|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Instalacja LPG pod DOHC |
Autor |
Wiadomość |
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 19:46 Instalacja LPG pod DOHC
|
|
|
Witam
Do pracy mam aktualnie 3km, więc LPG mi się nie opłacało, ale za 3 miechy będę miał 15km... więc pora pomyśleć o jakieś tańszej alternatywie dla PB i chyba padło na LPG, bo VM chyba odpada i kolejne Scorpio pod domem
Mam zapytanie do Was, co będzie lepsze dla mojego silnika:
- tańsza instalacja II gen z kompem i mieszalnikiem, tak jak tu pisze kolega
Cytat: | 2.0 dohc maja metalowy kolektor i do szczescia nie potzreba im wiecej niz instalka 2 gen czyli zwykła zkompem i mieszalnikiem, dziala bezproblemowo i niewielki ubytek mocy, silnikowi nie szkodzi wiec mysle ze nei ma sensu pchac sie we wtrysk - szkoda kasy Byle by dobrze zrobiona z podpięciem pod zawor wolnych obrotów |
Koszt takiej instalacji w warsztacie to z 1,5tys?
Czy może sekwencja
Cytat: | zależy ile chcesz tym autem jeszcze śmigać , jezeli krótko to wogóle używkę wstawić roczna lub 2 letnią , jezeli 5 lat to wstawiaj nówkę za 2300 sekwencje staga 300 i zapomnisz o gazie |
Co myślicie o tym...
Scorpio chciałbym jeździć jak najdłużej, bo go lubię... chodzi też opinia że 2.0 nie lubią gazu, ale wydaje mi się że to raczej z powodu zaniedbań właścicieli tych samochodów... |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 19:53
|
|
|
sekwencja. Kumpel zakładał niedawno do Astry, zapłacił zdaję się 1900zł.
II generacja to była na topie kilkanaście lat temu... |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:02
|
|
|
Jeśli zależy Ci na tanio i akceptujesz niewielki spadek mocy - to II generacja. Jeśli chcesz mieć power, ale drożej, to sekwencja.
II generacja jest mniej kosztowna, a do tego możesz przeskoczyć na gaz dość szybko (u mnie w Sierrze w zasadzie 10 sekund na benzynie i leci gaz). W Sekwencji może się okazać, że przełączy na gaz dużo później.
Ważne, żeby gaziarz był kumaty, szczególnie przy II generacji - w DOHC trzeba trochę pokombinować z EBJ, nie każdy to potrafi. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:12
|
|
|
trzypion napisał/a: | w DOHC trzeba trochę pokombinować z EBJ, nie każdy to potrafi. |
Co masz na myśli? |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:26
|
|
|
EBJ bierze powietrze z rury między filtrem, a przepustnicą.
Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj.
Można dać mikser tuz przed przepustnicę, ale wtedy trzeba trochę pokombinować. Mikser musi być z dodatkowym wyjściem od strony przepustnicy, a pod EBJ musisz dać podkłądkę, która zaślepi dolot powietrza od filtra, a poda dolot mieszanki zza miksera. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:32
|
|
|
trzypion napisał/a: | Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj. |
Zależy jak zrobione - u mnie w srebrnym tak jest i tak od 2004 roku pucha filtra jest ta sama.
