$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - parnik szereg czy rownolegle - wydzielone
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
parnik szereg czy rownolegle - wydzielone
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 11:26   

dlatego stosuje się kryzowania oraz pompy obiegowe jeśli zachodzi taka potrzeba, no ale Ty sobie upieprzyłeś jedyną wersję i ona jest najlepsza...

www.żal.pl
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 11:49   

Komplikowanie układów zostawiam partaczom. Oczywiscie, jesli sterowanie ogrzewaniem odbywa sie przez regulację natężenia strumienia płynu przeplywającego przez nagrzewnicę, to wówczas nie można zastosować połaczenia w szereg i patenty z kryzowaniem etc. mają wówczas sens. Jednak kiedy tak nie jest (a to wlasnie ma miejsce w naszych Fordach) rozwiązanie takie jest bez sensu. Powoduje jedynie skomplikowanie układu, dodanie punktów potencjalnych awarii, kosztów, a do tego jeszcze obniżenie sprawności ogrzewania.
Ja sobie niczego nie upieprzyłem. Swoje zdanie potrafię (co masz powyżej) uzasadnić argumentacją, a nie jedynie pokrzykiwaniem w Twoim stylu o doświadczeniu. Osobiście mam awersję do wszystkich, którzy tak jak Ty się zachowują, bo zazwyczaj są to 'fahoffcy' którzy robią tak, jak sie nauczyli i nie potrafią zrozumieć dlaczego. Szczególnie to widac w budowlance, gdzie fuszerka goni fuszerkę.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 12:03   

trzypion napisał/a:
Oczywiscie, jesli sterowanie ogrzewaniem odbywa sie przez regulację natężenia strumienia płynu przeplywającego przez nagrzewnicę, to wówczas nie można zastosować połaczenia w szereg i patenty z kryzowaniem etc. mają wówczas sens.
aaa czyli jednak, a tak się składa że większość aut własnie posiada regulację natężenia przepływu, dodatkowo wiele posiada po dwa termostaty i wpięcie się poprawnie w obieg to też nie lada wyczyn, no ale cóż... widać Ci co to robią to partacze.
trzypion napisał/a:
Osobiście mam awersję do wszystkich, którzy tak jak Ty się zachowują, bo zazwyczaj są to 'fahoffcy' którzy robią tak, jak sie nauczyli i nie potrafią zrozumieć dlaczego.
hehehe, rozwalasz mnie :) czyli że wywód o kryzowaniu, o średnicy przelotów, o pompach obiegowych to wg. Ciebie właśnie objaw niezrozumienia zagadnienia ?

Ty to chyba widzisz tylko to co chcesz zobaczyć, a nie to co masz przed oczyma :D
Ale podpowiem, że ponoć daje się takie przypadki leczyć - co bardzo Tobie polecam, bo może jeszcze jest szansa dla Ciebie :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |8 Sty 2013|, 2013 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 12:23   

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
Oczywiscie, jesli sterowanie ogrzewaniem odbywa sie przez regulację natężenia strumienia płynu przeplywającego przez nagrzewnicę, to wówczas nie można zastosować połaczenia w szereg i patenty z kryzowaniem etc. mają wówczas sens.
aaa czyli jednak, a tak się składa że większość aut własnie posiada regulację natężenia przepływu

Wymień ta większość. Poza tym doczytaj, o czym piszemy, bo wyrywasz znów z kontekstu. Dyskusja zaczęła sie od mojego stwierdzenia:
"O tym, że przy połaczeniu równoległym w DOHC na nagrzewnicę leci za mało płynu, zeby porządnie nagrzać nie wspomnę."
Może czas na nabranie dioświadczenia w dyskusji?

Struna napisał/a:

trzypion napisał/a:
Osobiście mam awersję do wszystkich, którzy tak jak Ty się zachowują, bo zazwyczaj są to 'fahoffcy' którzy robią tak, jak sie nauczyli i nie potrafią zrozumieć dlaczego.
hehehe, rozwalasz mnie :) czyli że wywód o kryzowaniu, o średnicy przelotów, o pompach obiegowych to wg. Ciebie właśnie objaw niezrozumienia zagadnienia ?

Oczywiście, że tak - pokazałes, że ogarnięcie o czym prowadzimy dyskusję jest dla Ciebie niemożliwe. Jak już zauwazyłem, nie potrafisz przeczytać czy wysłuchać zdania interlokutora i do niego sie odnieść, zamiast tego roisz sobie w swojej głowie inne zdanie i z nim zaczynasz zaciekle polemizować.

