|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
parnik szereg czy rownolegle - wydzielone |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 11:26
|
|
|
dlatego stosuje się kryzowania oraz pompy obiegowe jeśli zachodzi taka potrzeba, no ale Ty sobie upieprzyłeś jedyną wersję i ona jest najlepsza...
www.żal.pl |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 11:49
|
|
|
Komplikowanie układów zostawiam partaczom. Oczywiscie, jesli sterowanie ogrzewaniem odbywa sie przez regulację natężenia strumienia płynu przeplywającego przez nagrzewnicę, to wówczas nie można zastosować połaczenia w szereg i patenty z kryzowaniem etc. mają wówczas sens. Jednak kiedy tak nie jest (a to wlasnie ma miejsce w naszych Fordach) rozwiązanie takie jest bez sensu. Powoduje jedynie skomplikowanie układu, dodanie punktów potencjalnych awarii, kosztów, a do tego jeszcze obniżenie sprawności ogrzewania.
Ja sobie niczego nie upieprzyłem. Swoje zdanie potrafię (co masz powyżej) uzasadnić argumentacją, a nie jedynie pokrzykiwaniem w Twoim stylu o doświadczeniu. Osobiście mam awersję do wszystkich, którzy tak jak Ty się zachowują, bo zazwyczaj są to 'fahoffcy' którzy robią tak, jak sie nauczyli i nie potrafią zrozumieć dlaczego. Szczególnie to widac w budowlance, gdzie fuszerka goni fuszerkę. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 12:03
|
|
|
trzypion napisał/a: | Oczywiscie, jesli sterowanie ogrzewaniem odbywa sie przez regulację natężenia strumienia płynu przeplywającego przez nagrzewnicę, to wówczas nie można zastosować połaczenia w szereg i patenty z kryzowaniem etc. mają wówczas sens. | aaa czyli jednak, a tak się składa że większość aut własnie posiada regulację natężenia przepływu, dodatkowo wiele posiada po dwa termostaty i wpięcie się poprawnie w obieg to też nie lada wyczyn, no ale cóż... widać Ci co to robią to partacze. trzypion napisał/a: | Osobiście mam awersję do wszystkich, którzy tak jak Ty się zachowują, bo zazwyczaj są to 'fahoffcy' którzy robią tak, jak sie nauczyli i nie potrafią zrozumieć dlaczego. | hehehe, rozwalasz mnie czyli że wywód o kryzowaniu, o średnicy przelotów, o pompach obiegowych to wg. Ciebie właśnie objaw niezrozumienia zagadnienia ?
Ty to chyba widzisz tylko to co chcesz zobaczyć, a nie to co masz przed oczyma
Ale podpowiem, że ponoć daje się takie przypadki leczyć - co bardzo Tobie polecam, bo może jeszcze jest szansa dla Ciebie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |8 Sty 2013|, 2013 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 12:23
|
|
|
Struna napisał/a: | trzypion napisał/a: | Oczywiscie, jesli sterowanie ogrzewaniem odbywa sie przez regulację natężenia strumienia płynu przeplywającego przez nagrzewnicę, to wówczas nie można zastosować połaczenia w szereg i patenty z kryzowaniem etc. mają wówczas sens. | aaa czyli jednak, a tak się składa że większość aut własnie posiada regulację natężenia przepływu
|
Wymień ta większość. Poza tym doczytaj, o czym piszemy, bo wyrywasz znów z kontekstu. Dyskusja zaczęła sie od mojego stwierdzenia:
"O tym, że przy połaczeniu równoległym w DOHC na nagrzewnicę leci za mało płynu, zeby porządnie nagrzać nie wspomnę."
Może czas na nabranie dioświadczenia w dyskusji?
Struna napisał/a: |
trzypion napisał/a: | Osobiście mam awersję do wszystkich, którzy tak jak Ty się zachowują, bo zazwyczaj są to 'fahoffcy' którzy robią tak, jak sie nauczyli i nie potrafią zrozumieć dlaczego. | hehehe, rozwalasz mnie czyli że wywód o kryzowaniu, o średnicy przelotów, o pompach obiegowych to wg. Ciebie właśnie objaw niezrozumienia zagadnienia ? |
Oczywiście, że tak - pokazałes, że ogarnięcie o czym prowadzimy dyskusję jest dla Ciebie niemożliwe. Jak już zauwazyłem, nie potrafisz przeczytać czy wysłuchać zdania interlokutora i do niego sie odnieść, zamiast tego roisz sobie w swojej głowie inne zdanie i z nim zaczynasz zaciekle polemizować.
