$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - A4LDE - Szarpanie przy zmianie 2->3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
A4LDE - Szarpanie przy zmianie 2->3
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 00:16   A4LDE - Szarpanie przy zmianie 2->3

No i mnie dopadło. Jeździć się niby da, aczkolwiek nie wróży to nic dobrego.
Skrzynia poza problemami przy przejściu z biegu 2 na 3 pracuje bardzo ładnie.
A na rzeczonym przejściu wygląda to tak, jakby po wypięciu biegu 2 bieg 3 załączał się za późno. Dzieje się tak na różnych prędkościach obrotowych slnika, w zależności od naciśnięcia gazu. Im mocniej naciśnięty gaz, tym bardziej zauważalne sie to staje.
Efekty są takie, że zamiast gładko przejść na 3, silnik zwiększa obroty, po mniej więcej 0,5 sekundy skrzynia łapie na 3 biegu, czemu towarzyszy szarpnięcie, jak pedał gazu mocno wciśnęty, to dość znaczne.
Od razu mówie, że olej + filtr zmieniony.

No i teraz co z tym fantem można zrobić? Jaka w ogóle może być tego przyczyna? Elektryka chyba nie (choć cuda se moga wydarzać). Elektrozawory albo działają dobrze, albo wcale. Sama zmiana begów zaczyna się we właściwym momencie, więc raczej ne jest to problem z wązkam (a może se mylę?)
Problemy z słownkiem biegu 3? A może po prostu taśma któraś wymaga naciągnięcia?

Serwis mi śpiewa 3000 za remont skrzyni. Tyle, że cos mi nie pasuje, gośc stwierdził, że taśm se nie reguluje, a Haynes twerdzi, że jak najbardziej.
To jak to w końcu jest i czy szukać innej skrzyni?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 07:27   

Regulacja taśm czasem pomaga a czasem nie.
Zależy od stanu reszty podzespołów.
I tak, oczywiście że taśmy się reguluje.
Nawet dość często się to powinno robić, tak co 45 tyś km.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 08:21   

trzypion,

Bez urazy, ale jeśli chcesz jeździć tym autem dłużej to naprawdę postaw je do garażu na tydzień i zrób mu wszystkie wiązki od podstaw, albo daj to komuś kto robi to zawodowo jeśli nie masz czasu dłubać w tym osobiście. Inaczej będziesz po kolei zastaanwiał się:
- czemu czasem odpala, a czasem nie,
- czemu skrzynia głupieje,
- czemu obroty silnika wariują,
- czemu wtryski są ciągle otwarte,
- czemu nie da się zgasić auta itd. itd. itd.

Bo zaczynasz od tylnej strony i próbujesz wyważać drzwi, które to forum otworzyło wspólnymi siłami kilkunastu ludzi x-lat temu.
Taka skrzynia w wielorasie to naprawdę wytrzymałe i żywotne urządzenie. Wytrzymuje wiele zaniedbań poprzedników, nieumiejętne użytkowanie, brak wymian oleju. Ale nie znosi bałaganu w kablach.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 08:24   

Julek, ale to Ty wiesz, ja wiem i może 5 innych na tym forum, reszta po prostu nie rozumie co ma przewodzik przekroju 0,5 do działania skrzyni :P
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 10:49   

Akurat rozumiem co ma, tylko jeszcze rozumiem jak ma i objawy mi nijak nie podchodzą do tego, co się może dziać jak elektrozawór nie dostaje zasilania.
Zanim napisałem przekopałem sę przez archiwalne wątki dotyczące ASB jakoś przy wiązkach objawy są zupełne inne.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 10:57   

Rence opadajo... trzypion, Jankes podał Ci rozwiązanie na to przeciąganie 2-3.
Naprawdę myślisz, że Twoja skrzynia i w zasadzie cały ten 2.3 jest jakiś szczególny ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 11:13   

Hmm, identycznie przeciagalo Przemkowe 2.3, zapytaj moze Pabla albo Marcina czy to usuneli i ewentualnie jak...
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 11:16   

Raczej --Marcina--, ale ja nie pamiętam żeby to auto szarpało, może dlatego, że wiązka została zregenerowana przed naszym zakupem ;)
Ale to na pewno nie było ważne... ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 12:09   

a przeciągało? jak szarpie może być wina przepływki i kabli!
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 14:46   

u mnie tez przeciagalo, pozniej okazalo sie ze na 2 to ja mam hamowanie
skrzynia do wymiany i tyle
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 15:04   

Problemem nie jest zmiana biegów w niewłaściwym momencie, nie ma też żadnych efektów, które mogły by sugerować przepływomierz. Poza tym co na oko sprawdzę, czego ECU nie wyrzuci w błędach? Nie ma też tego, co jest efektem wiązki - niewbijanie biegów, brak lock-upa, czy też losowa zmiany biegów.
Skrzyniarze twierdzą, że taki efekt to zużyta hydraulika, która za późno zaciska taśmę, czy też zużyte tarcze któregoś sprzęgła.
Ja naprawdę rozumiem, że wiązka daje różne efekty, przeczytałem co u nas na ten temat jest napisane, tak samo jak na angielskim forum i w żadnym przypadku prześlizgiwanie się skrzyni tylko na 2/3 nie było w katalogu objawów. Owszem, trzymanie na 2, nie wrzucanie 3 tak, natomiast u mnie moment zmiany jest prawidłowy - w zależności od obciążenia wczesnej lub później. Pozostałe biegi chodzą bezproblemowo też w całym zakresie obciążeń.
Natomiast fakt, że skrzynia miała na dnie sporo szlamu, jak tez opiłków na magnesie raczej nie był spowodowany świętymi wiązkami.
Poza tym zanim unieruchomię auto chcę mieć zlokalizowaną usterkę, zaś macanie na ślepo jakoś mnie nie rajcuje.

[ Dodano: |18 Mar 2014|, 2014 15:05 ]
Kevin Xy napisał/a:
u mnie tez przeciagalo, pozniej okazalo sie ze na 2 to ja mam hamowanie
skrzynia do wymiany i tyle


Raczej remont - jak kupię używkę, to za rok będzie to samo.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 15:21   

Bez urazy, ale skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?
Wiązki będziesz musiał zrobić tak czy siak, bo przy demontażu skrzyni - jeśli nie były jeszcze robione - rozsypią się w drobny mak.

Ale Ty chyba lubisz przepłacać, bo ja wiem jak będzie to wyglądało. Zrobisz remont skrzyni za trzy koła, wsadzą Ci to w auto i za miesiąc będziesz miał to samo, bo się okaże że zwarcie na wiązce robiło takie czary, że zapinało na raz elektrozawory od biegu 2 i 3 i skrzynia tego nie lubiła i się skiepściła. Gwarancji nikt Ci nie uzna, bo to przyczyna zewnętrzna i zaczniesz karuzelę od nowa. Posłuchaj nas MY TO PRZERABIALIŚMY już.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
qhen 



Auto: Toyota Avensis 2.0 D4D. 2015r/MK3 2.0 dohc
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lut 2011
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 16:26   

Julek napisał/a:
Posłuchaj nas MY TO PRZERABIALIŚMY już.


jako stały bywalec powinienes wiedziec,ze z Trzypionem to trzeba odwrotnie. Napisz mu ,ze kabelki sie sprawdza na koncu to On od nich zacznie. :-D
_________________
Moje aukcje na allegro ;)
http://allegro.pl/listing...172878&order=bd
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 17:29   

FORScan czyta skrzynię.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Mar 2014|, 2014 17:38   

no ale co tam poczytasz ? różnicę w prędkości konwertera względem rpm ? ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group