$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zamek przedniej klapy - regulacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamek przedniej klapy - regulacja
Autor Wiadomość
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |10 Cze 2005|, 2005 16:52   Zamek przedniej klapy - regulacja

Zamek na masce - na sworzniu stożkowym zero pęknięć, wygięć (to naprawdę ważne!), zeszlifowań (bo widziałem sworzeń spiłowany z boku, widocznie komuś "nie wchodził"), musi być zakontrowany naprawdę mocno, mowy nie ma, że da się kręcic palcami, sprężyna na sworzniu powinna być cała i pewna (od niej zależy jak łapie ręczna dźwignia). Dźwignia pazura ręcznego cała (widziałem pospawaną! no musiała być chyba wydłubana z chłodnicy TIRa po czołówce ), pazur "ostry", sprężyna pewna. Zamek jest mocowany tylko na dwie M8 bodajże, muszą trzymać naprawdę mocno, śruby i gwinty ok, duże podkładki, rzadnego chwiania się, czy przesuwania.

Zamek w pasie - zasuwa (ta płytka co łapie stożek) jak najostrzejsza MUSI chodzić lekko i pewnie (sprężyny! linka!), jakiekolwiek oznaki, że nie wraca po puszczeniu linki na miejsce (tego czasem nie czuć na lince i dżwigni, pewnie linka sprężynuje) DYSKWALIFIKUJĄ zamek lub linkę, lepiej kupić nowe (parę lat temu zamek naprawdę nie był bardzo drogi w ASO), niż próbować coś zrobić ze starym, który ma spiłowaną zasuwę, za słabe sprężyny czy jest pogięty po wyjęciu z rozbitego pasa. Przetłoczenie w pasie za które łapie dźwignia ręczna musi być ostre i nieuszkodzone (widziałem tak skorodowane, że nie utrzymałoby maski za chiny).

Ustawienie - dół w pasie jest jak jest, zasuwę tylko minimalnie da się ustawić, najważniejsza jest "góra" na masce. Jeśli maska, zawiasy czy pas przedni zmieniony to najpierw ustawia się maskę wzg. błotników, na zawiasach i oporach. Zawiasy MUSZĄ być solidnie przykręcone i w miarę sztywne na nitach, jak śruby popuszczą, to maska "pływa", i może wypiąć się z zamków - nie wolno wierzyć, że zawiasy są nieważne, bo jak puszczą to i tak "wiatr dociska". (Taka uwaga - po pierwszym otwarciu maski zawiasy bywają już "przesilone" i nieźle "pływają", uważaj _Mu)

Zamek "górny" ustawia się wstępnie "na oko" i próbuje delikatnie zamykać, aż zaskoczą oba zamki, jak nie, to się patrzy od spodu albo wzdłuż pasa, i przesuwa zamek i wkręca/wykręca sworzeń (żadnego doginania, walenia maską, napier... młotkiem w sworzeń z boku, itepe, za takie ruchy należy obić po mordzie mechanika czy blacharza), jak się nie udaje ustawić, czasem pomaga wkręcenie w głąb opór, na których opiera się maska, lepiej mieć maskę nieco krzywo wzg. błotników, niż ma pieprznąć. Jedyne co można w OSTATECZNOŚCI zrobić, to nieco rozpiłować "łezki" na śruby mocujące w górnym zamku, jak brakuje milimetr czy dwa do pewnego zaskoczenia. Jak już zaskakują pewnie oba, to sprawdzić, czy jak się rusza maską (tył-przód, na boki, pchać z wyczuciem żeby nie pogiąć , ale dość mocno, bo inaczej to może kiedyś wiatr popchnie za was) nie puszcza. Po zwolnieniu dźwigni z kabiny, ręczny pazur MUSI ŁAPAĆ, pewnie, od razu i na maxa, nie ma żadnego tłumaczenia, że "się nie da ustawić", po prostu MUSI.

Jak po tych wszystkich manewrach jednak nie daje się ustawić, albo górna część zamka jest zamocowana jakoś dziwnie, np. wyraźnie nierównolegle do maski, albo jak zamki łapią, ale tylko jak maska jest na samochodzie wyraźnie krzywo, to należy znaleźć pajaca, który krzywo przespawał pas, przód, czy ćwiartkę, albo sprzedał maskę odwiniętą z TIRa i dać mu do myślenia.


Napisał - Boni :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group