$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - czasem ciężko wrzucić bieg
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czasem ciężko wrzucić bieg
Autor Wiadomość
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 17:56   

Julek, a zaworek na pompie to masz sprawdzony? (pytanie poza konkursem)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 21:45   

dzizas to jakis problem kidys wymienic tą pompkę ? Pompki się psują i tyle . U mnie to dwie nakrętki i dwa wężyki . Pół roku temu w dostawczku wymieniana była chyba taka sam bo się rozleciała .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |7 Lut 2014|, 2014 18:16   

Troszke odswieze temat ,Julek i jak dziala dobrze??/Dzis rano przy odpalaniu lekko (2-5cm) pociaglo auto ,biegi wchodza tak jak powinny ,sytuacja powtorzyla sie jeszcze 2-3 razy na z 15 rozruchow wiec podjechalem do mechanika poogladal wysprzeglik stwierdzil ze jest suchy i przesowa sie bez zaciec ,podsunal temat pompki ze albo konczy zywot lub jakis brud pod membrama ew lapie powietrze. Ogladalem ja sucha wiec sugerujac sie Twoim rozwiazaniem wkrecilem srubke 2mm wiecej jaki efekt bedzie to zobaczymy.Jesli u Ciebie nic zlego sie nie dzieje to moze i mi sie uda?
:-D
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 19:14   

Dopiero dziś mogę napisać, że najprawdopodobniej problem został zażegnany.

Po wymianie tylnych hamulców wziąłem się za odpowietrzanie i paskudny ten płyn był. Niby próbowałem go również z układu wysprzęglika przepompować, ale leciał i leciał brudny.
Podjechałem więc do znajomego warsztatu, pozbyłem się 70zł i chłopaki przepłukali mi cały układ hamulcowy, potem odessali resztkę syfu i zalali wszystko płynem hamulcowym od Pana Forda.
Efekt przetestowany wczoraj i przedwczoraj - dwie trasy po 200km z przyczepami.
Pamiętam, że pierwszy raz poczułem to niepokojące zjawisko po hamowaniu przed rondem w Kołbieli z dosyć sporej prędkości do zera i kilkukrotnym potem ruszaniu-hamowaniu pod górkę i z górki. Najprawdopodobniej wtedy dobrze po raz pierwszy zagotowałem płyn. Płyn zmieniony, test zrobiony - odpukać - jest OK.
Tak więc mieliście rację, pora rozdawać pomuki. Jak widać jakość płynu ma coś do gadania.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
Ostatnio zmieniony przez Julek |15 Lut 2014|, 2014 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 20:51   

Tez sie skusze na ta wymiane ,ja niestety problem nadal mam jeszcze z2-3 razy sytuacja z e sprzeglem sie powtorzyla ,generalnie na rozruchu nigdy podczas jazdy.W sumie wymiana plynu napewno mu nie zaszkodzi :-d
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 21:32   

No i super Julek :)

niech sreberko jeżdzi bo te sreberka maja coś w sobie :)
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 22:02   

trzypion napisał/a:
W efekcie zmniejsza mu sie temperatura wrzenia i spadają własciwości antykorozyjne. Tyle, że nie na tyle, żeby miało to wpływ na cywilną jazdę. Owszem, jeśli ktoś rozgrzewa co rusz hamulce do czerwoności, to tak.

No patrz, a mnie się udało zagotować taki stary płyn.
I to w tak "potężnym" bolidzie jakim był PF 126 Bis.
40 km praktycznie ciąglej jazdy po centrum Łodzi wystarczyło.
Zapewne moja mina w momencie kiedy pedał hamulca wpadł mi w podłogę przed czerwonym światłem była śmieszna.
Ale wiesz, mnie jakoś wtedy do śmiechu nie było.
Wyhamowałem ręcznym i trąc bokami opon o krawężnik ale nie mam ochoty na powtórkę i od tego czasu we wszystkich autach zmieniam co jakiś czas płyn hamulcowy.
Edit. Na marginesie, latając sierrą po lotnisku zagotowałem świeżutko zalanego DOT'a 4.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |15 Lut 2014|, 2014 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Lut 2014|, 2014 20:39   

trzypion, -twierdził inaczej :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Lut 2014|, 2014 22:52   

Cóż, nawet kiedy z klockków miałem już dym, to jakoś płyn nie chciał się zagotować. Widac zły płyn :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 00:03   

pepi napisał/a:
trzypion, -twierdził inaczej :-d


bo on sie "zna" :-d
dobrze ze sie tu juz na tyle zblaznil ze malo kto go serio traktuje i nie slucha jego bzdur bo by sobie jeszcze problemow narobil sluchajac jego rad i madrosci :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 12:51   

ja w mk1 zagotowałem na postoju płyn - taka sytuacja :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 13:40   

Struna napisał/a:
ja w mk1 zagotowałem na postoju płyn - taka sytuacja :)


widocznie miales zly plyn :-d

tak mi sie przypomnialo ze podczas slynnej bialej srody Tajstera jak jechalem mk1 prawie 4h w korku to mi pompa ABSu zeswirowala i sie kontrolki ABS i od hamulca zapalila i ABS zalaczac przy hamowaniu.
Nie wiem czy to byl problem z sama pompa ze zlapala cieplo od silnika czy tez plyn sie zagotowal.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 18:10   

sobolaqe napisał/a:
widocznie miales zly plyn
ręczyć za niego nie mogę :)
sobolaqe napisał/a:
tak mi sie przypomnialo ze podczas slynnej bialej srody Tajstera jak jechalem mk1 prawie 4h w korku to mi pompa ABSu zeswirowala i sie kontrolki ABS i od hamulca zapalila i ABS zalaczac przy hamowaniu.
Nie wiem czy to byl problem z sama pompa ze zlapala cieplo od silnika czy tez plyn sie zagotowal.
ano dokładnie - to był objaw zgrzania płynu, u mnie nawet na zgaszonym aucie naciśnięcie hamulca powodowało "tyrkanie" hamulca. Dopiero jak postał dłużej to mu przeszło.

Brak osłony termicznej zrobił swoje.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 18:30   

Struna napisał/a:
ano dokładnie - to był objaw zgrzania płynu, u mnie nawet na zgaszonym aucie naciśnięcie hamulca powodowało "tyrkanie" hamulca. Dopiero jak postał dłużej to mu przeszło.

Brak osłony termicznej zrobił swoje.


No widzisz, teraz pytanie ile stopni mogl miec plyn ?
Na zew bylo lekko na minusie, w komorze silnika ile moglo byc, tez zapewne daleko do 100 stopni :)
Od czego plyn sie mogl tak zagrzac?

Ciekawe ile plyn hamulcowy mial skoro spowodowalo to ze juz sie zaczely problemy z hamulcami.
Jak widac praktyka ma sie troche inaczej do kolejnej teori Trzypoina ze nie mozna zagotowac plynu hamulcowego podczas normalnej jazdy.

Pozatym trzeba pamietac ze oprocz tempertury wrzenia waznym parametrem plynu jest jego scisliwosc ktora tez spada wraz z jego zawilgoceniem.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |17 Lut 2014|, 2014 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 19:27   

sobolaqe napisał/a:
Na zew bylo lekko na minusie
w moim przypadku było to w upalny dzień lata
sobolaqe napisał/a:
Od czego plyn sie mogl tak zagrzac?
od całego "unit'u" wspomagania/abs-u, który to jest zaraz koło kolektora wydechowego.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group