Struna napisał/a: |
Ty to chyba widzisz tylko to co chcesz zobaczyć, a nie to co masz przed oczyma
Ale podpowiem, że ponoć daje się takie przypadki leczyć - co bardzo Tobie polecam, bo może jeszcze jest szansa dla Ciebie |
Polecam Ci zapoznanie sie z terminem 'projekcja' w aspekcie psychologicznym. To jest własnie to, co robisz, czyli zarzucanie innym posiadania swoich własnych cech. Co rusz to, co mi przypisujesz jest tym, co sam robisz. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |9 Sty 2013|, 2013 20:01
|
|
|
To ja ,typ niepokorny.... |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |9 Sty 2013|, 2013 21:21
|
|
|
ta
jakby jeszcze się chciało czytać to ... |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:23
|
|
|
a u mnie sytuacja jest na odwrot, nie dogrzewa mi reduktora przy podpieciu rownoleglym, nagrzewnica chodzi idealnie. Jak wlatuje na autostrade zima,to reduktora ma 40 stopni, a nawet ponize jak pocisne. Co oczywiscie przeklada sie na temperature gazu ktora jest ponizej 0 przez tak niska temperature reduktora, przy dluzszym max bucie w zimie potrafi gaz zejsc do -25 i wtedy silnik zaczyna ostro zamulac i przerywac. Zmienie to niedlugo na szeregowe polaczenie,zobaczymy cos sie stanie. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |10 Sty 2013|, 2013 09:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:26
|
|
|
Pewnie zacznie działać Natomiast dobrze by bylo przynajmniej przepłukać porzadnie reduktor, a najlepiej rozmontować i sprawdzic, czy czasem nie masz jakiekoś syfu w środku blokującego przelot wody. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:30
|
|
|
trzypion napisał/a: | Natomiast dobrze by bylo przynajmniej przepłukać porzadnie reduktor, a najlepiej rozmontować i sprawdzic, czy czasem nie masz jakiekoś syfu w środku blokującego przelot wody. |
u mnie tak bylo od nowosci tego reduktora,wiec watpie ze mam tam syf. Zreszta mam chlodnice, nagrzewnice i przewody wymieniane na oryginalne nowe i syfu w ukladzie nie mam i nigdy nie mialem,wiec w reduktorze tez sie nie znajdzie. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:36
|
|
|
Może byc syf poprodukcyjny - na przykład niedocięta uszczelka, której farfocel tkwi w kanale wodnym i dławi przelot. Tak czy inaczej warto podpiąć wąż z kranu i zobaczyć, jak woda przelatuje przez kanał wodny. Kosztów zero, czasu niewiele, a ma sie pewność. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:37
|
|
|
trzypion napisał/a: | Tak czy inaczej warto podpiąć wąż z kranu i zobaczyć, jak woda przelatuje przez kanał wodny |
jak sie mieszka w domku,to rzeczywiscie nie ma problemu,jak sie mieszka w bloku,to juz odrobina problemu wystepuje Chcialbym tylko zauwazyc,ze reduktor jest dogrzewany jak mam mniejsze obroty silnika,wiec mysle ze przeplyw jakis tam jest |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:53
|
|
|
Można spróbować, jeśli się da, inaczej trójniki wpiąć.
Na zasilaniu dać na wprost do parnika, a boczny na nagrzewnicę, na powrocie analogicznie.
Teoretycznie powinno zrobić różnice. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 09:58
|
|
|
Reader, bedzie ciezko tak zrobic w moim bobie w miejscu gdzie mam przeciety przewod do nagrzewnicy nie uda mi sie tego wyrzeźbić. Zreszta u mnie jakos dziwacznie to wszystko wpieli,bo zasilanie parownika zrobili wlasnie z jednego z przewodow przy nagrzewnicy,a odplyw podpieli w ten przewod co idzie do zbiorniczka wyrownawczego i zasila pompe wodna. Kompletnie nie wiem czy tak mozna to wpinac, wydawalo mi sie ze to powinno byc wpiete dosc blisko nagrzewnicy do przewodu wchodzacego i wychodzacego z nagrzewnicy |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 10:06
|
|
|
Nie wiem jak w BOB-ie leci układ chłodzenia, na pierwszy rzut oka wydaje sie byc OK, natomiast cholera wie, jak w rzeczywistośi wygląda taki przepływ. Tak czy inaczej w szereg dac i powinno zlikwidowac to problemy. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 13:15
|
|
|
trzypion napisał/a: | Nie wiem jak w BOB-ie leci układ chłodzenia | mniej więcej taki jak w starych V-kach typu 2.3 V6 - ergo, nieco z dupy to wszystko tam jest zrobione. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |10 Sty 2013|, 2013 13:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |