$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dorobienie klucza-matki
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dorobienie klucza-matki
Autor Wiadomość
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |27 Maj 2014|, 2014 21:46   

WieSiu napisał/a:
u mnie we wroclawiu 40zl max za taka przerobke i dziala takie cos wiele lat, np tutaj http://www.zamkidoaut.pl/...ra-kontakt.html

Bardzo dobra cena , fakt że robi na zamiennikach zapadek wcale tego nie zmienia :)
Jeżeli kluczyk nie jest bardzo zmordowany to nawet na zamiennikach ma szansę działać przez kilka lat :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Maj 2014|, 2014 16:55   

U Irka padła wkładka stacyjki i wziął od Jankesa chyba cały komplet wkładek, tylko że zdążył przed sprzedażą wymienić tylko stacyjkę. Dzisiaj dobrałem się do tej zaciętej i ją uruchomiłem przy pomocy dremelka i frezika takiego z kompletu z kulką jak u dentysty. Dużo pomogło, wkładka prawie działa, prawie...
Okazuje się, że drugi problem jest w samym korpusie wkładki a konkretnie w takim podłużnym rowku, w którym siedzi wałeczek blokujący wkładkę w przypadku użycia niewłaściwego klucza. Brzegi rowka w moim egzemplarzu są wyrobione i wałeczek czasem dostaje przekosu i mimo, że wszystko z zapadkami jest w porządku kluczykiem trzeba pogmerać, żeby toto zruszyć.
Jeśli jest zapotrzebowanie - jutro, czy pojutrze zrobię zdjęcia ocb.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Maj 2014|, 2014 16:59   

Aro napisał/a:
Okazuje się, że drugi problem jest w samym korpusie wkładki a konkretnie w takim podłużnym rowku, w którym siedzi wałeczek blokujący wkładkę w przypadku użycia niewłaściwego klucza. Brzegi rowka w moim egzemplarzu są wyrobione i wałeczek czasem dostaje przekosu i mimo, że wszystko z zapadkami jest w porządku kluczykiem trzeba pogmerać, żeby toto zruszyć.
tiaaa... robiłem toto ładnych kilka lat temu z powodzeniem w swoim kosie, stacyjka działa do dzisiaj. Trochę zabawy było, bo po każdej obróbce poskładać, przetestować itd, a poprawek było chyba ze 3 czy 4 no ale efekt końcowy zadowalający i całkiem długotrwały. Nie sądziłem, że to tyle wytrzyma ale działało ( i działa ) na tyle sprawnie, że zupełnie zapomniałem, że toto miało być na jakiś czas tylko :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |28 Maj 2014|, 2014 17:00   

Aro, ten kpl. zamków co Irek brał chodził bez problemu przekłądaj i tyle.

Jak chcesz to mam magika od regneracji zamków.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Maj 2014|, 2014 17:31   

Jankes, No wiem, że to wszystko hula, tylko mniej roboty jest z wymianą tylko stacyjki niż z pozostałymi trzema.
Fakt, że ten zestaw od Ciebie jest z czerwonym kluczykiem - matką.
Zobaczymy...
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |28 Maj 2014|, 2014 18:41   

Aro napisał/a:
Dzisiaj dobrałem się do tej zaciętej i ją uruchomiłem przy pomocy dremelka i frezika takiego z kompletu z kulką jak u dentysty. Dużo pomogło, wkładka prawie działa, prawie...


Ja wyciągałem zapadki i obrabiałem okrągłym pilnikiem iglakiem.
Korpus nie był sfatygowany więc dało bardzo dobry efekt a roboty góra na jeden wieczór.

Aro napisał/a:
Brzegi rowka w moim egzemplarzu są wyrobione i wałeczek czasem dostaje przekosu i mimo, że wszystko z zapadkami jest w porządku kluczykiem trzeba pogmerać, żeby toto zruszyć.
Jeśli jest zapotrzebowanie - jutro, czy pojutrze zrobię zdjęcia ocb.

No dziwne trochę, przecież jak wycięcia w zapadkach się pokryją to wałeczek chowa się całkowicie.
Musisz się przyjrzeć czy gdzieś któraś z zapadek nie podnosi wałka delikatnie pod naciskiem klucza.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Maj 2014|, 2014 21:13   

Reader napisał/a:
Aro napisał/a:
Dzisiaj dobrałem się do tej zaciętej i ją uruchomiłem przy pomocy dremelka i frezika takiego z kompletu z kulką jak u dentysty. Dużo pomogło, wkładka prawie działa, prawie...


