Wolne obroty na gazie. |
Autor |
Wiadomość |
GrzesPi [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 14:20 Wolne obroty na gazie.
|
|
|
Witam
Samochód (2,0 DOHC EFI 92r.) nie trzyma wolnych obrotów na gazie jak jest zimny. Po zapaleniu jeśli nie dotykam pedału gazu to silnik pracuje w miarę równo. Jak dodam gazu i puszczę pedał to zaczyna się skakanie obrotów (spadają aż do zgaśnięcia silnika i falują. Na gorącym silniku wszystko jest OK.
Na bęzynie jest w sumie OK zawsze.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 14:49
|
|
|
Kiepskie świeczki, kable WN, może być lewe powietrze, źle założona instalka ( pominięty regulator wolnych obrotów ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 17:49
|
|
|
zuboż mieszankę wolnych na LPG |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
GrzesPi [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:12
|
|
|
Gdybyś mógł jeszcze powiedzieć jak to się robi?
Z góry dzięki pozdrawiam. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:16
|
|
|
Na reduktorze masz taką śrubę do regulacji ilości gazu na wolnych obrotach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 15:13
|
|
|
Struna napisał/a: | Na reduktorze masz taką śrubę do regulacji ilości gazu na wolnych obrotach. |
to ja zadam glupie pytanie.
jesli krecenie ta sruba nic nie zmienia to co to moze oznaczac??
bo ja dalej walcze ze spalaniem 19/100km i rozbieralem reduktor ostatnio, wyczyscilem i zlozylem.
ale krecenie to srubka nic nie daje, moga ja wkrecic na maxa i wykrecic tak ze mi gaz zaczyna juz uciekac tamtedy a obroty sa caly czas takie same.
masz jakis pomysl ??
bo ten skubaniec pali ciagle tyle samo 19l, moge go na maxa rozregulowac i tyle samo, po regulacji tyle samo. juz mnie szlak trafia;)
pozdrawiam i dziekuje za pomoc;) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 15:31
|
|
|
Reduktor do wymiany. No chyba że jeszcze jakies lewe powietrze żłopie ale na 99% reduktor. ale nie pękaj - mój teraz tez żlopie straszliwie - zimno jest, ogrzewanko chodzi itp. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 16:17
|
|
|
Struna napisał/a: | Reduktor do wymiany. No chyba że jeszcze jakies lewe powietrze żłopie ale na 99% reduktor. ale nie pękaj - mój teraz tez żlopie straszliwie - zimno jest, ogrzewanko chodzi itp. |
z ciekawosci zapytam ile ci pali??
bo silniki mamy takie same.
no ja mam chyba na dodatek problem zniedogrzanym silnikiem, musze zmienic termostat.
bo wskaznik niedojdzie nawet to zadnej literki NORMAL na wskazniku;)
a reduktor jakis konkretny bys polecal?? pisales kiedys ze na allegro kupowales.
moze mi sie uda od gazownika wyciagnac reduktor do testow, podmienie i zobacze czy spadnie spalanie. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 16:29
|
|
|
Powiem tak - nawet już nie licze ile pali ale wiem że palił duużo mniej. Mam butlę 60l - wchodzi do niej niecałe 50l i robię na tym na trasie ale pociskając mocno jakieś 320 km. A jak sie staram oszczędzać to jakieś 350 max. A było tak że jak oszczedzałem to prawie 400 robilem Styknijmy sie jakoś to obadamy co i jak a i powymieniamy wrażenia i odczucia. Będziesz na zlocie ?? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
GrzesPi [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Gru 2004|, 2004 15:35
|
|
|
Mój pali całkiem niewiele w porównaniu do aut kolegów bo wedłóg mnie zamyka sie w 10l na 100km (średnio). To może ma wpływ na pracę silnika. Dziś sprawdziłem zawór wolnych obrotów i rzeczywiście był problem ukruszona uszczelka która sobie tam latała (w komorze pod zaworem). Trochę się poprawiło (nie gaśnie ) ale dalej falują obroty. Naprawdętrudno powiedzieć. Kolega powiedział że tak ma być bo to SCORPIO więc może nie narzekać?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |12 Gru 2004|, 2004 05:33
|
|
|
panowie, panie, eh
mopj DOHC palial po moiesice 14 - 16 a wy nazekacie ze 2.4 pali 15??
to g czym jeżdze obecnie wchłania 12 LPG... a to 1.4 silnik, chyba cos mam uszkodzone |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Gru 2004|, 2004 10:47
|
|
|
u mnie jest podobnie jak u autora tekstu
mianowicie
Odpalenie na benzynce cyka pięknie (-8 ST C)
troche pocyka i ruszam 2000 rpm na przełącza się gaz chodzi równo no to ruszam 1 - 2 bieg -3 bieg skrzyżowanie dojeżdzam na zgaśniętym silniku. Ponowne odpalenie graniczy z cudem no ale odpala i chodzi nieźle jeżeli złapie troche temperatury to jest już wpożądku. Obecnie spalanie jest na poziomie 9 literów w mieście. Tak jak czytałem To najbardziej pasuje mi to co napisał VIK z mieszanką że za bogata Ale może nie to bo spalanie jest ok niskie a nie jak ktoś napisął 19 litrów (jak bym miał mieć takie spalanie to byłbym zły |
|
|
|
|
pawelzap [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Gru 2004|, 2004 18:57
|
|
|
jak chodzi o nieszczelności to stary temat . jak brak regulacji to jak koledzy pisali parownik albo guma łącząca odme z rurką do kolektora ssącego .odma jest pod koletorek wydechowym mała a dużo psóje i tak łączy sie przez rurkę gumową z zaciskami i tam najczęściej jest mała dziurka to co zawsze to tam . zobaczyć ,a najlepiej wymienić. . Tak, ja na ten problem . jesze może być że gazownik niezałożył na regulator wolnych -gazu,a powinien i to wszystko ... Pozdrawiam Pawelzap |
|
|
|
|
pawelzap [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Gru 2004|, 2004 12:35 co zrobić
|
|
|
wymienić rurkę gumowš na odmie wszystko
Pozdrawiam Pawelzap |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Gru 2004|, 2004 12:43
|
|
|
hmm a w V6 tez taka jest ?? Oczywiście bez urazy Paweł. Przeczytałem Twojego posta ( zresztą bardzo pouczający ) tylko musiałem sporo dumać co miałeś na myśli |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|