$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Stacja lutownicza
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacja lutownicza
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Gru 2013|, 2013 14:15   

Nie działa? Dobrze, że moja o tym nie wie :D :D :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Gru 2013|, 2013 11:13   

Są jeszcze TAKIE lutownice :)
Ja lutuję jakimiś starymi polskimi transformatorówkami :)
Widziałem u kolegi taką wtykaną do gniazda zapalniczki i to jest ciekawa opcja :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |4 Lut 2016|, 2016 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |6 Gru 2013|, 2013 15:29   

Ja tylko wspomne ze lutownica powinna miec moc ok 60 - 80W minimum i w miare dobra kontrole temperatury. Transformatorowki nie sa zle pod warunkiem ze ktos potrafi sie nimi poslugiwac - nie sa polecane w przypadku wrazliwej elektroniki - kalofania nie jest zla ale dobry topnik jest lepszy (bez problemu mozna kupic topniki - fluxy - no clean ktore nie powoduja korozji a sa efektywniejsze niz kalafonia).
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |6 Gru 2013|, 2013 16:14   

No w sumie to zalezy do czego, bo to zadanie determinuje rodzaj lutownicy. A samo lutowanie, czy topnik czy kalafonia to juz w zasadzie jak komu pasuje. Ja tam lubie kalafonię, zreszta i tak ważne jest, żeby przygotować powierzchnie do lutowania i lutować, a nie obsmarkać cyna, jak sie nieraz partaczom zdarza ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |6 Gru 2013|, 2013 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |10 Gru 2013|, 2013 17:58   

klasyczna lutownica rządzi .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |11 Gru 2013|, 2013 08:11   

Dwa dni temu lutowałem kabelek transformatorówką na mrozie przy -1. Dało radę pomimo lekkich powiewów, brrr.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |11 Gru 2013|, 2013 08:52   

Ja tam kiedyś cała skrzynke w sierrze wymieniałem, a ona nie ma wtyczek, wiec przewód po przewodzie lutowałem - dobra lutownica z ZDZ-u (75W), zapas grotów i wio :D Chyba ze 3 zapalniczki poszły przy zaciskaniu termokurczliwek ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Lut 2016|, 2016 14:12   

To może polecicie jakąś lutownicę dmuchająca gorącym powietrzem, muszę zanabyć takową, a nie chcę kupić jakiejś zabawki, ale bez szaleństw cenowych proszę ;) Słyszałem, że w niektórych łatwo uszkadzają się grzałki od wstrząsów, macie jakieś doświadczenia?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Lut 2016|, 2016 14:15   

W pracy używam tego -> http://allegro.pl/stacja-...5018493041.html
Od kilku lat, żadnych problemów.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Lut 2016|, 2016 14:24   

Myślisz, że rato dać 35 zł więcej za te 6 dysz: KLIK ?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Lut 2016|, 2016 14:41   

pablo19, powiem Ci tak - w moim komplecie też jest kilka dysz, ale już nie pamiętam kiedy zmieniałem :)
Cały czas mam założoną 10mm, i robię nią wszystko - od układzików 1x2mm, poprzez MOSFETy, KBC, do większych BGA.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 07:49   

Co myślisz o tym: https://www.youtube.com/watch?v=AzAu5csiI34
872D to niby to co 852D + rzeczywisty odczyt temp.

Jeszcze proszę o podpowiedź, jaki zestaw startowy do "hot-air" będzie mi potrzebny, najlepiej ze wskazaniem co kupić ;)
Topnik flux pewnie i co jeszcze?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |5 Lut 2016|, 2016 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 09:36   

pablo19 napisał/a:
Jeszcze proszę o podpowiedź, jaki zestaw startowy do "hot-air" będzie mi potrzebny

Nie wiem jaki sprzęt robić.
- Na pewno porządne pęsety, przynajmniej jedną.
- Porządna lupa, albo lepiej mikroskop warsztatowy.
- Zasilacz laboratoryjny 0-30V, min. 0-5A

U mnie wygląda to ni mniej, ni więcej tak :)
https://drive.google.com/file/d/0B1Ap6le7LG2sLXVNVUlyLVk3Wk0/view?usp=sharing
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |5 Lut 2016|, 2016 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 10:13   

Dzięki :)
No to brakuje mi lutownicy i mikroskopu, jedno kupię, a nad drugim pracuję ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |5 Lut 2016|, 2016 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 12:24   

Adam_2000, Pablo jeszcze młody, to mikroskopu mu nie trza :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group