czasem ciężko wrzucić bieg |
Autor |
Wiadomość |
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 08:31
|
|
|
różnicę między płynem hamulcowym a czymś, co kilka lat temu nim było, najłatwiej rozpoznać w sytuacji ekstremalnej. Niestety, gdy się przekonasz, że to coś, co uważałeś za idealny płyn hydrauliczny już nim dawno nie jest, dużo życia ci może nie zostać. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 08:33
|
|
|
Ja tam sie nie wyznaje, mechaniki i eksploatacji pojazdów nigdy sie nie uczyłem, wiem tyle co sam sie domysliłem i gdzieś tam przeczytałem.
Uwazam, że płyn hamulcowy też sie stazeje i powinno sie go wymieniac co jakiś czas, a skoro go wymyślili i kosztuje grosze to nie ma sensu oszczedzac. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 13:26
|
|
|
Nie tyle się starzeje, co faktycznie łapie wilgoć. W efekcie zmniejsza mu sie temperatura wrzenia i spadają własciwości antykorozyjne. Tyle, że nie na tyle, żeby miało to wpływ na cywilną jazdę. Owszem, jeśli ktoś rozgrzewa co rusz hamulce do czerwoności, to tak. Natomiast jedno, gwałtowne hamowanie nie spowoduje zagotowania płynu, nawet jakby był wyłacznie wodą.
Zas żeby układ w srodku zaczął rdzewieć, to musiałby płyn być zmieszany z woda pół na pół.
Natomiast producenci płynu oraz wymieniacze promuja wymienianie jak najbardziej - nie dziwie im sie |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 14:00
|
|
|
pobaw się kiedyś siłownikiem sterując go różnymi cieczami - wtedy pogadamy. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 14:39
|
|
|
Bawiłem sie - i chetnie pogadam Jakies róznice wynikające z róznych temperatur wrzenia? Bo pozostałe własciwości płynu niewiele sie zmieniaja wraz z hydratyzacją... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 14:51
|
|
|
Panowie, proszę nie odbiegajmy od sedna sprawy.
Dziś, za namową Jankesa przyjrzałem się pedałowi sprzęgła. Ma on taką śrubę regulacyjną, fabrycznie skontrowaną nakrętką o szerokości około 2mm, która opiera się o specjalny punkt na ścianie grodziowej, podczas całkowitego wciskania sprzęgła.
Zdjąłem tą nakrętkę i wkręciłem tą śrubkę około 2mm mocniej - tak że teraz pedał da się wcisnąć mocniej. Chyba pomogło, biegi nie haczą i wchodzą bez oporu.
Czego to dowodzi?:) |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 16:21
|
|
|
Nie wysprzęgla do końca? |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 16:35
|
|
|
No teraz już jakby wysprzęgla ale patent z ingerencją w pedał to takie lekkie obejście problemu, a nie rozwiązanie. Zepsuła się komuś kiedyś pompka pod pedałami tak, że za mało wysprzęglała? zawsze widziałem tylko takie uszkodzone, które zaczynały cieknąć. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 16:37
|
|
|
Nie musi cieknąc, wystarczy że powietrze łapie. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 16:39
|
|
|
Idzie to jakoś rozpoznać na aucie? Pokażą się bąbelki powietrza przy odpowietrzaniu wysprzęglika? |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 16:44
|
|
|
Julek, co sie tak doktoryzujesz, działa? Pojeździj, poobserwuj, jak bedzie działać nie dotykaj. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 16:56
|
|
|
Vik, to też nie jest podejście, bo gorzej jak mu stanie auto 500km od domu z laweta... |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 17:31
|
|
|
Nie świruj. Wleźć pod auto, odpowietrzyć, jeździć. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |16 Sty 2014|, 2014 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 17:51
|
|
|
płyn zmienić i odpowietrzyć |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Sty 2014|, 2014 17:54
|
|
|
Raczej nie stanie, a jedynie bedzie nie wysprzęglało. A jak chcesz mieć dobrze, to ja jednak radzę zrzucić skrzynię.
Ile ma tarcza przejechane? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|