$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dołożenie lubryfikatora
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dołożenie lubryfikatora
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 17:38   

pandy napisał/a:

Nie zebym byl upierdliwy ale w gazniku nie ma odparowywania benzyny,


Czytaj uważniej:
trzypion napisał/a:
bo po to jest gaźnik czy też wtryskiwacz, żeby benzyna odparowała do fazy lotnej.


Gdzies napisałem, że benzyna odparowuje w gaźniku?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:05   

pandy napisał/a:
ak wiec natrysk benzyny nie ma znaczenia w chlodzeniu zaworow ale wylacznie w wyniku tego natrysku poprawia sie jednorodnosc mieszanki poprzez odparowanie czesci benzyny.
to przy założeniu odpowiedniego składu mieszanki. Zbyt bogata mieszanka jednak wpływa na obniżenie EGT.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:11   

trzypion napisał/a:
pandy napisał/a:

Nie zebym byl upierdliwy ale w gazniku nie ma odparowywania benzyny,


Czytaj uważniej:
trzypion napisał/a:
bo po to jest gaźnik czy też wtryskiwacz, żeby benzyna odparowała do fazy lotnej.


Gdzies napisałem, że benzyna odparowuje w gaźniku?


Spokojnie - napisales wyraznie o gazie i fazie lotnej - aerozol gazem nie jest i benzyna nie paruje - aerozol jest zawiesina - gaznik atomizuje benzyne - zamienia ciecz w drobne krople ktore zawieszona sa w powietrzu.

Domyslam sie dlaczego napisales tak jak napisales ale po prostu w tym konkretnym wypadku warto byc dokladnym.

Struna napisał/a:
pandy napisał/a:
ak wiec natrysk benzyny nie ma znaczenia w chlodzeniu zaworow ale wylacznie w wyniku tego natrysku poprawia sie jednorodnosc mieszanki poprzez odparowanie czesci benzyny.
to przy założeniu odpowiedniego składu mieszanki. Zbyt bogata mieszanka jednak wpływa na obniżenie EGT.


Fizyka jest fizyka nie dokladajmy tutaj jeszcze EGT bo sie nam wszystko zaplacze.
Zbyt bogata mieszanka wplywa bo nie ulega spaleniu calkowicie - deficyt tlenu - to jak z palnikiem acetylenowo telnowym, nadmiar acetylenu i masz zolty plomien, nadmiar tlenu i plomien jest praktycznie niewidoczny. Natomiast temeratura samozaplonu jest stala - oczywiscie mozna zalozyc ze benzyna wtryskiwana jest w obecnosci silnie zubozonej w tlen atomosfery (spaliny) i schladza tlok z 950 do 300 zanim tlen dostanie sie w okolice zaworu ale wydaje mi sie ze predkosc benzyny nie jest znaczaco wieksza od predkosci powietrza zasysanego razem z benzyna.
Ostatnio zmieniony przez pandy |17 Sty 2014|, 2014 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:15   

mam lubryfikator i jak to czytam, to się chyba skonsultuję z lekarzem lub farmaceutą :/
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:26   

Darek_Police napisał/a:
mam lubryfikator i jak to czytam, to się chyba skonsultuję z lekarzem lub farmaceutą :/


http://pl.wikipedia.org/wiki/Placebo

Zasada jest prosta - lubryfikacja to kolejny mechanizm ktory moze sie popsuc... jesli juz to lepiej zrobic dotrysk benzyny bo odpada wiele problemow a system jest ten sam (tzn komplikacja jest w czesci ktora jest mniej krytyczna - poza tym nie wiem jak wygladaja roznica kosztow eksploatacji - dotrysk benzyny vs lubryfikacja).
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Sty 2014|, 2014 23:43   

pandy napisał/a:

Spokojnie - napisales wyraznie o gazie i fazie lotnej - aerozol gazem nie jest i benzyna nie paruje - aerozol jest zawiesina - gaznik atomizuje benzyne - zamienia ciecz w drobne krople ktore zawieszona sa w powietrzu.

A robi sie to po to, żeby te kropelki odparowały, prawda? ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 10:50   

Jak tak czytam ta dyskusje to dochodze do wniosku, że wcale mi to ustrojstwo niepotrzebne...
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 10:55   

Dobry wniosek :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 12:50   

7 rok działa instalacja, ostatnio była podpinana i wtryski sa ok wiec niech tak zostanie, a przeniosla sie wraz zemna z kombi do sedana :)
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
 
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 14:28   

trzypion napisał/a:
pandy napisał/a:

Spokojnie - napisales wyraznie o gazie i fazie lotnej - aerozol gazem nie jest i benzyna nie paruje - aerozol jest zawiesina - gaznik atomizuje benzyne - zamienia ciecz w drobne krople ktore zawieszona sa w powietrzu.

