$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.3 DOHC przygasa po odpaleniu, sonda umiera.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.3 DOHC przygasa po odpaleniu, sonda umiera.
Autor Wiadomość
maciaba 


Auto: Galaxy '98 2,3 + LPG
Dołączył: 23 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |2 Maj 2013|, 2013 21:32   2.3 DOHC przygasa po odpaleniu, sonda umiera.

Witam.

Mam pewien problem z moim dohcem. Otóż przez dlugi czas jeździłem z za niskim ciśnieniem paliwa na listwie, było ok 2,2 bara. W zwiazku z faktem iż po zaciśnięciu powrotu ciśnienie szybko rosło do 6 barów, padło na regulator. W końcu znalazła się mamona, zakupiłem nowiutki regulator i wczoraj wymiana. No i zaczęło się. Z objawów:

- mocne przygasanie, nierzadko zgon po odpaleniu na ciepłym silniku
- rano wypadały zapłony w pewnych przedziałach obrotów

Co udało mi się zauważyć:

- na lpg pr pracuje normalnie, sonda oscyluje, po przelaczeniu na bene sonde wywala na 0,95V i poniżej 0.9 nie schodzi, co skutkuje wywaleniem korekty krótkiej na -20% i system paliwowy sie otwiera(fuel system status open due to system fault). Wygląda to tak jakby zszokowala go zawartość spalin. Jeździłem trochę na pb, pracował dość długo na wolnych i bez poprawy
- MAF około 2,8 g/s czyli normalnie,w galaxy tak jest
- wszelkie lewizny wykluczylem
- reszta parametrów w normie
- auto na pb zap... jak głupie, muła nie ma

Macie koledzy jakieś pomysły? Czyżbym musiał wymienić sondę? Dodam, że wymieniałem ją rok temu firma magneti marelli, nie jeździłem z uszkodzonym układem wn i mam dobrze wyregulowaną instalkę lpg. Będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 00:53   

Reset kompa?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
maciaba 


Auto: Galaxy '98 2,3 + LPG
Dołączył: 23 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 01:30   

A w jaki sposób? Odpinalem klemy, przekrecilem zapłon włączyłem światła i po tym podłączyłem klemy z powrotem. Nie pomogło
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 09:08   

Odpinasz na 10 minut kleme, zapinasz, odpalasz, niech pochodzi pare minut na wolnych i przejedz sie w pelnym zakresie obrotów.

Wiazka sie nie posypała przy wymianie regulatora??
 
 
maciaba 


Auto: Galaxy '98 2,3 + LPG
Dołączył: 23 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 10:13   

Nie wierze w resety z uwagi na pamięć EPROM no ale spróbuję... co do wiązki to starałem się niczego nie rozwalić. Raczej jest z nią w porządku
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 11:05   

Pamięć EPROM zawiera dane podstawowe, bez poprawek jakie ECU dodaje podczas pracy. Jak ECU podczas pracy przy obniżonym ciśnieniu dostawał info, że ma za uboga mieszankę, to próbując się dostosować przyjął coraz dłuższe czasy otwarcia wtrysków. Reset przywraca ustawienia startowe, na których silnik powinien w miarę poprawnie pracować. Po resecie należy zostawić silnik na wolnych obrotach, żeby się rozgrzał, potem mu na 2 minuty podnieść obroty na 1200obr/min, a potem zrobić 10-15 minut jazdy w różnych warunkach, żeby złapał podstawowe punkty dopasowania.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
maciaba 


Auto: Galaxy '98 2,3 + LPG
Dołączył: 23 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 15:15   

Tak więc zrobiłem kolego jak radziłeś słowo w słowo. Zresetował sie bo był test zegarów. Odpalil elegancko i trzymal obroty bez wachnięcia. Pojeździłem itp, niestety dalej jest to samo :( wyczyściłem jeszcze krokowca i przepływkę dla pewności (choć nie było co czyścić). Zauważyłem, że bardziej przygasa po odpaleniu im cieplejszy silnik. Gdy jest chlodny to nie przygasa.

Sondę dalej wywala na 0.9V, a po przejściu na lpg zaczyna pracować..

Pomysły?
 
 
tom_stm 


Auto: ford scorpio kombi 93r 2.3 16v
Dołączył: 21 Mar 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 16:45   

Bez podpięcia kompa i odczytu błędów to wróżenie z fusów. Na logikę to wychodzi czujnik temperatury cieczy - komp dostaje info że silnik cały czas zimny - zalewa go.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 19:24   

maciaba napisał/a:

Sondę dalej wywala na 0.9V, a po przejściu na lpg zaczyna pracować..

Pomysły?

Wtryski benzynowe leją?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
maciaba 


Auto: Galaxy '98 2,3 + LPG
Dołączył: 23 Wrz 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 19:36   

Myślałem o tym ale czy nie byłoby tak że auto miałoby muła?

