|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
2.9 12V i kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 15:54 2.9 12V i kilka pytań
|
|
|
Co prawda część doświadczeń jakie mam z 2.3V6 beda przydatne, jednak wolałbym nie zaliczyć wtopy z 2.9V6 12v.
Do rzeczy zatem.
Silnik chodzi w miarę, jednak wydaje z siebie dzwieki przypominające maszyne do szycia (a nawet kilka na raz), co jak na moje ucho oznacza, że szlkanki nie trzymaja najlepiej, pomimo tego, że cisnienie oleju jest zacne (3 bar na biegu jałowym) . Zastanawiam sie nad ich wymianą w jakimś bliżej nieokreślonym czasie i w tym celu potrzebuje nieco informacji.
- czy da się wyciągnąć szklanki bez zdejmowania głowic?
- czy śruby mocujące głowice są jedno, czy wielorazowe
- jakiej średnicy sa szklanki?
I pytanie dodatkowe - czy sprzęgło do 2.9i 12V jest takie samo/podchodzi od 2.3/2.4/2.8v6 |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 16:08
|
|
|
Śruby są jednorazowe . Sam silnik przeważnie tak właśnie pracuje . To nie lexus że będzie bezgłośny . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 16:28
|
|
|
gufer-posepny, -akurat jesteś w błędzie bo śrub zasadniczo się nie wymienia chyba że są nadmiernie wydłużone
zawsze można spróbować podkręcić śruby od ustawiania zaworów |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 17:05
|
|
|
Jak to miło dostać dwie sprzeczne odpowiedzi
1. Wielorazowośc śrub - pytanie pomocnicze - kolejne kroki dokręcania są oparte wyłacznie na coraz wiekszym momencie dokręcania, czy też kombinacja moment - kąt?
2. Sam silnik przewaznei tak pracuje, bo sie nikomu porządku nie chce/nie opłaca robić. A ja jestem purystą, moje 2.3v6 chodziło z lekkim cykaniem, ale bez wyraźnego stukania.
Pozostaje pytanie, czy szklanki sie da wyjąć bez ruszania głowic, czy też nie. W drugim przypadku - gdzie można dostac uszczelki pod głowice, a także uszczelkę pod kolektor dolotowy (najlepiej Kraków i okolice)? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:10
|
|
|
Będzie wesoło jak mu strzeli ostatnia stara śruba przy skręcaniu i zostanie się z łepkiem w bloku . A nie tak dawno ktoś przyoszczędził parę zeta i mu pękła .
Przykręcanie głowicy jest do tego cała rozpiska jak to wykonać prawidłowo . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |21 Lis 2012|, 2012 18:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:18
|
|
|
pepicosi napisał/a: | ...
zawsze można spróbować podkręcić śruby od ustawiania zaworów |
Też bym się na to skusił na Twoim miejscu jeśli jest już tragicznie, bo może jesteś po prostu przewrażliwiony i niepotrzebnie chcesz dotykać to co tego nie wymaga? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:21
|
|
|
Dziekuje za bardzo wiele wnoszącą odpowiedź. To, że głowicę się w określony sposób przykręca wiem i chyba pytanie o ten sposób implikowało moja wiedzę na ten temat, zatem odpowiedź na pytanie o tenże schemat, że ów istnieje jest pisaniem na potrzeby pisania.
W 2.3 V6 i 2.8V6 schemat był prosty - na zimno w odpowiedniej kolejności dokręcalo sie wszystkie śruby z określonym momentem, za kazdym razem moment coraz większy (finalnie cos około 110Nm o ile pamietam), po tym zabiegu rozgrzanie silnika i finalne dociągnięcie momentem.
Taka procedura wskazuje, że śruby nie pracują plastycznie, więc moga byc uzyte powtórnie.
Inaczej jest w silnikach DOHC, gdzie dwa pierwsze stopnie sa robione momentem, a kolejne dwa przez obrót o 90 stopni - tutaj śruby juz płyną, i są jednorazowe.
Silnik 2.9 ma bardzo podobną konstrukcje jak 2.8 (żeliwne głowice i żeliwny blok, róznice w kształcie kosmetyczne), więc spodziewałbym się raczej pierwszego schematu.
Poza tym dalej brakuje mi odpowiedzi, czy do wyjęcia szklanek musze zdejmować głowice, czy nie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 18:45
|
|
|
jak chodzi jak maszyna do szycia to zmien olej na pelny syntetyk
pod nosem masz Markokrk,niech ci zaprezentuje silniczek,ktory chodzi na Motulu 5w30,nie wiesz nawet ,ze silnik pracuje
jak juz pojezdzisz na dobrym oleju,to wtedy mysl nad zrobieniem czegokolwiek,bo moze nie byc po prostu takiej potrzeby
pewnie poprzednil lał byle co,co mial pod reka
tarcza sprzeglowa ma rozmiar 242,czyli rowniez 2,8 i 2,4-nie wiem jaka mialy 2,3V6,ale chyba jednak mniejsza
Łozysko,wiadomo,w zaleznosci czy masz MT czy N |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 19:53
|
|
|
240 mm ma zwykłe
242mm 4x4 |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 19:55
|
|
|
jedne katalogi podaja tak ,drugie inaczej |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 20:32
|
|
|
Wiesz, sierra 2.0 DOHC też klepała Ale w końcu przestała. A że jestem fetyszystą dźwiekowym? No jestem 2.3v6 mi nie klepał, choc mial ponad 600 tysiecy przeleciane, więc i to 2.9 ma byc ciche Olej to pierwsze co zmieniłem. I nie chodzi o cykanie szklanek, jakie zawsze będzie. To jest głośniejsze, słyszalne w kabinie.
I tak zupełnie na marginesie - 2.3v6 miał nominalnie tarczę 230mm, przy czym i zamach i docisk były takie same, jak w 242mm
Ale dalej nie wiem - czy do wymiany szklanek trzeba czapki ściągać, czy nie? |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |21 Lis 2012|, 2012 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 21:50
|
|
|
trzeba, choć wymiana może niewiele zmienić. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |21 Lis 2012|, 2012 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 21:58
|
|
|
Może niewiele, może dużo Silnik ma ładne cisnienie, więc nie ma wyłechtanych panewek na wale i na wałku. Blok z żeliwa, więc raczej gniazda szklanek nie sa rozjechane. A że miał syf, nie olej, to pewnikiem szklanki sa zasyfione do cna. Więc szanse są.
Pewnie, że można olac i nie przejmowac się. Ale ja purystą jestem, jeśli chodzi o silnik. Co Vik ze mną przeszedł, to on sam wie |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 22:00
|
|
|
powodzenia życzę ale sukcesów nie wróżę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Lis 2012|, 2012 22:02
|
|
|
No dobrze, to co według ciebie stuka? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |