$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - instalacja wodorotlenowa?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
instalacja wodorotlenowa?
Autor Wiadomość
grand funk 
SBI


Auto: AUDI A6 2.4 v6 OśKA
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sie 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 14:10   instalacja wodorotlenowa?

wie ktoś coś jak to w praktyce?
szkodzi nie szkodzi?

znalazłem np takie cuś

http://instalacjewodorotlenowe.pl/
_________________
tel 507527578
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:05   

Piękne. Teraz zadaj sobie pytanie - ile energii potrzebujesz do wydzielenia wodoru z wody, dlaczego to tyle samo ile uzyskasz ze spalenia tegoż wodoru i czemu silnik o sprawności 30-40% tylko tyle jej odda w koła?
Czyli - z silnika bierzesz 100 jednostek energii. Sprawność alternatora to jakieś 95%. Czyli z alternatora masz już 95 jednostek. Przeznaczasz je na elektrolizę wody, dostajesz 95 jednostek w wodorze (zakładam bezstratność elektrolizy). Teraz dostarczamy wodór do silnika, spalamy go, mamy 95 jednostek ciepła, z których silnik na energie mechaniczną przetworzy 33.

Dzięki tej świetnej metodzie ze 100 jednostek energii pobranych z silnikach dostajesz 33.
Cudownie, nieprawdaż?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:14   

trzypion, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury - widać, ze nie wiesz o co chodzi w instalacji HHO.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:45   

Adam_2000 napisał/a:
trzypion, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury - widać, ze nie wiesz o co chodzi w instalacji HHO.


To weź Adam opowiedz, o co "tak naprawdę" tu chodzi, poza kasą ew. klientów, oczywiście.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:50   

temat powrócił widzę.
Koło mojego osiedla mieszkał/mieszka (nie wiem, kontakt się urwał) chłopak co zawodowo zajmuje się HHO,
Sam jeździł Scorpio MK1 (2.0) z tą instalacją! Był nawet kiedyś zarejestrowany na forum ale po profilu widziałem że nie wchodził. Chomal chyba się nazywał.
A co do samej instalacji to wtedy na pewno była droższa od LPG ...nie wiem jak teraz. Scorpio na tym bez problemu śmigało, inne jego auta też.
Wzięcie jako takie miał bo co chwila widziałem gdzieś jego filmiki jak przy jakiś dużych agregatach i innych silnikach to miał zamontowane. Działało.

W linku od grand funk'a widzę jego prace.
Znalazłem link do jego strony:
http://generator-hho.eu/
A tu fotki instalacji w MK1:
http://generator-hho.eu/?page_id=285

W samochodzie o ile się orientuję to nie działało to na zasadzie alternatywnego paliwa (coś jak LPG) tylko jako wspomagacz. Bardziej te agregaty działały na samym HHO
Ostatnio zmieniony przez YGH |1 Gru 2012|, 2012 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 16:29   

YGH napisał/a:
W samochodzie o ile się orientuję to nie działało to na zasadzie alternatywnego paliwa (coś jak LPG) tylko jako wspomagacz


Coś w tym rodzaju.
Na razie jestem na etapie teorii.
Przymierzam się do budowy generatora, żeby sprawdzić "co zacz" w praktyce.
Dojeżdżając do roboty 4km w jedną stronę, mój skoras pali średnio ok. 18 l/100km.
Żadne LPG w tej sytuacji się nie sprawdzi, bo zaczyna działać w momencie dojeżdżania do celu.
Wspomaganie spalania przy pomocy HHO, teoretycznie powinno poprawić ten bilans.
Jak będę miał jakieś konkrety, nie omieszkam zamieścić ich na forumnie ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 17:48   

szwagier miał to w scorpio i pchali to do audi s8 do jakiegoś terenowego dizla też
poprawia się kultura pracy ale pobiera przy pełnej mocy sporo to amperów
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
grand funk 
SBI


