$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.9 12v6 - omówienie airboxa, podciśnienia, czujników, blosa
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.9 12v6 - omówienie airboxa, podciśnienia, czujników, blosa
Autor Wiadomość
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Gru 2013|, 2013 23:18   

Cóż... nie mam pewności że jest teraz w nim wszystko dobrze, ale tyle czasu chodził bez zarzutów.. jak instalowałem zestaw to był upał na dworze.. I masz racje.. nie mam pewności że to ori, też kupowałem na allezadrogo...
Wiem że chodzi Ci o jakąś śrubę do regulacji naciągu memgrany, jest jakaś taka śrubka, na ampul chyba ale nie dotykałem bo dobrze było..
Śruby które dotykałem to jedna od Idle'a - która była raczej wykręcona, jeszcze teraz dałem jej pół obrotu więcej (blosowi to nie przeszkodzi, choć jak gadałem ze Struną full rozkręcone są trudne do regulacji)
druga śruba to BYpass, i BY mam skręcony na minimum....
Ogólnie to tyle mu odkręciłem gazu że podczas normalnej jazdy nie strzela, ale na jałowe schodzi baardzo leniwie..
Dotykamy gazu.. 2100.. puszczamy.. 1800.... chila... 1600.. dłuuuga chwila.. i tak się toczy aż jakaś nadwyżka mu się skończy... potem 1300, 1100 i... 1000... jałowe ma ok. 950 +/- 50. pracuje ładnie, równo.
Jak mu obetne dół do takiego poziomy żeby dość żwawo schodził z obrotów (kilka sekund) to przy szybszym naciśnięciu gazu jest ogień... liil
Kiedyś właśnie na takich ustawieniach sobie pracował i byłem usatysfakcjonowany, nigdy nie uzyskałem takiego szybkiego zejścia z obrotów jak na seksiw czy na benzynie...

Chwilami tracę cierpliwość do tego samochodu.. człowiek walczy i ciągle to nie to.... Jak się przez weekend nie uporam z wystrzałami (myślę że lewe powietrze) po podprowadzę go do mechanika, jeśli znajdę kogoś komu będzie się chciało za to brać. Podepne pod lambde miernik będę wiedział czy jest biednie czy bogato, jak jest biednie to czemu... (parownik/lewe)

Jak kupiłem od Myszy ten samochód to był na palniku, bo sprzedał blosa bo szukał oszczędności - i Mysza bardzo zachwalał ten zestaw, i parownik i mikser. Do mikseru mogę zawsze wrócić, ale "WolałBymNie".

PROŚBA: Czy w okolicy warszawy/podwarszawskiej jest osoba która mogła by mi pomóc z tymi wystrzałami? Nawet nie znam dobrego mechanika który by to mógł zrobić. Ew mi przychodzi na myśl Chuder, bardzo go szanuję za wiedzę i fachowość, ale obawiam się że za upierdliwą robotę i mało wdzięczną - mało też nie weźmie..
Czy są jakieś pomysły?

co do kąta wyprz. zapłonu to chyba mogę go na razie usunąć z kręgu podejrzanych, ale mając na uwadze jego sprawdzenie dla pewności
--------------------
Edit:
- Czyli jednak warto sprawdzić parownik... Czy zanim go wyrzuce do kosza da się na bank powiedzieć że to on/nie on? Przychodzi mi na myśl zamiana z innym....
- kolejna kwestia - czy mógł się on tak splugawić zaledwie w kilka dni, i kilka strzałów?

[ Dodano: |19 Gru 2013|, 2013 23:36 ]
PiotrekGran, - Czy TY właśnie miałeś podobny przypadek na swoim? pozdr
Ostatnio zmieniony przez ramanujan |19 Gru 2013|, 2013 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |19 Gru 2013|, 2013 23:42   

Poszukaj i poczytaj na Capri.pl tam było dużo o tym parowniku.

Nie masz przypadkiem podstawionych przepustnic ? Zamykają się do końca ? Linka się nie zaczepia o coś, nie jest od czegoś innego ?
Po odłączeniu EBJ co się dzieje ?
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |19 Gru 2013|, 2013 23:46   

bo jak jest nowy to fajny :P potem tylko gorzej....
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |19 Gru 2013|, 2013 23:50   

Ja też mam R90E w bagażniku...
zdjęty sprawny z jeżdżącego auta u mnie nie dał się już wyregulować podobno...
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 00:26   

ciekawe..... no możemy posprawdzać, pozamieniać, zobaczyć co się zmieni.
Przepustnica chyba dochodzi do końca, jest taka śrubka która ogranicza powrót ale była wkręcona na tylko 2mm, dziś ją cofnąłem całkowicie, teraz już nie przeszkadza. raczej wizualnie się cała zamyka, nie wiem jaki kąt powinien być między przepustnicą a płaszczyzną dolotu, ale ogólnie nic jej nie hamuje.
Po odpięciu wtyczki EBJa silnik nie odczuł zasadniczej różnicy, po chwili zszedł z obrotami minimalnie ale dalej to było w granicach 920rpm i mógł to być zbieg okoliczności że zszedł, bo wspominałem że powoli zwalnia z obrotów. to mogło być z przegazówki chwilę wcześniej.
- W zasadzie to nie mam najmniejszej pewności że ebj działa. sprawdzę te elementy:
a) czy dostaje zasilanie
b) czy jak mu je podam w domu to czy coś się dzieje
c) czy cewka ma przejście i czy rezystancja jest w sensownych wartościach
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 08:04   