Struna napisał/a:

Ty to chyba widzisz tylko to co chcesz zobaczyć, a nie to co masz przed oczyma :D
Ale podpowiem, że ponoć daje się takie przypadki leczyć - co bardzo Tobie polecam, bo może jeszcze jest szansa dla Ciebie :D


Polecam Ci zapoznanie sie z terminem 'projekcja' w aspekcie psychologicznym. To jest własnie to, co robisz, czyli zarzucanie innym posiadania swoich własnych cech. Co rusz to, co mi przypisujesz jest tym, co sam robisz.
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Sty 2013|, 2013 20:01   

To ja ,typ niepokorny.... :-d
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |9 Sty 2013|, 2013 21:21   

ta :-d
jakby jeszcze się chciało czytać to ...
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:23   

a u mnie sytuacja jest na odwrot, nie dogrzewa mi reduktora przy podpieciu rownoleglym, nagrzewnica chodzi idealnie. Jak wlatuje na autostrade zima,to reduktora ma 40 stopni, a nawet ponize jak pocisne. Co oczywiscie przeklada sie na temperature gazu ktora jest ponizej 0 przez tak niska temperature reduktora, przy dluzszym max bucie w zimie potrafi gaz zejsc do -25 i wtedy silnik zaczyna ostro zamulac i przerywac. Zmienie to niedlugo na szeregowe polaczenie,zobaczymy cos sie stanie.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |10 Sty 2013|, 2013 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:26   

Pewnie zacznie działać ;) Natomiast dobrze by bylo przynajmniej przepłukać porzadnie reduktor, a najlepiej rozmontować i sprawdzic, czy czasem nie masz jakiekoś syfu w środku blokującego przelot wody.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:30   

trzypion napisał/a:
Natomiast dobrze by bylo przynajmniej przepłukać porzadnie reduktor, a najlepiej rozmontować i sprawdzic, czy czasem nie masz jakiekoś syfu w środku blokującego przelot wody.


u mnie tak bylo od nowosci tego reduktora,wiec watpie ze mam tam syf. Zreszta mam chlodnice, nagrzewnice i przewody wymieniane na oryginalne nowe i syfu w ukladzie nie mam i nigdy nie mialem,wiec w reduktorze tez sie nie znajdzie.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:36   

Może byc syf poprodukcyjny - na przykład niedocięta uszczelka, której farfocel tkwi w kanale wodnym i dławi przelot. Tak czy inaczej warto podpiąć wąż z kranu i zobaczyć, jak woda przelatuje przez kanał wodny. Kosztów zero, czasu niewiele, a ma sie pewność.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:37   

trzypion napisał/a:
Tak czy inaczej warto podpiąć wąż z kranu i zobaczyć, jak woda przelatuje przez kanał wodny


jak sie mieszka w domku,to rzeczywiscie nie ma problemu,jak sie mieszka w bloku,to juz odrobina problemu wystepuje ;) Chcialbym tylko zauwazyc,ze reduktor jest dogrzewany jak mam mniejsze obroty silnika,wiec mysle ze przeplyw jakis tam jest :D
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:53   

Można spróbować, jeśli się da, inaczej trójniki wpiąć.
Na zasilaniu dać na wprost do parnika, a boczny na nagrzewnicę, na powrocie analogicznie.
Teoretycznie powinno zrobić różnice.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:58   

Reader, bedzie ciezko tak zrobic w moim bobie :( w miejscu gdzie mam przeciety przewod do nagrzewnicy nie uda mi sie tego wyrzeźbić. Zreszta u mnie jakos dziwacznie to wszystko wpieli,bo zasilanie parownika zrobili wlasnie z jednego z przewodow przy nagrzewnicy,a odplyw podpieli w ten przewod co idzie do zbiorniczka wyrownawczego i zasila pompe wodna. Kompletnie nie wiem czy tak mozna to wpinac, wydawalo mi sie ze to powinno byc wpiete dosc blisko nagrzewnicy do przewodu wchodzacego i wychodzacego z nagrzewnicy
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 10:06   

Nie wiem jak w BOB-ie leci układ chłodzenia, na pierwszy rzut oka wydaje sie byc OK, natomiast cholera wie, jak w rzeczywistośi wygląda taki przepływ. Tak czy inaczej w szereg dac i powinno zlikwidowac to problemy.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 13:15   

trzypion napisał/a:
Nie wiem jak w BOB-ie leci układ chłodzenia
mniej więcej taki jak w starych V-kach typu 2.3 V6 - ergo, nieco z dupy to wszystko tam jest zrobione.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |10 Sty 2013|, 2013 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group