$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - HBC - Reanimacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HBC - Reanimacja
Autor Wiadomość
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |30 Gru 2013|, 2014 16:42   

buku napisał/a:
Dwie sprawy :)
nie kupiłem bo wydatki miałem ostatnio, które mnie zrujnowały.
drugi temat to dla mnie ten schemat ładnie wygląda... tyle mogę o nim powiedzieć :)
bo żebym coś z tego kumał to niestety.
Dlatego prośba o reanimacje kolegów mających rozeznanie w elektronice, albo w samej reanimacji. mam dwa do reanimacji, za jeden zapłacę drugi zostawiam dra reanimatora (jeśli zechce).


Mogę zreanimować, ale dobrze by było abyś miał choć jeden HBC z tą dodatkową blachą chłodzącą.

Daj znać na prv czy Cię to interesuje. Parę dni bym potrzebował, test w moim aucie, mam SATC.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
buku 
Pedro



Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Cze 2005
Skąd: Mielec
Wysłany: |23 Sty 2014|, 2014 20:28   

Dzięki serdeczne za profesjonalną reanimację HBC. Działa jak fabryka, aż mi się nie chciało z auta wysiadać.
_________________
Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 09:30   

Panowie, ile zajęło wam zreanimowanie tego HBC?
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 12:18   

Napisz do Grzesia tego trzy wpisy wyżej, on to opracował i zrobił.
Ma wkleić schemat na forum ale na razie ma zakaz na wypowiedzi. ;)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 16:15   

przecież jest link -> http://www.complex.org.pl/hbc.pdf
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 16:50   

To stary, teraz zrobił na PWM.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Sty 2014|, 2014 16:51   

a to nie wiedziałem
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 12:59   

Struna napisał/a:
a to nie wiedziałem


Ufff, na szczęście automat zdejmujący bana jest przewidywalny ;-) !

A zatem szybciutko, zanim kolejne punkty od (...) zarobię :

http://complex.org.pl/hbcv1a.pdf

Mosfet musi być jednak chłodzony, ja dałem wszystko w SMD, ale pod nim jest kawałek miedzianej blachy i na oryginalny radiator (jest izolowany). Ale jak kto lubi, można i w powietrzu, całość niewiele się grzeje. Max prąd dmuchawy, to ok. 6A.

Płytkę wrzucę później, o ile nikt mnie nie zbanuje :-D !!!

A tu odrysowany oryginalny układ - niestety nie wszystko jest logiczne, 3 piny były do niczego nie podłączone i tylko część regulacyjna jest logiczna :

http://complex.org.pl/hbc_orig.pdf

Może komuś uda się poprawić to co ja odrysowałem ???

Powodzenia przy kopiowaniu - i ew. optymalizacji. Ten LM358 jest nieco za wolny, ale na tych ok. 18 kHz jeszcze jakoś się wyrabia. Ale parę elementów trzeba dobrać doświadczalnie - choć powtarzalność powinna być niezła.

No to ... do następnego bana :-P !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 14:11   

Grześ, powiedz mi jedno - sterowanie masz na jednym przewodzie, natomiast ze sterownika do HBC lecą dwa - co jest na drugim?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 15:20   

trzypion napisał/a:
Grześ, powiedz mi jedno - sterowanie masz na jednym przewodzie, natomiast ze sterownika do HBC lecą dwa - co jest na drugim?


Z powrotem idzie sygnał zwrotny, analogowy.

Ja to zrobiłem tak, aby wracało do CC to co zmierzyłem u mnie. Niestety odrysowany schemat nijak do tego nie pasuje. Ale ... jakoś działa ;-) !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Lut 2014|, 2014 22:54   

a jak to działa? zupełnie jak oryginał?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 07:28   

Rafał A.(antek) napisał/a:
a jak to działa? zupełnie jak oryginał?


Jak testowałem u mnie, to tak działało. Może nieco inna charakterystyka regulacji, ale min i max oczywiście takie same. Zresztą niech Buku sam napisze.

Jednak bardzo ważne jest odkłócenie tego PWM-a, ja dałem dławik 100 uH na 10 A + elektrolit 4700/25V (tego na schemacie nie ma). Bez tego lampki na zegarach działają jak dobra iluminofonia :-D !!! Te 10 uF ceramicznych w środku niestety niewiele pomaga w tym zakresie.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 13:48   

Grześ napisał/a:
trzypion napisał/a:
Grześ, powiedz mi jedno - sterowanie masz na jednym przewodzie, natomiast ze sterownika do HBC lecą dwa - co jest na drugim?

Z powrotem idzie sygnał zwrotny, analogowy.


A cos więcej na temat tego sygnału? Jak sie domyslam, to leci napiecie zalezne od czegoś, tylko wlaśnie - od czego?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
buku 
Pedro



Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Cze 2005
Skąd: Mielec
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 14:03   

od 0statniego wpisu (23 stycznia ) mineło dwa tygodnie. Dwa tygodnie to niewiele ale potwierdzam moje zadowolenie z reanimacji HBC. Błędów zadnych nie ma. Dmuchawa działa w pełnym zakresie min/max zarówni na auto jak i manualnymustawieniu. Jedyna różnica jaką do tej pory zauważyłem jest taka ze na oryginale jakby krócej się zastanawiał czy rozpędzic juz dmuchawe na maxa czy jeszcze czas, ale kłade to na karb zatkanej nagrzewnicy. po prostu rok temu była niej zatkana i nagrzewała się szybciej (a wtedy miałem sprawne oryginalne HBC). Tej zimy zdecydowanie wolniej się nagrzewa (temp też mniejsza) więc i HBC zanim ruszy na maxa dłużej trzyma wolne obroty. ja przynjamniej tak miałem od zakupu , ze wzimie po uruchomieniu, zanim się nagrzał dmuchał wolno a poosiągnięciu powiedzmy 40 stopni ruszał na maxa. Ogólnie super.
_________________
Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |5 Lut 2014|, 2014 14:21   

trzypion napisał/a:
A cos więcej na temat tego sygnału? Jak sie domyslam, to leci napiecie zalezne od czegoś, tylko wlaśnie - od czego?


Popatrz na schemat oryginału - po lewej na zielono są wyniki pomiarów. Pierwsza kolumna - napięcie na silniku, druga - sterowanie, trzecia linia zwrotna. Jak dla mnie - to potwierdzenie "wykonania polecenia" :-D !!!

Aha - w szybkości rozpędzania się dmuchawy nie powinno być różnicy, na średnich prędkościach PWM kręci nieco szybciej od oryginalnego - sterowanie jest nieco nieliniowe. Ale być może brakuje tego sprzężenia - jak pisałem, odrysowany schemat jest w dużej części nielogiczny. Jedynie część regulacyjna jest sensowna.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group