A robi sie to po to, żeby te kropelki odparowały, prawda? ;)


Nie, gdyby bylo tak jak sugerujesz to mielibysmy parowniki do benzyny - jednorodnosc aerozolu jest nizsza niz jednorodnosc mieszanki gazowego paliwa i utleniacza.

Ale jak mowie wczesniej to moja upierdliwosc - na potrzeby dyskusji o lubryfikacji zasilania LPG mozna postawic umowny znak rownosci miedzy gazem i aerozolem.

Najsenwniejsze to dotrysk benzyny bo dzieki temu mamy aktywnosc wtryskiwaczy wiec nie dochodzi do ich ewentualnego zastania.
Nie wiem ile kosztuje litr lubryfikatora ale widzialem juz kilka instalacji LPG z lubryfikacja i predzej czy pozniej pojawiaja sie tam rozne wycieki, do tego dochodzi nowy mechanizm, rurki, laczniki - czyli rzeczy ktoremoga potencjalnie sie zepsuc - skomplikwoanie systemu rosnie znaczaco a efekty sa albo zadne albo niewspolmiernie male w stosunku do ewentualnych zyskow.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 19:24   

sprzedam układ lubryfikacji. Tanio.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 22:11   

Darek_Police napisał/a:
sprzedam układ lubryfikacji. Tanio.

:rofl:
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 23:13   

[quote="pandy"]
trzypion napisał/a:

A robi sie to po to, żeby te kropelki odparowały, prawda? ;)


Nie, gdyby bylo tak jak sugerujesz to mielibysmy parowniki do benzyny - jednorodnosc aerozolu jest nizsza niz jednorodnosc mieszanki gazowego paliwa i utleniacza.
[/qoute]

Tyle, że aerozol bardzo szybko zamienia sie w pary + powietrze, inaczej by sie nie zapaliła. Zresztą stąd nazwa gaźnik - w wersji najpopularniejszej, rozpylaczowej, powoduje rozpylenie benzyny w strumieniu powietrza, dzieki czemu małe kropelki benzyny szybko odparowywują tworząc mieszankę lotnych węglowodorów z powietrzem.
Wtryskiwacze robią to samo, tyle, że kropelki sa mniejsze, przez co szybciej odparowywują.
Tak na marginesie, to były gaźniki knotowe i zanurzeniowe, które od razu produkowały mieszankę gazową.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:04   

trzypion napisał/a:

Tyle, że aerozol bardzo szybko zamienia sie w pary + powietrze, inaczej by sie nie zapaliła. Zresztą stąd nazwa gaźnik - w wersji najpopularniejszej, rozpylaczowej, powoduje rozpylenie benzyny w strumieniu powietrza, dzieki czemu małe kropelki benzyny szybko odparowywują tworząc mieszankę lotnych węglowodorów z powietrzem.
Wtryskiwacze robią to samo, tyle, że kropelki sa mniejsze, przez co szybciej odparowywują.
Tak na marginesie, to były gaźniki knotowe i zanurzeniowe, które od razu produkowały mieszankę gazową.


Zawiesina pylu organicznego (np wegla kamiennego, skrobi np kisiel) jest zapalna (a nawet wybuchowa) mimo ze pyl organiczny nie paruje.
Parowanie cieczy wiaze sie pobieraniem ciepla z otoczenia, gdyby warunkiem zaplonu benzyny bylo jej odparowanie to z duzym prawdopodobienstwem nie udaloby sie uruchomic silnika podczas mrozow.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:33   

pandy napisał/a:
gdyby bylo tak jak sugerujesz to mielibysmy parowniki do benzyny
to popatrz sobie w ilu autach było fabryczne podgrzewanie albo podstawy gaźnika, albo kolektora ssącego, własnie po to żeby to lepiej parowało i nie skraplało się na ściankach.
pandy napisał/a:
Fizyka jest fizyka nie dokladajmy tutaj jeszcze EGT bo sie nam wszystko zaplacze.
ale wiesz - silnik to nie wyizolowane warunki laboratoryjne, gdzie sobie można coś dokładać lub nie. Tu wszystko mamy w kupie i jedno z drugim jest nierozerwalnie powiązane.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group