Ja wyciągałem zapadki i obrabiałem okrągłym pilnikiem iglakiem.
Korpus nie był sfatygowany więc dało bardzo dobry efekt a roboty góra na jeden wieczór.

Aro napisał/a:
Brzegi rowka w moim egzemplarzu są wyrobione i wałeczek czasem dostaje przekosu i mimo, że wszystko z zapadkami jest w porządku kluczykiem trzeba pogmerać, żeby toto zruszyć.
Jeśli jest zapotrzebowanie - jutro, czy pojutrze zrobię zdjęcia ocb.

No dziwne trochę, przecież jak wycięcia w zapadkach się pokryją to wałeczek chowa się całkowicie.
Musisz się przyjrzeć czy gdzieś któraś z zapadek nie podnosi wałka delikatnie pod naciskiem klucza.


Mało widziałeś to i dziwią Cię rzeczy oczywiste :)
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |28 Maj 2014|, 2014 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 10:06   

Reader napisał/a:
No dziwne trochę, przecież jak wycięcia w zapadkach się pokryją to wałeczek chowa się całkowicie.

U mnie się chowało jak nie było "obciążenia" kostką stacyjki, na zapiętej kostce zapadki nie schodziły się w jedną linię i wałek się kleszczył w obudowie.
Trochę poprawek pilniczkiem i działa do dzisiaj.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 11:44   

Struna napisał/a:
Reader napisał/a:
No dziwne trochę, przecież jak wycięcia w zapadkach się pokryją to wałeczek chowa się całkowicie.

U mnie się chowało jak nie było "obciążenia" kostką stacyjki, na zapiętej kostce zapadki nie schodziły się w jedną linię i wałek się kleszczył w obudowie.


Właśnie to miałem na myśli pisząc "nacisk klucza":
Cytat:
Musisz się przyjrzeć czy gdzieś któraś z zapadek nie podnosi wałka delikatnie pod naciskiem klucza.



Struna napisał/a:
Trochę poprawek pilniczkiem i działa do dzisiaj.

Ale jesteś świadomym, że tym samym spartaczyłeś sobie Scorpio?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 16:29   

Korpus wziąłem na razie z jankesowego kompletu i w połączeniu z bębenkiem ori wkładka działa elegantzko :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
maciejtca 


Auto: '97 2.3 kombi
Dołączył: 24 Kwi 2013
Skąd: Trzebnica
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 17:40   

a ja dzisiaj pojechałem przerobić wkładkę i przy okazji dorobić kluczyk, i za dorobienie z klonowaniem zapłaciłem 140zł
wkładka 30
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 19:01   

Heh, no może i spartaczyłem, ale zamiast palić ze śrubokręta odpalałem normalnie dzięki temu spartaczeniu.

Aro jak widać też zbeszczescił stan fabryczny narażając się na wieczne potępienie przez największego z wielkich pajacyka :)

Ale mu działa i chyba się tym potępieniem nie przejmie - bo i nie ma czym, a zwłaszcza kim :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 21:09   

maciejtca, tam gdzie Ci pisałem robiłeś czy gdzie indziej?
 
 
maciejtca 


Auto: '97 2.3 kombi
Dołączył: 24 Kwi 2013
Skąd: Trzebnica
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 21:50   

WieSiu, tam
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |29 Maj 2014|, 2014 22:34   

Struna napisał/a:
Aro jak widać też zbeszczescił stan fabryczny narażając się na wieczne potępienie

Niczego nie zbeszcześcił , jest tak jak było fabrycznie , ale tobie pewnie trudno to ogarnąć :)
Ty natomiast przez astronomiczną głupotę stanąłeś kiedyś z zablokowaną stacyjką daleko od domu :)
Zadzwoniłeś do mnie z prośbą o diagnozę i pomoc
Trafną diagnozę i pomoc uzyskałeś oczywiście natychmiastowo :)
Jednak jak widać strunowa wdzięczność zmusza cię do zaśmiecania forum FST swoim jadem i żółcią :)
A wkładkę stacyjki zamiast porządnie naprawić po powrocie do domu zwyczajnie zdrutowałeś i strytytkowałeś :):
Swoją drogą wdzięczność chama przybiera bardzo ciekawe oblicza :)
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |29 Maj 2014|, 2014 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group