$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ratunku, sprzeglo!!!!!!!
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ratunku, sprzeglo!!!!!!!
Autor Wiadomość
robek33
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lut 2005|, 2005 17:55   ratunku, sprzeglo!!!!!!!

:D witam, mam scorupke sedan rok 92, od paru miesiecy jestem szczesliwym wlascicielem, autko jest super, zawsze chcialem miec taka salonke, ale do rzeczy, mam problem ze sprzeglem, od poczatku pedal ciezko chodzi, a zeby wbijac biegi trzeba wbijac go do samej podlogi .Nie musze dodawac, ze po dluzszej jezdzie po miescie nozka boli :D .moze ktos doradzi czy to linka, sprzeglo,docisk i ile by to kosztowalo . Forum jest super, pozdrawiam, z gory dziekuje za odpowiedzi
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Lut 2005|, 2005 18:51   

zalezy jak "ciezko" chodzi. W scorpio jest sprzęgło mechaniczne bez wspomagania, ma duży skok, i generalnie cięzko chodzi. Ale wysprżegla szybko, tak wiec jest możliwe, ze u ciebie konczy sie tarcza sprzęgła. Zrób test. Jak masz dobry ręczny - zaciagniej ręczny i spróbuj ruszyc z 2 lub 3, moze nawet 4. jak zgaśnie silnik to sprzegło trzyma, jak bedziedalej pracowa, to juz wiesz ze tarcza do roboty. Co do linki, to raczej niebardzo - zobacz najwyzej czy nie jest gdzies załamana. A reszta to sie okaze po wyjęciu sprzegła. KOmpletne z łozyskami to koszt 600 - 800 zł.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lut 2005|, 2005 22:35   

A wiesz, że u mnie właśnie linka była powodem ciężkiej pracy sprzęgła aż się urwała. Potem próbowałem ją poruszać w pancerzu - masakra - strasznie ciężko - założyłem oryginał i po kłopocie - sprzęgiełko jak masełko.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
misio_23
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lut 2005|, 2005 01:38   

VIK-u ostatnio miał Motocrafta chyba za 300-400 zł komplet / chyba w poście " Tarcza " / ale czy to jeszcze ma ?
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Lut 2005|, 2005 03:32   

no wiesz struna, od dawno wiadomo, ze czego jak czego, ale nieorginalnych linek sprzegla w tych samochodach sie nie zaklada, jak pancerz bez pokrycia teflonem wemwnarz,m i przyrdzewieje, lub bog wie co, to tak jest. jasne ze moze to byc, linka, ale .. ja wymienialem linke, i inec to nie zmienilo, dopiero wymiana sprzęgła duzo zmienila, zaczelo lzej chodzic. Niemniej jednak, sprzegło w spcoppiaku ma długi skok i chodzi ciezko.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
robek33
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lut 2005|, 2005 08:50   

Dzieki za rady, zaczne chyba od linki, sama tarcza wg. tego testu jest na bank OK. Martwi mnie tylko to, ze skoku nie ma prawie wogole. A jak jest z regulacja linki czy sprzegla, bo czytalem na forum, ze linka jest samoregulujaca ,a jak tak to czy mozna wyregulowac ten skok......hmm, juz mam leb ciezki
czekam na ulge, dzieki
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Lut 2005|, 2005 13:07   

jest samoregulacja i nic nie regulujesz, sprzegło bierze zazwyczaj wysoko, czyli tzreba je prawi całkowicie puścic. Oczywiście nie napisaleś jaki masz silnik, wiec nie bardzo wiem co pisać, zakładam ze masz 2.0 DOHC. Przy V6 - pytaj struny jak łapie sprzegło, on jest specem od V6

Z linką proponuje ci ja zdiąc i sprawdzic na sucho jak chodzi (paliszkami ja poruszać) bo inaczej mozliwe zw wywalisz ponad 100zł w błoto - szkoda by było.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wojtip
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lut 2005|, 2005 01:01   

Że tak powiem zaczynaj tylko od linki ona ma chodzić leciuchno i nie lej do starej jakiś tam olejów bo to nic nie daje. Nowa za ok. 30 zł (oczywiście nieorginalna i nie wiadomo jak wiele pedałowań wytrzyma). Pozdrr.....
:D
 