Posklądaj wszystko jak powinno byc i kolega GW21 ma sonde szerokopasmowa podepnie sie i wyreguluje
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 08:16   

ramanujan napisał/a:
Po odpięciu wtyczki EBJa silnik nie odczuł zasadniczej różnicy, po chwili zszedł z obrotami minimalnie ale dalej to było w granicach 920rpm


łot? po odpięciu ebjota silnik powinien gasnąć na zamkniętej przepustnicy... ! nie ma innej opcji... jak nie gaśnie lewizna totalna....
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 08:20   

Słyszałem auto i nie stwierdziłem zeby cos syczało, moze przepustnica podparta poprostu
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 09:18   

Jak już VIK powiedział - ustaw zapłon. Nie jestem pewny jak w MK1, ale pewnie tak samo jak w MK2 - sprawdzasz w trybie diagnostycznym. Ten silnik jest na to bardzo czuły. Pamiętaj, że komp zmienia ci kąt wyprzedzenia i tak dalej, ale od punktu jego ustawienia. Komp nie widzi, czy masz zapłon dobrze ustawiony. i nie ustawiaj na oko, lampa i tryb diagnostyczny tylko. W 2.4 miałem minimalnie żle ustawiony i strzelał, (a to w sumie też ten sam silnik), po dokładnym ustawieniu ani razu mu się nie zdarzyło. Kwestia jeszcze oczywiście samej regulacji gazu, ale to bym robił w drugiej kolejności.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 09:27   

Na benzynie dobrze Ci obroty schodzą do jałowych?
Miałem ten parownik u siebie sprzężony z BLOS-em i nie mogę narzekać. Dwa razy go regenerowałem i rwał jak złoto, wolne co prawda potrafiły mieć grymas, ale zdarzało się to raz na tydzień.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 10:11   

[quote="YaKuZ"]
łot? po odpięciu ebjota silnik powinien gasnąć na zamkniętej przepustnicy... ! nie ma innej opcji...[/quote

Masz rację, nie ma powietrza silnik musi zgasnąć.
Ale chwilowo nie mam żadnej gwarancji że ebj chodzi.. może poprostu zatarł się w cholere?
Może być podwieszony? sprawdze w niedziele..

Na benzynie obroty schodziły normalnie (o ile pamiętam), pr. schodzenia obrotów na gazie była zależna od odkręcenia śruby dawki jałowej w blosie, jak skręcona na maxa to b szybko i nie było podwieszania...

Bingo - możesz mi powiedzieć więcej o trybie diagnostycznym, i jak sprawdzić nastawy podstawowe (punkt ustawienia). Będzie lampa, koło pasowe, kreski też się znajdą?
I czy da się to zrobić bez specjalnego rozbebeszania przodu?
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 10:25   

ramanujan napisał/a:

...
Na benzynie obroty schodziły normalnie (o ile pamiętam), pr. schodzenia obrotów na gazie była zależna od odkręcenia śruby dawki jałowej w blosie, jak skręcona na maxa to b szybko i nie było podwieszania
...

To by znaczyło, że EBJ-ot jest sprawny. Sprawdź na benzynie czy jak ściągniesz wtyczkę z EBJ-ota to czy silnik od razu zgaśnie, czy będzie coś kombinował.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 11:24   

Łatwiej sprawdzę ebj jak go wyjme, mówiłem CI o baku, mam też wtryski do podmienienia i nowe oringi w nich. Te rzeczy podmienię i będziemy mówić o benzynie.
Na 3 wtryskiwaczach pracujących nie wiem na ile można mówić o dobrej pracy na benie... miał ogólnie bardzo chęć by przygasać, trzeba było podpompowywać gazem żeby wkręcić go na obroty, bo jak sie normalnie gaz wcisnęło to się dusił.. No nic, mysza nie dbał o to czy ten samochód będzie jeździł na benie, robie pokolei cały układ, zobacze jak się zachowa wtedy.. Filtr paliwa jak wymieniałem to był jeszcze cały pordzewiały motorcrafta.. ten samochód mógł kilka lat nie jeździć na benie - albo okazjonalnie/dojazdowo tylko
PS przy 12 wtryskiwaczach które rozbrajałem, w ani jednym nie dało się zdjąć kapturka.. Wszystkie pękały i się rozwalały.. Czy one są o ogóle do czegoś potrzebne? kapturki takie zielone z tworzywa, kształt jak kapelusz..
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 13:12   

bez żadnego problemu. Kreski i znacznik jest po prawej stronie silnika (patrząc od maski z przodu po lewej) mniej więcej pod kontem 20~30 stopni od pionu. nic nie odkręcasz ani nie demontujesz, jedynie lampę musisz lekko między wąz wcisnąć. Trochę przeszkadza pasek od alternatora i trzeba wyczuć ustawienie lampy, by i świeciła na punkt, i byś ty go widział. o ile się nie mylę ty masz silnik bez kata, a więc 12 stopni wyprzedzenie - z katem 15, ale to już chyba MK2 miały. co do trybu testowego - możesz go wywołać jako tryb diagnostyczny.
możesz też przeciąć jeden zp rzewodó idących do aparatu - wtedy też masz tryb diagnostyczny. jak tego nie zrobisz, nie masz po cio braćsie za ustawienei zapłonu - skacze nie miłosiernie.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2013|, 2013 14:49   

Silnik jest bez kata, 12 stopnii tak jak piszesz. Jak włączyć ten tryb testowy/awaryjny? czy to ma coś wspólnego z tą kostką diagnostyczną od kodów błyskowych?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group