$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dołożenie lubryfikatora
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dołożenie lubryfikatora
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:44   

Struna napisał/a:
to popatrz sobie w ilu autach było fabryczne podgrzewanie albo podstawy gaźnika, albo kolektora ssącego, własnie po to żeby to lepiej parowało i nie skraplało się na ściankach.
-tak ale to tylko w autach typu gaznik i monowtrysk bo tam inaczej procedura wlewania paliwa jest realizowana a przy wtrysku ile to jest centymetrów do zaworu ?
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:54   

pandy napisał/a:

Zawiesina pylu organicznego (np wegla kamiennego, skrobi np kisiel) jest zapalna (a nawet wybuchowa) mimo ze pyl organiczny nie paruje.

Hint - zapalna jest, ale nie od małej iskry. Ba, w silniku wysokoprężnym tez masz zapłon fazy ciekłej (choć tak naprawde to i tak jest wrzenie kropli połączone z odparowywaniem).
Proponuje zrobic doświadczenie z wtryskiwaczem otwartym non stop i zapaleniem tego, co z niego wylatuje - płomień bedzie sie utrzymywał kilka centymetrów od dyszy w miejscu, gdzie na tyle juz aerozol odparuje, żeby stworzyć mieszanke palną.

pandy napisał/a:

Parowanie cieczy wiaze sie pobieraniem ciepla z otoczenia, gdyby warunkiem zaplonu benzyny bylo jej odparowanie to z duzym prawdopodobienstwem nie udaloby sie uruchomic silnika podczas mrozow.

Hint - podczas sprężania temperatura rośnie (vide silniki wysokoprężne). A poniewaz im niższa temperatura, to faktycznie parowanie gorsze, to dlatego w gaxnikach były urządzenia do wzbogacania mieszanki, a w układach wtryskowych , przy zimnym silniku sterownik podaje większą dawkę, żeby tą powolnośc, jak i skraplanie paliwa na zimnych ściankach skompensować.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 13:22   

pepi napisał/a:
tak ale to tylko w autach typu gaznik i monowtrysk bo tam inaczej procedura wlewania paliwa jest realizowana
no dokładnie, to własnie dotyczy systemów zasilania gdzie paliwo podawane jest w dość znacznej odległości od zaworów.
pepi napisał/a:
a przy wtrysku ile to jest centymetrów do zaworu
niewiele - stąd brak potrzeby podgrzewania, bo tam i tak jest piekiełko i samo paruje.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 15:46   

trzypion napisał/a:

Hint - zapalna jest, ale nie od małej iskry.


Nawet od malej iskry gdy wilgotnosc powietrza jest niska (np podczas silnych mrozow)

trzypion napisał/a:

Ba, w silniku wysokoprężnym tez masz zapłon fazy ciekłej (choć tak naprawde to i tak jest wrzenie kropli połączone z odparowywaniem).
Proponuje zrobic doświadczenie z wtryskiwaczem otwartym non stop i zapaleniem tego, co z niego wylatuje - płomień bedzie sie utrzymywał kilka centymetrów od dyszy w miejscu, gdzie na tyle juz aerozol odparuje, żeby stworzyć mieszanke palną.


Ekhm... obawiam sie ze w tej chwili juz mocno wykraczamy poza temat - podsumuje wiec ze napisalem iz wtryskiwacz czy gaznik nie odpowiadaja za zamiane cieczy w gaz a aerozol i nic ponadto. Czyli ze stosujemy te sama intepretacje co w wypadku mgly oraz pary - para jest gazem a mgla nie.

trzypion napisał/a:

Hint - podczas sprężania temperatura rośnie (vide silniki wysokoprężne). A poniewaz im niższa temperatura, to faktycznie parowanie gorsze, to dlatego w gaxnikach były urządzenia do wzbogacania mieszanki, a w układach wtryskowych , przy zimnym silniku sterownik podaje większą dawkę, żeby tą powolnośc, jak i skraplanie paliwa na zimnych ściankach skompensować.


Jak mi sie wydaje takie wyjasnienie moze byc niescisle poniewaz zapewne znane jest ci zjawisko przelania/zalania silnika, powody dla ktorych w poczatkowej fazie rozruchu mieszanka jest mocno wzbogacona sa troche inne niz kwestia pogorszonego parowania i skraplania...

No ale ok, chodzilo mi nie o rozpoczecie dyskusji a wylacznie skorygowanie roznicy miedzy gazem i aerozolem - przepraszam za mocny OT.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group