 
Przemko
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lut 2005|, 2005 09:32   

Tak jak pisali wszyscy do tej pory radzę zacząć od linki oraz odradzam podróby, bo sam prerobiłem 2 i wiem, że wiecej niż 3 mieisące nie da rady chodzić. Po wymianie jest wszystko super lekko itp. po jakimś miesiącu zaczyna być coraz twardsze a po 3 się zrywa przy pedale.
Poprostu się zacieraja wewnątrz.
Jedyna zaleta to to, że masz super muskle w lewej nodze :lol:
Przemko
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lut 2005|, 2005 09:43   

HEHEH :) no to fakt - jak linka zatarta to trzeba mieć power żeby tym operować :)
To Rafał: nie wiem czy była oryginalna wcześniej czy nie ale nie była w środku goła - miała takie czarne coś na sobie - ale oryginałmiał przeźroczysty teflonik i widac pod nim linkę. No i ta mi działa miodzio - zauważyłem też że jak cieknie np z silnika czy coś to jest szansa, że będzie również po lince ciekło i przy używaniu sprzęgła może ona wciągać ten olej z syfem no a to jakby prowadzi do powolnego procesu zatarcia a potem uszkodzenia linki ( nie wiem jak w DOHC ale w V6 tak jest )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 02:34   

no w dohc jakos nie bardzo chyba, bo cała idzie w pancerzu dopiero przy samej łapie jest odsłonienta. NIemniejjednak moze zaciągac syf z woda z ulicy :) tam (w DOHC) jest taka magiczna gumowa osołona. Jej brak przedewszytkim prowadzi w szybkim tępie do kona rozrusznika.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 09:37   

No w V6 też jest a raczej powinna być w moim wypadku ta guma - tylko, że łapa wchodzi od drugiej strony - nie tam gdzie rozrusznik więc nawet jak nie ma to w sumie tylko linkę szybciej może szlag trafić - no w sumei na upartego i na sprzęgło coś by mogło nakapać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 15:12   

Rafał A.(antek) napisał/a:
... W scorpio jest sprzęgło mechaniczne bez wspomagania, ma duży skok, i generalnie cięzko chodzi.


Faktycznie ma duzy skok ale czy ciezko chodzi to juz subiektywne odczucie. Ja po wymianie sprzegla bylem wielce zdziwiony ze tak lekko chodzi - doslownie jak w maselko.

Jesli plynnie chodzi a ciezko to obstawialbym jednak sprzeglo aczkolwiek nigdy nie zaszkodzi sprawdzic linki.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 15:16   

No właśnie mówię - że u mnie sprzęgło chodziło masakrycznie, mało tego wolno odbijało - niby pedał wracała auto jak jakiś półautomam sobie zasprzęglał :) - wymiana linki i normalnie masełko.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |27 Wrz 2012|, 2012 12:32   

Weź tu człowieku pożycz ojcu samochód :P Jakoś tak się stało, że Scorpio stało bliżej bramy to ojciec wsiadł i pojechał. Wrócił z popsutym sprzęgłem...
Do rzeczy, pedał wciska się do połowy normalnie, po czym napotyka bardzo duży opór, trzeba sporo siły użyć żeby docisnąć do podłogi, przy tym jest dość głośny trzask. Gdy po wciśnięciu odpuszczę sprzegło wraca do momentu "przeskoku" i tam zostaje, trzeba go stopą też z dość dużą siłą odciągnąć i wtedy wraca na zero...
Samo sprzęgło wysprzęgla i zasprzęgla ale tylko w połowie ruchu pedału, więc wnętrzności skrzyni pewnie są OK. Linka oryginał Forda. Na dywaniku znalazłem taki bolczyk o średnicy może 1.5mm i długości z 1.5cm, nie wiem czy to koniecznie od tego ale znalazłem :) Wczołgałem się w okolice samoregulatora, ale ciężko tam cokolwiek zobaczyć. Standardowe pytanie- jakieś pomysły ? ;)
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group