|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Sprejem na metal? |
Autor |
Wiadomość |
wojtekrobert
Auto: auto
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |14 Cze 2014|, 2014 23:19
|
|
|
papson10 napisał/a: | To co dalej z tą rdzą zrobić. Bo powiedzieli mi że jak zastosuje motyw z pianką to ona jeszcze gorzej chłonie wilgoć... i będzie gnić jeszcze gorzej... Samochód pod chmurką u mnie stoi |
Remont Ci pozostaje, który jest nieopłacalny według tego co wiem o Twoim samochodzie.
mogę się mylić, ale tak jak mówię, przy tym stanie zaawansowania rudej to tylko remont generalny. wszelkie inne sposoby są nieopłacalne, bo zabezpieczać nie ma czego już, zatrzymać też nie zatrzymasz. |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |14 Cze 2014|, 2014 23:26
|
|
|
trzypion napisał/a: | wymiana progów + zrobienie podłogi to dzień |
To chyba jak cała ekipa robi Robiłem to wiem co mówię.
papson10 napisał/a: | Bo powiedzieli mi że jak zastosuje motyw z pianką to ona jeszcze gorzej chłonie wilgoć... i będzie gnić jeszcze gorzej... |
Zajrzyj do mojego tematu o Mk 1 i zobacz do czego doprowadziła pianka. Jest dokładnie tak jak mówisz.
papson10 napisał/a: | opcja spawania z pod spodu, ale nie wie czy to w ogóle coś da. |
Od spodu bym nie potrafił spawać. Poza tym trzeba wywalić wykładzinę i wygłuszenia po się fura spali. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |14 Cze 2014|, 2014 23:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |14 Cze 2014|, 2014 23:54
|
|
|
Larix napisał/a: | trzypion napisał/a: | wymiana progów + zrobienie podłogi to dzień |
To chyba jak cała ekipa robi Robiłem to wiem co mówię.
papson10 napisał/a: | Bo powiedzieli mi że jak zastosuje motyw z pianką to ona jeszcze gorzej chłonie wilgoć... i będzie gnić jeszcze gorzej... |
Zajrzyj do mojego tematu o Mk 1 i zobacz do czego doprowadziła pianka. Jest dokładnie tak jak mówisz.
papson10 napisał/a: | opcja spawania z pod spodu, ale nie wie czy to w ogóle coś da. |
Od spodu bym nie potrafił spawać. Poza tym trzeba wywalić wykładzinę i wygłuszenia po się fura spali. |
1 zgadzam się z Larixem
2 też prawda
3 spawanie od spodu nieco trudniejsze ale trzeba wywalić wykładzinę i wygłuszenia bo się fura spali , mimo to wykonalne ale jeśli bardzo zgnity to mało opłacalne |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Cze 2014|, 2014 02:28
|
|
|
Larix napisał/a: | trzypion napisał/a: | wymiana progów + zrobienie podłogi to dzień |
To chyba jak cała ekipa robi |
Nie, dwoje ludzi. Tyle, że oni to robia na co dzień, więc sa zorganizowani. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |16 Cze 2014|, 2014 22:49
|
|
|
trzypion napisał/a: | Larix napisał/a: | trzypion napisał/a: | wymiana progów + zrobienie podłogi to dzień |
To chyba jak cała ekipa robi |
Nie, dwoje ludzi. Tyle, że oni to robia na co dzień, więc sa zorganizowani. |
Z tym, że pojęcie: zrobienie progów i podłogi może oznaczać wiele. Na ile ta podłoga zgnita ?
Parę dziurek przy fotelach czy brak 1/3 podłogi ?
Zrobienie progów: tylko zewnętrznych ? Bo po ich wycięciu okazuje się , że wewnętrznych też juz niewiele zostało i trzeba sztukować.
Następnie : Jak nie ma progów i podłogi to na 99 % nie ma już tylnych podłużnic pod belką a często też pod bagażnikiem
Dalej : blaszana część tylnych nadkoli też jest na ogół zgnita
A żeby to wszystko porządnie zrobić to należałoby wywalić fotele, wykładzinę i wygłuszenia.
Do tylnych podłużnic należy wywalić tylną belkę i bak
Spawając podłogę fajnie byłoby nie spalić sobie podsufitki i nie zniszczyć szyb więc ...
Poza tym można przysmarkać w paru punktach na zakładkę wmawiając klientowi, że będzie dobrze a można też dociąć na styk i stopniowo zapełnić spawem czekając za każdym razem aż ostygnie i szlifując wszystko ładnie.