Raz strzeliło - ale wtedy najsłabszym ogniwem okazało się być kolanko przed przepustnicą. Przynajmniej wiedziałem, że kable WN mówia papa |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 11:40
|
|
|
PiotrekGran napisał/a: | sekwencja. | dobra gdy elektryka jest sprawna w 150%
PiotrekGran napisał/a: | II generacja to była na topie kilkanaście lat temu... | bzdura
trzypion napisał/a: | Jeśli chcesz mieć power, ale drożej, to sekwencja. | jak nie masz na co wydać kasy to TAK sekwencja
trzypion napisał/a: | II generacja jest mniej kosztowna, a do tego możesz przeskoczyć na gaz dość szybko (u mnie w Sierrze w zasadzie 10 sekund na benzynie i leci gaz). W Sekwencji może się okazać, że przełączy na gaz dużo później. | tu się zgadzam
trzypion napisał/a: | przy II generacji - w DOHC trzeba trochę pokombinować z EBJ, | bez przesady,zawsze można samemu poprawić to co "idieta" spaprał
trzypion napisał/a: | Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj. | przy dobrze wyregulowanym gazie nie ma mowy o strzale
trzypion napisał/a: | Można dać mikser tuz przed przepustnicę, ale wtedy trzeba trochę pokombinować. Mikser musi być z dodatkowym wyjściem od strony przepustnicy, a pod EBJ musisz dać podkłądkę, która zaślepi dolot powietrza od filtra, a poda dolot mieszanki zza miksera. | normalna rzecz do założenia nawet dla mało rozgarniętego gazownika |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
mariusz_technik
mariusz
Auto: Opel Zafira B 1.8 + lpg 2006'
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 19 Paź 2011 Skąd: JAWOR
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:25
|
|
|
Ja mam może już nie w Scorpio, ale w Zafirze sekwencję dopiero wstawioną i przełącza mi po 500 metrach, mam ustawioną na 30 stopni. W poprzednim Voyagerze 94' 3.3 V6 miałem wręcz 1 generację z regulacją na śrubę, auto było w automacie, i chodziło na tym świetnie, a przełączałem po 50metrach. Różnicy w osiągach nie zauważałem, może dlatego że nie butowałem na maxa, ale naprawdę to dobrze chodziło. Grunt to dobry montaż (80% sukcesu) |
_________________ Były Taunusy, Granady
Scorpio też:
Mk1 2.0 w sedanie
mk2 2.9 12V KOMBI 4x4
mk3 2.3 i Coss
Voyager 3.3
Obecnie OPEL ZAFIRA C 1.4 turbo 2013r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:27
|
|
|
Zysio napisał/a: | trzypion napisał/a: | Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj. |
Zależy jak zrobione - u mnie w srebrnym tak jest i tak od 2004 roku pucha filtra jest ta sama. |
No mi w DOHC nigdy nie strzelił Dlatego też jest to rozwiązanie warte rozważenia.
Inna sprawa, że ciężko tam wstawić mikser o dużej średnicy, a w wypadku przepustnicy jest to możliwe. Co prawda wymaga nieco zabawy ze sterowaniem, bo reduktory nie ogarniają tego same z siebie, ale całkiem zacnie się sprawuje. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:30
|
|
|
A jak temp jest ok aby przerzucić na gaz?
30 stopni to chyba minimum?
Najlepiej chyba 40-50? Ale wtedy mało się jeździ na gazie |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
mariusz_technik
mariusz
Auto: Opel Zafira B 1.8 + lpg 2006'
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 19 Paź 2011 Skąd: JAWOR
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:34
|
|
|
Dla mnie 30 stopni to minimum, ale niektórzy mają nawet ustawione na 20 i jakoś jeżdżą, choć pewnie ze szkodą dla reduktora i wtrysków. Gdybym miał ustawione na 40 stopni to pewnie bym ze 300 metrów dłużej jechał na benzynie (latem) |
_________________ Były Taunusy, Granady
Scorpio też:
Mk1 2.0 w sedanie
mk2 2.9 12V KOMBI 4x4
mk3 2.3 i Coss
Voyager 3.3
Obecnie OPEL ZAFIRA C 1.4 turbo 2013r |
Ostatnio zmieniony przez mariusz_technik |5 Cze 2013|, 2013 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:35
|
|
|
Mozna i ustawic 10 stopni, tez bedzie działało, kwestia zużywania sie podzespołów |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:36
|
|
|
Ja tam przewalam od razu, niezależnie od temperatury. Nic złego się nie dzieje, bo i dlaczego by miało?
A swoją drogą, to mam na zbyciu sterownik do II generacji wraz z silniczkiem krokowym - w sam raz do DOHC |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
mariusz_technik
mariusz
Auto: Opel Zafira B 1.8 + lpg 2006'
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 19 Paź 2011 Skąd: JAWOR
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:40
|
|
|
Jankes napisał/a: | Mozna i ustawic 10 stopni, tez bedzie działało, kwestia zużywania sie podzespołów |
nie zamarzają wtryski? |
_________________ Były Taunusy, Granady
Scorpio też:
Mk1 2.0 w sedanie
mk2 2.9 12V KOMBI 4x4
mk3 2.3 i Coss
Voyager 3.3
Obecnie OPEL ZAFIRA C 1.4 turbo 2013r |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 13:22
|
|
|
Dzwoniłem do warsztatu zakładającego instalację, warsztat dość polecany-chyba najbardziej przez moich znajomych i nie bawią się w nic innego jak sekwencje, STAG 300 2,2 tys |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |