czasem ciężko wrzucić bieg |
Autor |
Wiadomość |
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 17:56
|
|
|
Julek, a zaworek na pompie to masz sprawdzony? (pytanie poza konkursem) |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 21:45
|
|
|
dzizas to jakis problem kidys wymienic tą pompkę ? Pompki się psują i tyle . U mnie to dwie nakrętki i dwa wężyki . Pół roku temu w dostawczku wymieniana była chyba taka sam bo się rozleciała . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |7 Lut 2014|, 2014 18:16
|
|
|
Troszke odswieze temat ,Julek i jak dziala dobrze??/Dzis rano przy odpalaniu lekko (2-5cm) pociaglo auto ,biegi wchodza tak jak powinny ,sytuacja powtorzyla sie jeszcze 2-3 razy na z 15 rozruchow wiec podjechalem do mechanika poogladal wysprzeglik stwierdzil ze jest suchy i przesowa sie bez zaciec ,podsunal temat pompki ze albo konczy zywot lub jakis brud pod membrama ew lapie powietrze. Ogladalem ja sucha wiec sugerujac sie Twoim rozwiazaniem wkrecilem srubke 2mm wiecej jaki efekt bedzie to zobaczymy.Jesli u Ciebie nic zlego sie nie dzieje to moze i mi sie uda?
|
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 19:14
|
|
|
Dopiero dziś mogę napisać, że najprawdopodobniej problem został zażegnany.
Po wymianie tylnych hamulców wziąłem się za odpowietrzanie i paskudny ten płyn był. Niby próbowałem go również z układu wysprzęglika przepompować, ale leciał i leciał brudny.
Podjechałem więc do znajomego warsztatu, pozbyłem się 70zł i chłopaki przepłukali mi cały układ hamulcowy, potem odessali resztkę syfu i zalali wszystko płynem hamulcowym od Pana Forda.
Efekt przetestowany wczoraj i przedwczoraj - dwie trasy po 200km z przyczepami.
Pamiętam, że pierwszy raz poczułem to niepokojące zjawisko po hamowaniu przed rondem w Kołbieli z dosyć sporej prędkości do zera i kilkukrotnym potem ruszaniu-hamowaniu pod górkę i z górki. Najprawdopodobniej wtedy dobrze po raz pierwszy zagotowałem płyn. Płyn zmieniony, test zrobiony - odpukać - jest OK.
Tak więc mieliście rację, pora rozdawać pomuki. Jak widać jakość płynu ma coś do gadania. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
Ostatnio zmieniony przez Julek |15 Lut 2014|, 2014 19:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 20:51
|
|
|
Tez sie skusze na ta wymiane ,ja niestety problem nadal mam jeszcze z2-3 razy sytuacja z e sprzeglem sie powtorzyla ,generalnie na rozruchu nigdy podczas jazdy.W sumie wymiana plynu napewno mu nie zaszkodzi |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 21:32
|
|
|
No i super Julek
niech sreberko jeżdzi bo te sreberka maja coś w sobie |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 22:02
|
|
|
trzypion napisał/a: | W efekcie zmniejsza mu sie temperatura wrzenia i spadają własciwości antykorozyjne. Tyle, że nie na tyle, żeby miało to wpływ na cywilną jazdę. Owszem, jeśli ktoś rozgrzewa co rusz hamulce do czerwoności, to tak. |
No patrz, a mnie się udało zagotować taki stary płyn.
I to w tak "potężnym" bolidzie jakim był PF 126 Bis.
40 km praktycznie ciąglej jazdy po centrum Łodzi wystarczyło.
Zapewne moja mina w momencie kiedy pedał hamulca wpadł mi w podłogę przed czerwonym światłem była śmieszna.
Ale wiesz, mnie jakoś wtedy do śmiechu nie było.
Wyhamowałem ręcznym i trąc bokami opon o krawężnik ale nie mam ochoty na powtórkę i od tego czasu we wszystkich autach zmieniam co jakiś czas płyn hamulcowy.
Edit. Na marginesie, latając sierrą po lotnisku zagotowałem świeżutko zalanego DOT'a 4. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |15 Lut 2014|, 2014 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |16 Lut 2014|, 2014 20:39
|
|
|
trzypion, -twierdził inaczej |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Lut 2014|, 2014 22:52
|
|
|
Cóż, nawet kiedy z klockków miałem już dym, to jakoś płyn nie chciał się zagotować. Widac zły płyn |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 00:03
|
|
|
pepi napisał/a: | trzypion, -twierdził inaczej |
bo on sie "zna"
dobrze ze sie tu juz na tyle zblaznil ze malo kto go serio traktuje i nie slucha jego bzdur bo by sobie jeszcze problemow narobil sluchajac jego rad i madrosci |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 12:51
|
|
|
ja w mk1 zagotowałem na postoju płyn - taka sytuacja |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 13:40
|
|
|
Struna napisał/a: | ja w mk1 zagotowałem na postoju płyn - taka sytuacja |
widocznie miales zly plyn
tak mi sie przypomnialo ze podczas slynnej bialej srody Tajstera jak jechalem mk1 prawie 4h w korku to mi pompa ABSu zeswirowala i sie kontrolki ABS i od hamulca zapalila i ABS zalaczac przy hamowaniu.
Nie wiem czy to byl problem z sama pompa ze zlapala cieplo od silnika czy tez plyn sie zagotowal. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 18:10
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | widocznie miales zly plyn | ręczyć za niego nie mogę sobolaqe napisał/a: | tak mi sie przypomnialo ze podczas slynnej bialej srody Tajstera jak jechalem mk1 prawie 4h w korku to mi pompa ABSu zeswirowala i sie kontrolki ABS i od hamulca zapalila i ABS zalaczac przy hamowaniu.
Nie wiem czy to byl problem z sama pompa ze zlapala cieplo od silnika czy tez plyn sie zagotowal. | ano dokładnie - to był objaw zgrzania płynu, u mnie nawet na zgaszonym aucie naciśnięcie hamulca powodowało "tyrkanie" hamulca. Dopiero jak postał dłużej to mu przeszło.
Brak osłony termicznej zrobił swoje. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 18:30
|
|
|
Struna napisał/a: | ano dokładnie - to był objaw zgrzania płynu, u mnie nawet na zgaszonym aucie naciśnięcie hamulca powodowało "tyrkanie" hamulca. Dopiero jak postał dłużej to mu przeszło.
Brak osłony termicznej zrobił swoje. |
No widzisz, teraz pytanie ile stopni mogl miec plyn ?
Na zew bylo lekko na minusie, w komorze silnika ile moglo byc, tez zapewne daleko do 100 stopni
Od czego plyn sie mogl tak zagrzac?
Ciekawe ile plyn hamulcowy mial skoro spowodowalo to ze juz sie zaczely problemy z hamulcami.
Jak widac praktyka ma sie troche inaczej do kolejnej teori Trzypoina ze nie mozna zagotowac plynu hamulcowego podczas normalnej jazdy.
Pozatym trzeba pamietac ze oprocz tempertury wrzenia waznym parametrem plynu jest jego scisliwosc ktora tez spada wraz z jego zawilgoceniem. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |17 Lut 2014|, 2014 18:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Lut 2014|, 2014 19:27
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | Na zew bylo lekko na minusie | w moim przypadku było to w upalny dzień lata sobolaqe napisał/a: | Od czego plyn sie mogl tak zagrzac? | od całego "unit'u" wspomagania/abs-u, który to jest zaraz koło kolektora wydechowego. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|