parnik szereg czy rownolegle - wydzielone |
Autor |
Wiadomość |
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:36
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Tak samo jak dyskusja czy Silver się wyrabia. Przejechałem na nim ponad 100 tys km i nie mam problemów.
podobnie jak i ja, długo jeździłem na silverze i niby jeździło ok i niby się wydawało że wyrabia no bo przecież jedzie jak zacząłem głebiej w tym dłubać to okazało się, że żyłem w błogiej nieświadomości, podobnie jak Ty obecnie no ale nieświadomość jest błogosławieństwem, więc czasem tak jest lepiej |
Ja w błogiej nieświadomości jeździłem ok. rok. Potem kompa podpiąłem i w trasie wyszło - program do BRC conieco pokazuje. Teraz już wierzysz ???
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
rura nie jest zasmolona
a czym by miała być zasmolona na LPG ? |
Hmmm, wiesz z czego się produkuje sadzę o wysokiej czystości ? Właśnie z gazu ...
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
do Silvera też się odnosi zasada dokręcania śrub co jakiś czas, aż uszczelki siądą.
lub je w końcu przetniesz, a starczy drobna modyfikacja i spokój święty na lata - zamiast idiotycznych śrub przez cały korpus to robi się dwa komplety szpilek gwintując korpus i kłopot znika na zawsze. |
Ciekawe, jakoś nic się nie przecina. A uszczelki zawsze siadają - po to się śruby dokręca, choć z wyczuciem.
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
którego gazu ? w jakiej proporcji ? |
A o jakim rozmawiamy ???
Mnie chodziło o pokazanie, że zapotrzebowanie parownika na ciepło jest dość duże i dawanie go w szereg z nagrzewnicą może czasem nie być dobrym rozwiązaniem - zależnie od przepływu. Pamiętaj że w BOBie jest jeszcze chłodnica oleju, która w pewnych warunkach wspaniale się zatyka resztkami świderków z nagrzewnicy. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:48
|
|
|
trudno patologiczną sytuację zapchania układu chłodzenia traktować j Grześ napisał/a: | Hmmm, wiesz z czego się produkuje sadzę o wysokiej czystości ? Właśnie z gazu ... | ako wytyczną do montażu parownika no ok, ale auto to nie laboratorium Grześ napisał/a: | Ciekawe, jakoś nic się nie przecina. | może miałeś farta Grześ napisał/a: | A uszczelki zawsze siadają | owszem, siadaja i na zimno gazem czuć, dociągasz znowu, na jakiś czas spokój i znów czuć i tak w koło macieju. Grześ napisał/a: | po to się śruby dokręca, choć z wyczuciem. | rozbierałeś może ten reduktor ? przemyśl kwestię sensu tych śrub ( dosyc długich ) z innego materiału niż korpus, narażonych na spore zmiany termiki modyfikacja na szpilki powinna w tych reduktorach być wykonywana fabrycznie. Grześ napisał/a: | Mnie chodziło o pokazanie, że zapotrzebowanie parownika na ciepło jest dość duże | pełna zgoda |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:53
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Ciekawe, jakoś nic się nie przecina.
może miałeś farta |
A może ... wyczucie w łapach ???
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
po to się śruby dokręca, choć z wyczuciem.
rozbierałeś może ten reduktor ? przemyśl kwestię sensu tych śrub ( dosyc długich ) z innego materiału niż korpus, narażonych na spore zmiany termiki modyfikacja na szpilki powinna w tych reduktorach być wykonywana fabrycznie. |
Jasne, zaraz po kupnie !!! A że takie śruby - uproszczenie konstrukcji. A że różny materiał . przy gumowych uszczelkach to nie ma aż tak wielkiego znaczenia.
Struna napisał/a: | trudno patologiczną sytuację zapchania układu chłodzenia traktować jako wytyczną do montażu parownika no ok, ale auto to nie laboratorium |
Co nie zmienia faktu że i nagrzewnica i chłodnica oleju swoje opory mają. Oczywiście przepływ w parowniku też należy cokolwiek przydławić bo grzanie auta siądzie. Ale to nie takie trudne. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 13:23
|
|
|
Grześ napisał/a: | przy gumowych uszczelkach to nie ma aż tak wielkiego znaczenia. | powiedz to tabunom ludzi, którzy mają z tym problem
ja mam parnik w szereg (obecnie IG1 po modyfikacji ciśnienia odniesienia, pobrane z końca magistrali ) i działa bez żadnego dławienia, nad tym bym się jedynie przy równoległej wpince zastanawiał. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 13:28
|
|
|
wlasnie ide wyciagnac silvera celem regeneracji
czy na cos konkretnego zwrocic uwage przy robocie ? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
Ostatnio zmieniony przez Kevin Xy |11 Sty 2013|, 2013 13:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:21
|
|
|
Ten reduktor wyjątkowo odporny jest na niezwracanie uwagi. Raczej nie będziesz miał niespodzianek |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:33
|
|
|
tyle dobrze, thx |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:39
|
|
|
VIK napisał/a: | Ten reduktor wyjątkowo odporny jest na niezwracanie uwagi. Raczej nie będziesz miał niespodzianek |
Cóż, budowa prosta jak cep. Dlatego też go kupiłem !!!
A membrany i parę gumek do wymiany.
Aha - uwaga na króćce wodne - te oringi nie są najlepsze. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:44
|
|
|
U mnie puszczały te oringi na plastikowych króćcach, gdzieś po 0,5 roku eksploatacji.
Kupiłem aluminiowe kolanka, ale nie pasowały, brakowało chyba kilka setek aby weszło, więc przełożyłem same o-ringi i na razie spokój. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:49
|
|
|
Reader napisał/a: | U mnie puszczały te oringi na plastikowych króćcach, gdzieś po 0,5 roku eksploatacji.
Kupiłem aluminiowe kolanka, ale nie pasowały, brakowało chyba kilka setek aby weszło, więc przełożyłem same o-ringi i na razie spokój. |
Niestety to chyba najsłabsze miejsce w Silverze. U mnie nie cieknie, ale przy montażu nasmarowałem Silpastą. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 14:51
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | czy na cos konkretnego zwrocic uwage przy robocie ? | jeśli rozkręcisz regulator to tam jest taki gumowy "drops"
bardzo istotne jest aby nowego wkleić bo lubi wypaść i wtedy się cuda dzieją. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 15:01
|
|
|
kolanka zaaplikowac metalowe |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 15:02
|
|
|
też warto, bo te plastikowe to porażka nieco |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 16:17
|
|
|
Struna napisał/a: | Kevin Xy napisał/a: | czy na cos konkretnego zwrocic uwage przy robocie ? | jeśli rozkręcisz regulator to tam jest taki gumowy "drops"
bardzo istotne jest aby nowego wkleić bo lubi wypaść i wtedy się cuda dzieją. |
W którym miejscu ? Masz na myśli uszczelkę zaworu rozprężnego ? Może jakiś rysunek ... ja nie pamiętam niczego co by wypadało. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 16:30
|
|
|
no jak ktos ma jakis schemat/zdjecia/szkic tego rozebranego to z checia bym sie zapoznal, bo mam juz dziada na stole |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
|