$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - parnik szereg czy rownolegle - wydzielone
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
parnik szereg czy rownolegle - wydzielone
Autor Wiadomość
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:36   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Tak samo jak dyskusja czy Silver się wyrabia. Przejechałem na nim ponad 100 tys km i nie mam problemów.
podobnie jak i ja, długo jeździłem na silverze i niby jeździło ok i niby się wydawało że wyrabia no bo przecież jedzie :) jak zacząłem głebiej w tym dłubać to okazało się, że żyłem w błogiej nieświadomości, podobnie jak Ty obecnie :) no ale nieświadomość jest błogosławieństwem, więc czasem tak jest lepiej :)


Ja w błogiej nieświadomości jeździłem ok. rok. Potem kompa podpiąłem i w trasie wyszło - program do BRC conieco pokazuje. Teraz już wierzysz ???

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
rura nie jest zasmolona
a czym by miała być zasmolona na LPG ? ;)


Hmmm, wiesz z czego się produkuje sadzę o wysokiej czystości ? Właśnie z gazu ...

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
do Silvera też się odnosi zasada dokręcania śrub co jakiś czas, aż uszczelki siądą.
lub je w końcu przetniesz, a starczy drobna modyfikacja i spokój święty na lata - zamiast idiotycznych śrub przez cały korpus to robi się dwa komplety szpilek gwintując korpus i kłopot znika na zawsze.


Ciekawe, jakoś nic się nie przecina. A uszczelki zawsze siadają - po to się śruby dokręca, choć z wyczuciem.

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
którego gazu ? w jakiej proporcji ? :)


A o jakim rozmawiamy ???

Mnie chodziło o pokazanie, że zapotrzebowanie parownika na ciepło jest dość duże i dawanie go w szereg z nagrzewnicą może czasem nie być dobrym rozwiązaniem - zależnie od przepływu. Pamiętaj że w BOBie jest jeszcze chłodnica oleju, która w pewnych warunkach wspaniale się zatyka resztkami świderków z nagrzewnicy.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:48   

trudno patologiczną sytuację zapchania układu chłodzenia traktować j
Grześ napisał/a:
Hmmm, wiesz z czego się produkuje sadzę o wysokiej czystości ? Właśnie z gazu ...
ako wytyczną do montażu parownika :) no ok, ale auto to nie laboratorium :)
Grześ napisał/a:
Ciekawe, jakoś nic się nie przecina.
może miałeś farta
Grześ napisał/a:
A uszczelki zawsze siadają
owszem, siadaja i na zimno gazem czuć, dociągasz znowu, na jakiś czas spokój i znów czuć i tak w koło macieju.
Grześ napisał/a:
po to się śruby dokręca, choć z wyczuciem.
rozbierałeś może ten reduktor ? przemyśl kwestię sensu tych śrub ( dosyc długich ) z innego materiału niż korpus, narażonych na spore zmiany termiki :) modyfikacja na szpilki powinna w tych reduktorach być wykonywana fabrycznie.
Grześ napisał/a:
Mnie chodziło o pokazanie, że zapotrzebowanie parownika na ciepło jest dość duże
pełna zgoda
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:53   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ciekawe, jakoś nic się nie przecina.
może miałeś farta


A może ... wyczucie w łapach ???

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
po to się śruby dokręca, choć z wyczuciem.
rozbierałeś może ten reduktor ? przemyśl kwestię sensu tych śrub ( dosyc długich ) z innego materiału niż korpus, narażonych na spore zmiany termiki :) modyfikacja na szpilki powinna w tych reduktorach być wykonywana fabrycznie.


Jasne, zaraz po kupnie :-D !!! A że takie śruby - uproszczenie konstrukcji. A że różny materiał . przy gumowych uszczelkach to nie ma aż tak wielkiego znaczenia.

Struna napisał/a:
trudno patologiczną sytuację zapchania układu chłodzenia traktować jako wytyczną do montażu parownika :) no ok, ale auto to nie laboratorium :)


Co nie zmienia faktu że i nagrzewnica i chłodnica oleju swoje opory mają. Oczywiście przepływ w parowniku też należy cokolwiek przydławić bo grzanie auta siądzie. Ale to nie takie trudne.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 13:23   

Grześ napisał/a:
przy gumowych uszczelkach to nie ma aż tak wielkiego znaczenia.
powiedz to tabunom ludzi, którzy mają z tym problem :)

ja mam parnik w szereg (obecnie IG1 po modyfikacji ciśnienia odniesienia, pobrane z końca magistrali ) i działa bez żadnego dławienia, nad tym bym się jedynie przy równoległej wpince zastanawiał.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 13:28   

wlasnie ide wyciagnac silvera celem regeneracji
czy na cos konkretnego zwrocic uwage przy robocie ?
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
Ostatnio zmieniony przez Kevin Xy |11 Sty 2013|, 2013 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:21   

Ten reduktor wyjątkowo odporny jest na niezwracanie uwagi. Raczej nie będziesz miał niespodzianek :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:33   

tyle dobrze, thx
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:39   

VIK napisał/a:
Ten reduktor wyjątkowo odporny jest na niezwracanie uwagi. Raczej nie będziesz miał niespodzianek :)


Cóż, budowa prosta jak cep. Dlatego też go kupiłem :-D !!!

A membrany i parę gumek do wymiany.

Aha - uwaga na króćce wodne - te oringi nie są najlepsze.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:44   

U mnie puszczały te oringi na plastikowych króćcach, gdzieś po 0,5 roku eksploatacji.
Kupiłem aluminiowe kolanka, ale nie pasowały, brakowało chyba kilka setek aby weszło, więc przełożyłem same o-ringi i na razie spokój.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:49   

Reader napisał/a:
U mnie puszczały te oringi na plastikowych króćcach, gdzieś po 0,5 roku eksploatacji.
Kupiłem aluminiowe kolanka, ale nie pasowały, brakowało chyba kilka setek aby weszło, więc przełożyłem same o-ringi i na razie spokój.


Niestety to chyba najsłabsze miejsce w Silverze. U mnie nie cieknie, ale przy montażu nasmarowałem Silpastą.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:51   

Kevin Xy napisał/a:
czy na cos konkretnego zwrocic uwage przy robocie ?
jeśli rozkręcisz regulator to tam jest taki gumowy "drops"
bardzo istotne jest aby nowego wkleić bo lubi wypaść i wtedy się cuda dzieją.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 15:01   

kolanka zaaplikowac metalowe
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 15:02   

też warto, bo te plastikowe to porażka nieco
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 16:17   

Struna napisał/a:
Kevin Xy napisał/a:
czy na cos konkretnego zwrocic uwage przy robocie ?
jeśli rozkręcisz regulator to tam jest taki gumowy "drops"
bardzo istotne jest aby nowego wkleić bo lubi wypaść i wtedy się cuda dzieją.


W którym miejscu ? Masz na myśli uszczelkę zaworu rozprężnego ? Może jakiś rysunek ... ja nie pamiętam niczego co by wypadało.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 16:30   

no jak ktos ma jakis schemat/zdjecia/szkic tego rozebranego to z checia bym sie zapoznal, bo mam juz dziada na stole
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group