A4LDE - Szarpanie przy zmianie 2->3 |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 19:39
|
|
|
Gaiger, może ja ze swoja do Ciebie bym podjechał? Co mam komus innemu dawać zarobic na rżnięcie? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 22:13
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | Gaiger, jakie koszty gratow ? |
Tarczki cierne, tłoki, taśmy hamulcowe, uszczelki, filtr, olej 3 lata temu wyszły koło 1000 zł.
Używany kosz forward z gwarancją ~ 300 zł.
Zależy od tego co konkretnie jest do wymiany.
No i mówimy o samych częściach.
Kevin Xy napisał/a: | no i ile policzylbys za usluge takiej naprawy ? |
Nie policzyłbym bo nie zajmuję się tym zawodowo.
Widzisz co innego robić sobie, ewentualnie znajomemu który bierze na siebie pewne ryzyko, a co innego na zasadzie klient-mechanik.
trzypion napisał/a: | Gaiger, może ja ze swoja do Ciebie bym podjechał? Co mam komus innemu dawać zarobic na rżnięcie? |
Jak wyżej. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 22:53
|
|
|
Toż ja mówię o tym pierwszym przypadku. Ja sobie i tak kalkuluje to ryzyko i jakos wychodzi mi, że jest mniejsze, jak sie zajmuje ktoś znajomy, pomimo braku gwarancji.
Sam hobbystycznie wywołuje slajdy i pomimo braku 'profesjonalnego' zaplecza jakoś nie mam wpadek.
Więc jak dla mnie układ, że Ty robisz, ale ja biore na siebie ryzyko jest OK, tym bardziej, że nie sądzę, żebyś zrobił tak, jak zakłady, że skrzynia przeleci gwarancję i padnie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
wankll
Auto: '98 2.3 ASB sedan+LPG
Dołączył: 21 Sie 2012 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |10 Kwi 2014|, 2014 12:11
|
|
|
Mam identyczne objawy jak trzypion od około 6 miesięcy. Byłem u gościa, który zajmuje się tylko automatami i powiedział, że ślizga się 3 bieg i na pewno do wymiany tarczki, a po rozebraniu będzie widać, co jeszcze trzeba wymienić. W każdym razie podał mi szacunkowe koszty 1500 - 3000 zł.
Dodatkowo miałem jeszcze dziwne objawy jesienią zeszłego roku. Trzy razy zdarzyło się, że straciłem biegi - został mi tylko 1 bieg. Pierwszy raz miało to miejsce podczas deszczu, więc myślałem, że to wina elektryki, ale później powtórzyło się podczas normalnej pogody. Fachowiec od skrzyń powiedział, że skrzynia weszła w tryb awaryjny z powodu łapania błędów wynikających z poślizgu i został mi 3 bieg - ale wg. mnie na pewno nie był to bieg 3. Rzeczywiście migała kontrolka jak przy awarii skrzyni.
Chcąc oszczędzić skrzynie przed zmianą na 3 bieg puszczam pedał gazu i rzeczywiście od pół roku nie powtórzyła mi się podobna awaria.
A i jeszcze zdarzyło się jeden raz, że straciłem ostatni bieg na trasie (też pół roku temu). Następnego dnia już chodził normalnie.
Na razie pilnuje wymiany oleju, a jak się pogorszy trzeba będzie pomyśleć nad nową skrzynią lub remoncie. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Kwi 2014|, 2014 12:37
|
|
|
wankll, i najpierw chyba o wiazkach czas pomyśleć |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |10 Kwi 2014|, 2014 12:54
|
|
|
wankll napisał/a: | A i jeszcze zdarzyło się jeden raz, że straciłem ostatni bieg na trasie (też pół roku temu). Następnego dnia już chodził normalnie. |
tak jak WieSiu napisał |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |5 Lip 2014|, 2014 18:33
|
|
|
A u mnie czas na wymianę skrzyni. Co muszę zdjąć dodatkowo?
Bo na pewno rozrusznik, wał, przewody oleju do chłodnicy.
Na co jeszcze się przygotować? Wydech? Stabilizator? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |5 Lip 2014|, 2014 19:58
|
|
|
trzypion napisał/a: | Wydech? |
Przednia część + katalizatory
trzypion napisał/a: | Stabilizator? |
Tak |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |5 Lip 2014|, 2014 21:16
|
|
|
Ale coś mi się wydaje że chcesz wymieniać ASB a nie Mt 75. Nie wiem jak jest z Mt w oczatym ale przy ASB jest troche roboty (wymieniałem jakiś miesiąc temu u siebie) Wał, linki(cięgła)rozrusznik, wydech(+katalizator)i może jeszcze pare pierdół jest wspólnych dla obydwu skrzyń, z tym że ASB waży chyba ze 3 razy tyle co MSB. Co się z tym wiąże potrzebna jest pomoc( przynajmniej do zdjęcia skrzyni w kanał i położenia "na wysokościach" tej "sprawnej". reszta wychodzi przy robocie( pomocny opis adama2000 ) |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |5 Lip 2014|, 2014 21:30
|
|
|
trzypion, w 2.3 automat bedziesz zmienial ? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |6 Lip 2014|, 2014 08:03
|
|
|
Stabilizator jest z przodu, nie trzeba odkręcać do wyjęcia skrzyni. Poprzeczkę usztywniającą za to trzeba. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |6 Lip 2014|, 2014 09:45
|
|
|
VIK napisał/a: | Stabilizator jest z przodu, nie trzeba odkręcać do wyjęcia skrzyni. Poprzeczkę usztywniającą za to trzeba. |
Zgadza się
W MkI/II trzeba odkręcić od podłużnic stabilizator , w emkaczy wystarczy poprzeczkę pomiędzy podłużnicami |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |6 Lip 2014|, 2014 10:28
|
|
|
Zamieniam automat na automat. Samo wyjęcie skrzyni jest oczywiste (rozrusznik out, konwerter odkręcić, wał precz, linki, przewody etc). Natomiast chodzi mi o to, co poza skrzynią muszę zrzucić, żeby wyszła? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |6 Lip 2014|, 2014 11:26
|
|
|
z pablem zwalalismy caly wydech w jednym kawalku
no i przy skladaniu musialem rozpiac wal od dyfra, bo za cholere nie chcial siasc na wyjsciu skrzyni
chyba filtr oleju zesmy tez wykrecali, bo jakis marny dostep do sruby |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
|