czasem ciężko wrzucić bieg |
Autor |
Wiadomość |
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Sty 2014|, 2014 22:07 czasem ciężko wrzucić bieg
|
|
|
Manual.
Zdarzyło mi się ostatnio ze dwa albo trzy razy, że ciężko było wrzucić bieg. Jechałem chyba na 4 i chciałem sobie wyhamować na 3kę i nie szło jej wsadzić. Wróciłem na 4kę i za chwilę trójka weszła bezproblemowo.
Dziś na parkingu jedynka weszła mi też z wyczuwalnym oporem. Potem zauważyłem to też przy piątce - więc bez reguły, który to bieg. Czasem po prostu coś "trzyma" i nie pozwala wrzucić biegu, by za sekundę było OK.
Dodatkowe naciśnięcie sprzęgła, podpompowanie - nic nie daje.
Sprzęgło nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków.
Pedał "bierze" w połowie skoku, działa płynnie, lekko - bez żadnych zmian.
Co przygotować przed zrzuceniem skrzyni ?:) |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Sty 2014|, 2014 22:11
|
|
|
A skrzynia Ci na poduszce nie opadła ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |13 Sty 2014|, 2014 22:13
|
|
|
sprzęgło lub brak oleju w skrzyni |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Sty 2014|, 2014 22:15
|
|
|
Na poduszce mogła opaść bo ostatnio przejeżdżałem po paskudnych garbach, zresztą od pewnego czasu mam taki niepokojący dźwięk i wibracje po odjęciu gazu. Po dodaniu gazu znikają - to jest jakiś trop.
Olej raczej jest, no chyba że rozbiłem o coś skrzynię, ale ja się nie nazywam pepi. Sprzęgło? Na mój gust tarcza OK, dwumas też, zostaje docisk i wysprzęglik. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 07:30
|
|
|
Luzów na kostce wybieraka nie ma? |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 08:25
|
|
|
VIK, na lewarku nic nie czuć, ale jutro z kanału to obadam |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 08:29
|
|
|
Julek napisał/a: | chciałem sobie wyhamować na 3kę i nie szło jej wsadzić. Wróciłem na 4kę i za chwilę trójka weszła bezproblemowo.
Dziś na parkingu jedynka weszła mi też z wyczuwalnym oporem. Potem zauważyłem to też przy piątce - więc bez reguły, który to bieg. |
Te wszystkie wyżej podane włącza się "do przodu".
Sprawdź luzy, mocowanie blaszanego wspornika. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 08:35
|
|
|
A jednocześnie parzyste biegi wchodza bez problemu? Bo jeszcze jedno może być - łożysko pilotowe zatarte, tylko wtedy wszystkie biegi wchodziłyby z oporami. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 08:42
|
|
|
Reader, przy wstecznym jest to samo, dwójka wczoraj mi nie chciała też wskoczyć |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 08:52
|
|
|
Julek, sprawdź jak to wygląda na postoju przy zapalonym i zgaszonym silniku.
Tak czy inaczej wszystko wskazuje na problem z ciągnięciem skrzyni przez silnik przy wciśnietym sprzęgle, więc albo sprzęgło (np. tarcza spuchła) lub przytarte łozysko pilota. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 09:03
|
|
|
Na postoju:
- przy zgaszonym silniku jest wszystko OK
- przy zapalonym silniku jest wyczuwalny lekki opór, zwłaszcza przy 1,2 i wstecznym. Wygląda to tak, że wpychając np. jedynkę mam taki lekki opór, który jednak mogę pokonać i wrzucić bieg. W momencie pokonywania tego oporu słyszę niewielkie puknięcie w dyfer.
Podczas jazdy czasem ten opór jest mocniejszy i wtedy nie mogę wrzucić biegu.
Chyba nie ma co gdybać, jutro na kanale oblukam elementy zewnętrzne - poduszkę, okolice wybieraka i kostkę. Jeśli zewnętrznie nie znajdę nic ciekawego, trzeba będzie wywalić skrzynię. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 09:11
|
|
|
Na kanale to i owszem, ale nie oblukac, tylko rwać skrzynię. Objawy na 100% pokazują, że silnik ciągnie skrzynię.
Prosty test - tylne koła w górę, zapiąć bieg, pedał sprzęgła zablokować wciśnięty i zobacz czy koła sie kręcą, a jesli tak, to czy dają sie lekko zatrzymać. jesli do zatrzymania jest potrzebna wieksza siła, to sprzęgło ciągnie i nie ma zmiłuj, skrzynia z auta.
Stawiam na spuchnięta tarczę sprzęgła, miałem tak samo w ścierce. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 09:17
|
|
|
trzypion napisał/a: | Stawiam na spuchnięta tarczę sprzęgła, miałem tak samo w ścierce. |
a od czego to puchnie, bo myslalem ze tarcza sie zuzywa i zmniejsza, a nie zwieksza. Pytam,bo w moim FWD tez od dluzszego czasu sprzeglo dziwnie sie zachowuje,a przez to i zmiana biegow nie jest idealna |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 09:41
|
|
|
objawy typowe dla sprzęgła, choć poduszka skrzyni też mogła klęknąć. sama skrzynia raczej nie, bo problem byłby wybiórczy, a nie na wszystkich biegach. wibracje też wskazują na sprzęgło. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2014|, 2014 10:33
|
|
|
Wiesiu, zależy jaka tarcza Zdarza sie, że jak się tarcza przygrzeje solidnie, to okładziny z płaskich robią się faliste i wtedy ładnie sprężynują. Tak samo blacha, która jest pomiędzy okładzinami. No i jeszcze nity mogą popuścić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|