[ Dodano: |3 Maj 2013|, 2013 21:23 ]
Kolego tom_stm.. wszystke dane które podałem są odczytane z kompa. Temperatura cieczy pokazywana w programie jest normalna (ok 87 stopni na spokojnie). Błędów nie ma. Cały czas mam dostęp do ECU
 
 
DareckiSz 


Auto: 1996, 2.9 24V, ASB, sedan, +LPG
Wiek: 54
Dołączył: 11 Kwi 2013
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Maj 2013|, 2013 12:07   

Nie wiem Panowie, czy to podobnie do mnie ale krótko moja historia. Kupiłem swojego na początku kwietnia. Wszystko względnie OK. Lekkie falowanie na wolnych obrotach a po za tym super. Pojechałem do gazownika. Zamontowałem gaz. BRC sekwencja, podobno wysokiej klasy. I masakra. Ledwo do domu dojechałem. Znikają wolne obroty, szaleje masakra. Odczyt błędów - sonda lambda. Kasacja i - silnik zaczął poprawnie chodzić. Zrobiłem ok 1000km i zaczęło wyglądać tak, że na gazie super a na benie... jakby ze 100KM uciekło. I co ciekawe trip zaczął pokazywać, że po mieście powinien palić ok 8 l/100km beny. Moje szare komórki doszły do wniosku, że to zła regulacja gazu. ECU silnika mając zbyt bogato wystrojone LPG skraca czasy wtrysku. Pojechałem do gazownika. Potraktował mnie jakbym głosił jakieś herezje. Jednak pod moim naciskiem podłączył kompa pod ECU gazu i... miałem rację. Po zmianie rodzaju paliwa czas wtrysku zmieniał się od razu o 20%. Zrobiłem reset kompa i około 20km tylko na benzynie. Podjechałem do niego i sam był zaskoczony jak poprawiła się praca silnika. Przeprowadził ponowną kalibrację gazu co dało kiepski wynik. Zrobił to ponownie bardziej szczegółowo i udało się. Czasy wtrysku na benie i gazie są teraz porównywalne. Stwierdził, że powinienem jeszcze raz podjechać za parę dni jak będzie miał z powrotem swojego laptopa i zrobi to jeszcze raz pod obciążeniem podczas jazdy. Ciężko ciągnąć za sobą stacjonarny ;-) Jest lepiej, choć nie super. Widzę jednak, ze trip pokazuje teraz zużycie zbliżone do tego, jakie by było jeżdżąc na benie. Sumując przydługie wywody: Zrób reset kompa tak jak pisali powyżej ale tylko na benzynie i zobacz jak się będzie zachowywał silnik. Dopiero potem przełącz na gaz i porównaj. Nie wiem jaką masz instalację, lecz całkiem możliwe, że to właśnie zbyt bogato ustawiona instalacja na gazie może powodować "rozjeżdżanie się" mapy ECU benzyny. Jeszcze jedną rzecz sprawdzałem. Na prostej płaskiej drodze jechałem ze stałą prędkością (ok 100km/h) na LPG. W trakcie jazy przełączałem na benzynę. Aby utrzymać stałą prędkość musiałem na benzynie mocniej naciskać pedał gazu. To też wskazywało na zbyt bogatą regulację na LPG. Mam nadzieję, ze moje 'wypociny" ;-) choć trochę pomogą. Pozdrawiam.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Maj 2013|, 2013 17:38   

DareckiSz, a gdzie sa tacy cudowni gaziarze we wroclawiu co oddaja auto totalnie nieustawione i jeszcze sie dziwia ze czlowiek ma z autem problemy ?
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2013|, 2013 20:28   

maciaba, a jak robiłeś adaptację po resecie?
Reset, odpał, i ciągiem praca na wolnych, podwyższone wolne i jazda w drogę ??
Bo tak zrozumiałem.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |19 Maj 2013|, 2013 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DareckiSz 


Auto: 1996, 2.9 24V, ASB, sedan, +LPG
Wiek: 54
Dołączył: 11 Kwi 2013
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Maj 2013|, 2013 22:41   

Co do gazownika to się nie pytaj. Długo szukałem z polecenia i po opinii itd. Ech.. szkoda gadać. Kilku znajomych tam robiło, w tym jeden pięć aut po kolei i był spokój. Gościu potrafi spokojnie zrobić nawet Mercedesa AMG 530KM a do mnie się nie przyłożył... :-( A robiłem aż w Tyńcu nad Ślęzą. Reset natomiast to odłączyłem akumulator (wcześniej otworzyłem szybę na wypadek gdyby centralny się zamknął) włączyłem zapłon i światła po to by przez zamknięcie obwodu rozładować ewentualne kondensatory, które mogłyby utrzymać jeszcze ładunek. Po kilkunastu minutach podłączyłem akumulator i uruchomiłem silnik. Pozwoliłem by pracował na wolnych obrotach przez parę minut. Potem ruszyłem i przejechałem tylko na benzynie około 20km z różnymi prędkościami od powolnego toczenia się po trochę ponad setkę. Najlepiej by zaczynać adaptacje na zimnym silniku. Przy obecnej pogodzie to najlepiej po nocnym postoju.
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Maj 2013|, 2013 07:33   

DareckiSz napisał/a:
Po kilkunastu minutach podłączyłem akumulator i uruchomiłem silnik. Pozwoliłem by pracował na wolnych obrotach przez parę minut. Potem ruszyłem i przejechałem tylko na benzynie około 20km z różnymi prędkościami od powolnego toczenia się po trochę ponad setkę.

Źle.
Adaptacja EECV prawidłowo wygląda tak:
1. Uruchamiasz silnik, bez dotykania pedału gazu.
2. Włączasz wszystkie odbiorniki prądu, grzenie foteli, szyb, klima na maxa, wszystkie światła, zapinasz "D".
3. Czekasz tak 3-5 minut.
4. Wyłączasz wszystko.
5. Wyłączasz silnik.
Ważne żeby przez całą adaptację nie dotykać pedału gazu.
6. Uruchamiasz ponownie silnik i jedziesz się przejechać na Pb.
I masz rację, najlepiej zaczynać od zimnego silnika.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group