$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.9 12V i kilka pytań
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.9 12V i kilka pytań
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 15:54   2.9 12V i kilka pytań

Co prawda część doświadczeń jakie mam z 2.3V6 beda przydatne, jednak wolałbym nie zaliczyć wtopy z 2.9V6 12v.
Do rzeczy zatem.
Silnik chodzi w miarę, jednak wydaje z siebie dzwieki przypominające maszyne do szycia (a nawet kilka na raz), co jak na moje ucho oznacza, że szlkanki nie trzymaja najlepiej, pomimo tego, że cisnienie oleju jest zacne (3 bar na biegu jałowym) . Zastanawiam sie nad ich wymianą w jakimś bliżej nieokreślonym czasie i w tym celu potrzebuje nieco informacji.
- czy da się wyciągnąć szklanki bez zdejmowania głowic?
- czy śruby mocujące głowice są jedno, czy wielorazowe
- jakiej średnicy sa szklanki?

I pytanie dodatkowe - czy sprzęgło do 2.9i 12V jest takie samo/podchodzi od 2.3/2.4/2.8v6
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 16:08   

Śruby są jednorazowe . Sam silnik przeważnie tak właśnie pracuje . To nie lexus że będzie bezgłośny .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 16:28   

gufer-posepny, -akurat jesteś w błędzie bo śrub zasadniczo się nie wymienia chyba że są nadmiernie wydłużone
zawsze można spróbować podkręcić śruby od ustawiania zaworów
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 17:05   

Jak to miło dostać dwie sprzeczne odpowiedzi ;)
1. Wielorazowośc śrub - pytanie pomocnicze - kolejne kroki dokręcania są oparte wyłacznie na coraz wiekszym momencie dokręcania, czy też kombinacja moment - kąt?
2. Sam silnik przewaznei tak pracuje, bo sie nikomu porządku nie chce/nie opłaca robić. A ja jestem purystą, moje 2.3v6 chodziło z lekkim cykaniem, ale bez wyraźnego stukania.

Pozostaje pytanie, czy szklanki sie da wyjąć bez ruszania głowic, czy też nie. W drugim przypadku - gdzie można dostac uszczelki pod głowice, a także uszczelkę pod kolektor dolotowy (najlepiej Kraków i okolice)?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:10   

Będzie wesoło jak mu strzeli ostatnia stara śruba przy skręcaniu i zostanie się z łepkiem w bloku . A nie tak dawno ktoś przyoszczędził parę zeta i mu pękła .

Przykręcanie głowicy jest do tego cała rozpiska jak to wykonać prawidłowo .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |21 Lis 2012|, 2012 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:18   

pepicosi napisał/a:
...
zawsze można spróbować podkręcić śruby od ustawiania zaworów

Też bym się na to skusił na Twoim miejscu jeśli jest już tragicznie, bo może jesteś po prostu przewrażliwiony i niepotrzebnie chcesz dotykać to co tego nie wymaga?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:21   

Dziekuje za bardzo wiele wnoszącą odpowiedź. To, że głowicę się w określony sposób przykręca wiem i chyba pytanie o ten sposób implikowało moja wiedzę na ten temat, zatem odpowiedź na pytanie o tenże schemat, że ów istnieje jest pisaniem na potrzeby pisania.
W 2.3 V6 i 2.8V6 schemat był prosty - na zimno w odpowiedniej kolejności dokręcalo sie wszystkie śruby z określonym momentem, za kazdym razem moment coraz większy (finalnie cos około 110Nm o ile pamietam), po tym zabiegu rozgrzanie silnika i finalne dociągnięcie momentem.
Taka procedura wskazuje, że śruby nie pracują plastycznie, więc moga byc uzyte powtórnie.

Inaczej jest w silnikach DOHC, gdzie dwa pierwsze stopnie sa robione momentem, a kolejne dwa przez obrót o 90 stopni - tutaj śruby juz płyną, i są jednorazowe.
Silnik 2.9 ma bardzo podobną konstrukcje jak 2.8 (żeliwne głowice i żeliwny blok, róznice w kształcie kosmetyczne), więc spodziewałbym się raczej pierwszego schematu.

Poza tym dalej brakuje mi odpowiedzi, czy do wyjęcia szklanek musze zdejmować głowice, czy nie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:45   

jak chodzi jak maszyna do szycia to zmien olej na pelny syntetyk
pod nosem masz Markokrk,niech ci zaprezentuje silniczek,ktory chodzi na Motulu 5w30,nie wiesz nawet ,ze silnik pracuje
jak juz pojezdzisz na dobrym oleju,to wtedy mysl nad zrobieniem czegokolwiek,bo moze nie byc po prostu takiej potrzeby

pewnie poprzednil lał byle co,co mial pod reka

tarcza sprzeglowa ma rozmiar 242,czyli rowniez 2,8 i 2,4-nie wiem jaka mialy 2,3V6,ale chyba jednak mniejsza
Łozysko,wiadomo,w zaleznosci czy masz MT czy N
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 19:53   

240 mm ma zwykłe
242mm 4x4
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 19:55   

jedne katalogi podaja tak ,drugie inaczej
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 20:32   

Wiesz, sierra 2.0 DOHC też klepała ;) Ale w końcu przestała. A że jestem fetyszystą dźwiekowym? No jestem ;) 2.3v6 mi nie klepał, choc mial ponad 600 tysiecy przeleciane, więc i to 2.9 ma byc ciche :D Olej to pierwsze co zmieniłem. I nie chodzi o cykanie szklanek, jakie zawsze będzie. To jest głośniejsze, słyszalne w kabinie.

I tak zupełnie na marginesie - 2.3v6 miał nominalnie tarczę 230mm, przy czym i zamach i docisk były takie same, jak w 242mm

Ale dalej nie wiem - czy do wymiany szklanek trzeba czapki ściągać, czy nie?
Ostatnio zmieniony przez trzypion |21 Lis 2012|, 2012 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 21:50   

trzeba, choć wymiana może niewiele zmienić.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |21 Lis 2012|, 2012 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 21:58   

Może niewiele, może dużo :D Silnik ma ładne cisnienie, więc nie ma wyłechtanych panewek na wale i na wałku. Blok z żeliwa, więc raczej gniazda szklanek nie sa rozjechane. A że miał syf, nie olej, to pewnikiem szklanki sa zasyfione do cna. Więc szanse są.
Pewnie, że można olac i nie przejmowac się. Ale ja purystą jestem, jeśli chodzi o silnik. Co Vik ze mną przeszedł, to on sam wie ;) ;) ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 22:00   

powodzenia życzę ale sukcesów nie wróżę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 22:02   

No dobrze, to co według ciebie stuka? ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group