$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dołożenie lubryfikatora
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dołożenie lubryfikatora
Autor Wiadomość
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 09:46   

VIK napisał/a:
wałki balansowe w misce

Ostro poszedłeś :)

modzian napisał/a:
czy warto to dolozyc do istniejacej juz instalacji gazowej stag na sekwencji?

W tym przypadku zbędne o ile instalacja jest prawidłowo wyregulowana :roll:
Ale jeżeli poprawi Ci to samopoczucie - potrzebne :)
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |15 Sty 2014|, 2014 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 15:31   

No i wszystko jasne.
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 17:49   

a ile ciekawych usterek dodatkowych można przy okazji tego specyfiku zaliczyć - heh, głupich nie sieją :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 18:04   

Z ciekawości - na przykład jakich?
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 18:12   

totalne zaolejenie kolektora z możliwością krystalizacji a co dalej za tym idzie - mocne zawęzenie przepływu oraz możliwość zaklejenie przepustnicy. Te na linkę to jeszcze pikuś, ale elektroniczne to już spory problem. Przy nieumiejętnym ustawieniu dawkowania katalizator cierpi okrutnie.

Po skończeniu się płynu/oleju silnik dostaje lewiznę. Wężyki słabej jakości, z czasem parcieją ( pół roku czasem wystarczy ) i mamy kolejne nieszczelności.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 18:30   

Włącznie z zarastaniem osadu na przylgach zaworów i grzybkach.
Poza tym, estetyka montażu niemieckich fachowców pozostawia wiele do życzenia, nie tylko w kwestii lpg z resztą.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |15 Sty 2014|, 2014 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 20:16   

zawsze można ustawić na lpg dotrysk paliwa
na pewnych obrotach \
jak już ktoś jest nadpobudliwy
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 20:29   

ZGadza się.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |15 Sty 2014|, 2014 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 22:48   

Dlatego masa niemców w polsce zakłada lpg.
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sty 2014|, 2014 22:50   

A nie dlatego, że taniej? ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 05:18   

Nie bo nie zawsze wychodzi taniej. To jest tak jak zostało tutaj już napisane, jakosć montazu instalacji miedzy polakami a niemcami jest tam znana. Niemcy ktorzy tu zakladaja lpg musza obowiazkowo u siebie w niemcowni jechac na tuv i jak tam widza ze w polsce to wiedza ze jest dobrze zrobione. Ojciec mial tak samo zalozyl do swojej cliowki (miezy innymi z tym nieszczesnym lubryfikatorem) u nas i tam na przaegladzie zadnych zastrzezen, inaczej bylo w przypadku onstalacji montowanych tam...:D "niemiecka jakosc" hehe
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
Ostatnio zmieniony przez modzian |16 Sty 2014|, 2014 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 17:54   

a wiesz co zakładają VALTEKI CZERWONE ?
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 13:14   

trzypion napisał/a:
A mówiąc wprost - silnik, kiedy jest zasilany benzyną dostaje do cylindrów mieszankę powietrza i gazowych węglowodorów (tak, gazowych, bo po to jest gaźnik czy też wtryskiwacz, żeby benzyna odparowała do fazy lotnej).


Nie zebym byl upierdliwy ale w gazniku nie ma odparowywania benzyny, podobnie we wtryskiwaczu i zadnym wypadku weglowodory nie sa w postaci gazowej - zadaniem gaznika (wtryskiwacza) jest wytworzenie aerozolu http://pl.wikipedia.org/wiki/Aerozol.

W wypadku zasilania LPG w postaci gazowej LPG jest faktcznie zamieniany z fazy cieklej w lotna w specjalnym urzadzeniu - parowniku.

Nieporownywalnie wyzsza jest tez dla gazowego zasilania jednorodnosc mieszanki.
Czesciowe odparowywanie cieklych lub w formie aerozolu paliw moze zachodzic pozniej - efektem tego moze byc obnizanie temepratury elementow komory spalania oraz poprawa sprawnosci silnika - np umiejscowienie wtryskiwaczy moze wymuszac podawanie aerozolu na zawory co bedzie wiazalo sie z ich chlodzeniem oraz zamiana aerozolu (przynajmniej czesciowo) w postac gazowa.

Poza tym zgadzam sie w pelni z twoja opinia dotyczaca lubryfikacji - pic na wode i fotomontaz - idaealem w wypadku silnika jest spalanie gazu (mieszanki utleniacza i paliwa) i dazenie do tego by jednorodnosc tej mieszanki byla jak najlepsza - to jedna z wielu przewag systemow opartych na LPG.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 14:20   

pandy, ale wiesz, że gdzieś tak 80% czasu wtrysku benzyny realizowane jest na zamknięty zawór ( w sekwencji ) a w full i półgrupie to prawie wszystko ;) zawór który ma dość wszoką temperaturę i tryskana jest tam zatomizowana benzyna, która jest bardzo lotna, więc realnie to i tak benzyna w większości idzie w formie gazowej a jedynie częściowo jeszcze jako aerozol.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 17:02   

Struna napisał/a:
pandy, ale wiesz, że gdzieś tak 80% czasu wtrysku benzyny realizowane jest na zamknięty zawór ( w sekwencji ) a w full i półgrupie to prawie wszystko ;) zawór który ma dość wszoką temperaturę i tryskana jest tam zatomizowana benzyna, która jest bardzo lotna, więc realnie to i tak benzyna w większości idzie w formie gazowej a jedynie częściowo jeszcze jako aerozol.


Napisalem o tym - krytyczna jest lokalizacja wtryskiwacza benzyny (ciekly LPG) - do natryskiwania aerozolu na zawor o wysokiej temeraturze - fizycznym ograniczeniem jest temperatura samozaplonu benzyny ktora wg literatury definiowana jest miedzy 260 a 450C deg.

http://www.ina.hr/UserDoc...DED_PETROLS.pdf
http://www.bofas.be/docs/...super95en98.pdf
Wg tych dokumentow temperaura zdefiniowana jest jako powyzej 300C deg czyli zalozmy wariant optymistyczny ze powiedzmy 300 - 450C deg. Wniosek jest raczej prosty zadna czesc majaca bezsposredni kontakt z paliwem nie moze miec temperatury wyzszej niz te 450 stopni.
Tak wiec natrysk benzyny nie ma znaczenia w chlodzeniu zaworow ale wylacznie w wyniku tego natrysku poprawia sie jednorodnosc mieszanki poprzez odparowanie czesci benzyny.

http://pl.wikipedia.org/w...amozap%C5%82onu
Ostatnio zmieniony przez pandy |17 Sty 2014|, 2014 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group