Auto: AUDI A6 2.4 v6 OśKA
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sie 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 19:10   

http://www.youtube.com/watch?v=fxpgKBLfQN4

a tego typa widzieliscie?

i diesle z domieszka alpagu hehehhe

http://www.lpghouse.pl/
_________________
tel 507527578
Ostatnio zmieniony przez grand funk |1 Gru 2012|, 2012 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 20:31   

Adam_2000 napisał/a:

Żadne LPG w tej sytuacji się nie sprawdzi, bo zaczyna działać w momencie dojeżdżania do celu.
Wspomaganie spalania przy pomocy HHO, teoretycznie powinno poprawić ten bilans.
Jak będę miał jakieś konkrety, nie omieszkam zamieścić ich na forumnie ;)


Można wiedzieć skąd wziąłeś tę "teorię"? Bo widzę że jest bardzo podobna do "teorii" magnetyzerów (że o analogii do homeopatii czy audiofilii nie wspomnę... ;) ), w 100 miejscach w sieci przeczytasz jak to poprawiają spalanie, polaryzują mambo-dżambo, dobrze się sprzedają, tylko nikt ich nie wytłumaczył ani teoretycznie ani praktycznie w porządnym naukowym źródle, ani nie chcą działać jak sprzedawcy mówią. Podobnie wydaje się bzdurą HHO, które na razie przeszło przez parę lat z naiwnego "zrobię silnik na wodę!!11 OMG!!" do "to tylko takie lepsze spalanie i spisek nafciarzy".

A jeśli chcesz na to tracić czas, to może przynajmniej nie baw się w te głupie elektrolizery, załatw se małe butlę wodoru i tlenu z reduktorami i testuj do woli. Mam wrażenie, że będzie jak z ceramizerem ;)

BTW LPG - a może załóż sobie najgłupszą instalkę z ręcznym przełączaniem, albo takim które da się dobrze ustawić, i nie opowiadaj, że ci się nie opłaci, bo 4km. Od 7 lat przełączam na LPG po chwili na postoju plus 200 do 700m jazdy, zależnie od pogody, i nie ma problema.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 20:48   

Boni napisał/a:
załóż sobie najgłupszą instalkę z ręcznym przełączaniem, albo takim które da się dobrze ustawić, i nie opowiadaj, że ci się nie opłaci, bo 4km.

Popieram,mam LPG I-gen,do roboty mam teraz akurat jakieś 5km więc spalanie to jakieś 14.5l ale nawet takie spalanie LPG opłaca sie bardziej niż jazda na PB

Według mnie to jest tak:
LPG 14,5x2.71=39.30 + jakieś 1.5l. PB-8.60 to 48zł
PB 10.0x 5.69 =57zł
(ceny troche zaokrągliłem)

Ceny paliw w województwch:
------------------------------98---95----ON---LPG
2012-10-31--łódzkie---5,88--5,69--5,69--2,71
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 20:54   

Boni napisał/a:
... nie baw się w te głupie elektrolizery, załatw se małe butlę wodoru...

Właśnie od tego mam zamiar zacząć :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 21:58   

Tak, tak, wszystko pięknie i ładnie. A energia do produkcji wodoru się bierze skąd?
A zresztą, są ludzie, co wierzą w trotyl w tutce, są ludzie, którzy wierzą w cudowną moc zderzaka łagiewki, więc też są ludzie, co wierzą w kolejne spiski tym razem koncernów samochodowych.
W sumie, ja mogłem też spać na fizyce ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 22:52   

a pojęcie sprawności jest Tobie znane ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 23:21   

Jest. Pojęcie bilansu energetycznego Tobie?
Silnik obiegu Otto teoretycznie może mieć sprawność maksimum 50%. W samochodach ma około 35-40%. Jakim cudem chcesz podnieść radykalnie sprawność silnika dodając do mieszanki trochę wodoru?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 00:23   

no właśnie, jak - pomyśl :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group