Regeneracja parownika Tomasetto i wielka lipa |
Autor |
Wiadomość |
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 12:39
|
|
|
Wracając do mojego DOHC-a to palił na LPG i Pb na raz bo zardzewiał przekaźnik w środku.
Mam teraz pokrewne pytanie ale odnośnie 2,9 i LPG:
Czy przyczyną spalenia centralki (STAG 2W) w 2.9 było to , że otwierała trzy elektrozawory bez pośrednictwa przekaźników ? W samej centralce są przekaźniki ale takie maleńkie i czy raczej powinno się to zdublować dodatkowymi przekaźnikami pod maską ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 13:03
|
|
|
Nie. U mnie otwiera i żyje. Raz na x lat trzeba przelutować nogi od przekaźnika czy końcówki od gniazda w sterowniku, ale tak to działa dobrze. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 13:08
|
|
|
No właśnie u mnie pożyła tylko 2 lata |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 13:10
|
|
|
No to jakiś feler miałeś. Teraz mam taką z przebiegiem 10 lat. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 16:54
|
|
|
brak masy
nie masz podpalonego jednego pina |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |29 Wrz 2013|, 2013 13:05
|
|
|
pepi napisał/a: | brak masy
nie masz podpalonego jednego pina |
No niby nie. Za to jak rozebrałem to ścieżka pod jednym przekaźniczkiem była przepalona tak jakby za duże miał obciążenie. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Wrz 2013|, 2013 20:38
|
|
|
a widzisz
przekaznik daj na elektrozawory
bo któryś może być większym krwiopijcą |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 00:55
|
|
|
pepi napisał/a: | a widzisz
przekaznik daj na elektrozawory
bo któryś może być większym krwiopijcą |
Na elektrozawory przekaźnik a na wtryski Pb też czy to zbyteczne ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 02:35
|
|
|
Policz ;0 Wtryski maja coś koło 10omów kazdy, czyli maksymalny prąd jaki przez siebie przepuszczą to około 1,2A (zakładając ich całkowite, permanentne otwarcie). Czyli 7,2A razem. Tak naprawdę, rzadko kiedy dochodzą nawet do 50% otwarcia, więc masz jakieś 3,6A. Większośc przekaźników to spokojnie łyknie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 12:06
|
|
|
No to nie ma sensu na wtryski.
Mam jeszcze pytanie :
W DOHC-u miałem zrobione przez kogoś tak , że był przekaźnik dwupozycyjny który przełączał zasilanie albo na wtryski albo na LPG . Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Po mojemu to niezła rzeźba. No bo po co skoro centralka ma własne zasilanie na wtryski a ktoś ten kabelek uciął i zrobił na tym przekaźniku dwupozycyjnym ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 13:09
|
|
|
A cóż to za problem, do tego przekaźnika co masz od odcinania wtrysków możesz to dorobić zapewne, bo pewnie masz przekaźnik "dwupozycyjny" jak to nazywasz u siebie. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 13:22
|
|
|
pablo19 napisał/a: | A cóż to za problem, do tego przekaźnika co masz od odcinania wtrysków możesz to dorobić zapewne, bo pewnie masz przekaźnik "dwupozycyjny" jak to nazywasz u siebie. |
Przemyślałem i dopiero teraz zajarzyłem . Sorry ale jeśli chodzi o tematy elektryczne jestem trochę oporny w myśleniu |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |1 Paź 2013|, 2013 03:35
|
|
|
Tyle, że taki układ z przełączaniem powoduje, że centralka nie może nałozyć benzyny i gazu, co skutkuje szarpaniem przy przełączaniu. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |1 Paź 2013|, 2013 08:30
|
|
|
W standardzie coś Ci się nakłada? Jeden przekaźnik w sterowniku załącza EZ, a drugi przekaźnik pod maską odłącza zasilanie na wtryski benzyny. Start przekaźników jest w tym samym momencie. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |1 Paź 2013|, 2013 11:08
|
|
|
Dla mnie głupim pomysłem jest to przełączanie od obrotów . Po co to ?
Szczególnie jak centralka nie ma funkcji palenia z gazu. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |1 Paź 2013|, 2013 16:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|