodnicy.

Odpowietrzanie ja to robilem tak ze zalewalem plyn(nie na maxa), zapalalem silnik i czekalem az sie otworzy duzy obieg i dolewalem plyn miedzy minimum i maximum.
Zakrecalem korek i za 1-2 dni kontrola poziomu plynu.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 13:57   

Cytat:
Bezpieczniej sciagnac waz na dole chlodnicy.

dokladnie, szczegolnie ze wiecej syfu zejdzie
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 15:16   

niby 10 litrów płynu wchodzi
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Elwood 



Auto: Scorpio 2,4
Dołączył: 24 Mar 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 19:10   

a więc tak wymieniłem i moje spostrzeżenia są takie że spuszaczałem korkiem spustowym który rzeczywiście jest i coś czuję że to była pierwsza wymiana płynu w tym aucie bo koreczek nie ruszony przepłukałem układ wodą a płynu weszło dokładnie 10 litrów równiusieńko. Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi :-D
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |30 Maj 2014|, 2014 19:37   

Tak zapytam-przepłukałeś CAŁY układ wodą?Nie chcesz powiedzieć że zimną?
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group