A teraz na koniec : mówimy o pomazaniu wszystkiego jakimś bitgumem czy zgodnie ze sztuką ?
Np: reaktyw + epoksyd + jakiś markowy baranek ? No i do profili coś wypadałoby . Potem poskładać . Jeden dzień ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |16 Cze 2014|, 2014 22:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |17 Cze 2014|, 2014 00:24
|
|
|
Panowie, panowie.... człek pisze że nie za bardzo ma kasę i że jest laikiem więc....
Papson powiem ci że właśnie szykuję się na blacharkę mki2 a mam do roboty dwa nadkola, progi zewnętrzne i może jakieś tam duperele jeszcze. Podłoga zdrowa i spokojnie wywalę na to ze 2 tys z tym że będzie to zrobione tak jak należy, czyli wycięcie zgnilizny i wstawienie nowych blach i malowanie połączone z konserwacją. Kupiłeś starego forda a te jak wiadomo nie słyną z mocnej blachy. Ktoś przed tobą nic nie robił i jeździł do momentu jak stwierdził że nie ma sensu tego ratować.
Larix włożył full pracy w blacharkę pomimo tego że większość pisała mu że nie ma sensu tego ratować i za to mu chwała. Robił to sam. A ty jak nie masz możliwości ani umiejętności na własne rękodzieło musiałbyś położyć na stół parę tysięcy - tylko czy jest sens???? Zrobiłem kapitalkę DOHACa i remont silnika wyszedł 7 tys...
W twoim przypadku są trzy rozwiązania:
1. auto na złom i kupienie czegoś w lepszym stanie
2. Wydanie full kasy na blacharkę
3. patent z pianką i jazda dopóki się nie złamie
Wszystkie te corniy i i inne rektywy możesz sobie darować bo i tak zgnilizna ci wyjdzie po roku albo pół. Doraźnie zrobiłem tak nadkole w listopadzie i teraz i ta jest reperaturka potrzebna
A do każdej roboty na podłodze musisz wywalić fotele, dywan i wygłuszenia a gwarantuję ci że mocowań przednich foteli już nie masz.... |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |17 Cze 2014|, 2014 09:15
|
|
|
lukas2 napisał/a: | Papson powiem ci że właśnie szykuję się na blacharkę mki2 a mam do roboty dwa nadkola, progi zewnętrzne i może jakieś tam duperele jeszcze.... Zrobiłem kapitalkę DOHACa i remont silnika wyszedł 7 tys... |
Zrobiłeś silnik , zrobisz blachę i będziesz musiał się z nim męczyć dalsze 15 lat Po co Ci to ?
A miałbyś już spłacone 1/3 nowej ślicznej Dacii
lukas2 napisał/a: |
W twoim przypadku są trzy rozwiązania:
1. auto na złom i kupienie czegoś w lepszym stanie
2. Wydanie full kasy na blacharkę
3. patent z pianką i jazda dopóki się nie złamie
|
4. jest... sprzedać i kupić Audi 100 lub Volvo 850 Tam nie ma dziur w podłodze. Ale inne przypały mogą być. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |17 Cze 2014|, 2014 10:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Cze 2014|, 2014 11:23
|
|
|
Jeszcze może kupić A8 albo S80 |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Cze 2014|, 2014 13:27
|
|
|
Larix napisał/a: |
Z tym, że pojęcie: zrobienie progów i podłogi może oznaczać wiele.? |
Zrobienie wg Trzypiona to poprostu drutowanie a nie porzadna robota o jakiej Ty mowisz.
Juz napisal kiedys co sie kryje pod pojeciem zrobienie progow i podlogi u niego w tym warsztacie ktory tak chwali ze robia szybko,"dobrze" i tanio
Zrobienie progow i nasmarkanie kilku latek na podloge bez zadnego sensownego zabezpieczenia antykorozujnego tylko podklad na raz.
Specjalisci tacy to robili ze nie zauwazyli zgnitej podlogi z tylu w jego samochodzie wiec nie dziw sie ze im to tylko dwa dni zajelo
Porzadne zrobienie podlogi to tak jak piszesz, o wiele wiele dluzej zejdzie no i oczywiscie wtedy koszty beda wieksze.
Dlatego prawie wszyscy pisza ze w przypadku samochodu Papsona nie ma sensu. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |17 Cze 2014|, 2014 13:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |23 Cze 2014|, 2014 07:31
|
|
|
Sobolaqe jak zwykle, paluszek obessał i wie
Ciekawe jak miał ktoś zauwazyć zgnita podłogę z tyłu, kiedy ona cała? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |