$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - DOHC zajada 20 litrów LPG
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
DOHC zajada 20 litrów LPG
Autor Wiadomość
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |20 Sty 2013|, 2013 16:32   

układ zapłonowy może szwankować :P
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Sty 2013|, 2013 20:41   

tak przy palniku to ... bardziej kondycja mechaniczna silnika
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |21 Sty 2013|, 2013 10:43   

pepi napisał/a:
bardziej kondycja mechaniczna silnika


Chyba zbliża się czas siekierki/gumówki :P

[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 14:11 ]
DOHC nadal jeździ i pali coraz więc LPG :/
Średnio teraz 14-16 litrów na trasie około 16 km + jeszcze benzyna na odpał i rozgrzanie.
Przedtem palił 10-13 :027:
Parownik ma jakieś 7-8 lat i conajmniej 60 kkm ale może mieć dużo więcej.
Zastanawiam się czy w pierwszej kolejności w niego nie uderzyć ? Może membrany już sztywne ? W sumie jest to dla mnie istotne bo DOHC robi rocznie około 10-12 kkm co daje jakieś 1000 pln rocznie strat poprzez zwiększone spalanie.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 14:14   

Larix napisał/a:
...
[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 14:11 ]
DOHC nadal jeździ i pali coraz więc LPG :/
Średnio teraz 14-16 litrów na trasie około 16 km + jeszcze benzyna na odpał i rozgrzanie.
Przedtem palił 10-13 :027:
Parownik ma jakieś 7-8 lat i conajmniej 60 kkm ale może mieć dużo więcej.
Zastanawiam się czy w pierwszej kolejności w niego nie uderzyć ? Może membrany już sztywne ? W sumie jest to dla mnie istotne bo DOHC robi rocznie około 10-12 kkm co daje jakieś 1000 pln rocznie strat poprzez zwiększone spalanie.
Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. Teraz mam furę z 9-cio letnim, ciekawe jakie membrany będą jak je będę wymieniał :D Na razie jeździ.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |1 Maj 2013|, 2013 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |2 Maj 2013|, 2013 23:32   

pablo19 napisał/a:
Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum.

myśl tak dalej, dzięki temu parowniki będą tańsze i ja raz na 150-200 kkm będę sobie mógł go taniej kupić
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 05:20   

Waski napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum.

myśl tak dalej, dzięki temu parowniki będą tańsze i ja raz na 150-200 kkm będę sobie mógł go taniej kupić
Jak to taniej? W sensie, że ode mnie?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 11:09   

W sensie, że jak wielu ludzi wymienia co chwile parowniki, to jednostkowy koszt produkcji i dystrybucji spada :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 12:23   

trzypion napisał/a:
W sensie, że jak wielu ludzi wymienia co chwile parowniki, to jednostkowy koszt produkcji i dystrybucji spada :D
A kto powiedział o wymianie parownika? Ja kupuję zestaw naprawczy, kręcę śrubkami w lewo, wymieniam co trzeba, potem kręcę w prawo i gotowe :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 21:27   

Ty: "Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum" - jakbys napisał, że dla membran, to by było jasne :P
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Maj 2013|, 2013 08:44   

trzypion napisał/a:
Ty: "Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum" - jakbys napisał, że dla membran, to by było jasne :P
Nadal nie widzę, gdzie tam jest napisane, że wymieniam parownik. Można tak sobie dopowiedzieć, ale to nie moje słowa. To był taki skrót myślowy: Dwa lata dla parownika to maksimum, bo potem dobrze jest zapodać zestaw naprawczy :P
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |4 Maj 2013|, 2013 23:50   

pablo19, to już jest obracanie kota ogonem - ale obracaj sobie - wisi mi to :)

no to dzięki temu zanabyłem ostatnio tanio zestaw naprawczy :D
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |9 Maj 2013|, 2013 14:43   

mi ochac opalała takie ilości LPG i przyczyną było znikające sprężanie w garach - zaworki. Gaz po prostu przelatywał bezproduktywnie przez silnik. Prosty pomiar sprężania powie Ci, w jakiej kondycji mechanicznej jest silnik. Myślę, że warto to zmierzyć. No i oczywiście obowiązkowo jak kolega wcześniej pisał, błyskanie kodów.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 14:06   

Po wymianie wydechu (teraz jest szczelny) spalanie spadło do 10-11 LPG średnio :shock: . Wcześniej 13-15.
Pomyśleć , że człowiek nie ma parę miesięcy na wydech a tymczasem gazu przepali za drugie tyle.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |5 Cze 2013|, 2013 14:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 18:15   

Tak się kończą oszczędności...
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 18:23   

VIK napisał/a:
Tak się kończą oszczędności...

abo bardziej dosadnie "Z gówna bata nie ukręcisz".
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group