$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - brak lockup
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak lockup
Autor Wiadomość
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 19:08   

16 lat pracy jak na tak skomplikowane urządzenie to niezły wynik . szczególnie że ma to przeważnie 2-3 razy tyle przejechane co sobie producent przewidział .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
marco 



Auto: 95 2,9 24v ASB SEDAN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 30 Kwi 2010
Skąd: KIELCE
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 19:17   

no to tez prawda ze w większości przypadków swoje zjeździły ale w sumie pierwsza ASB padła u mnie przy 160 tysiach wiec raczej słaby wynik raczej.
_________________
W POSIADANIU
SCORPIO COSWORTH 95
OPEL OMEGA 3,2 MV
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 19:29   

Skoro OD-OFF zapala się po jeździe w trasie, czyli na czwartym biegu, to być może zaczyna się problem z koszem sprzęgłowym OD. Jeżdżąc w ruchu miejskim czwórka zostaje załączana dość rzadko, i na krótko, więc przegrzanie nie występuje. Natomiast na trasie, auto jedzie cały czas praktycznie na czwórce, no i pojawia sie problem. Przykro mi ale rokowania pomyślne raczej nie są.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 19:54   

manual :-d jest lekiem na to całe zło
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 19:59   

marco napisał/a:
no to tez prawda ze w większości przypadków swoje zjeździły ale w sumie pierwsza ASB padła u mnie przy 160 tysiach wiec raczej słaby wynik raczej.

Masz to auto od nowości ? :)
_________________
Scorpio forever
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:04   

może się 4 bieg ślizgać . ECU na podstawie danych z czujnika obrotów na "początku" skrzyni i VSS przeliczy sobie że coś jest nie tak .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
marco 



Auto: 95 2,9 24v ASB SEDAN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 30 Kwi 2010
Skąd: KIELCE
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:59   

Cytat:
Masz to auto od nowości

nie od nowości ale przebiegu pierwszej ASB jestem pewny
a w sumie chyba Bodzio ma racje co powoduje problem i że rokowania marne tej ASB to zdaje sobie sprawę a lekarstwem będzie chyba manual jak twierdzi Pepicosi,bo fakt ASB super wygoda ale o kupno w 100% sprawnej trudno a sporo jeżdżę i wymieniać min co rok to już mi pomału obrzydło a remonty ASB z tego co wiem to utopia bo dość że koszta spore to jeszcze za bardzo nie ma gdzie takiej operacji przeprowadzić
_________________
W POSIADANIU
SCORPIO COSWORTH 95
OPEL OMEGA 3,2 MV
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Paź 2012|, 2012 07:58   

Mam skrzynie z prawie nie dzialajacym lockupem na wierzchu, moge w niej co nieco sprawdzic otwierajac ja,tylko pytanie co moge zrobic, aby ja naprawic albo chociaz zdiagnozowac. Pomozcie mi prosze w miare mozliwosci i z wyrozumialoscia (bo ASB nie dotykalem nigdy wewnatrz).

Zeby ulatwic pomoc napisze mniejwiecej co tej skrzyni dolega:

-cala skrzynia dziala idelnie,kazdy bieg ok.
-nie dziala tylko lockup, znaczy sie dziala,ale tylko przy bardzo malych obciazeniach silnika,przy wiekszych niestety lockup sobie ginie, mimo ze zaworek jest normalnie wtedy zasilany. Na zimnym oleju lockup z 30% lepiej dziala.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |8 Paź 2012|, 2012 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |8 Paź 2012|, 2012 10:10   

pytanie, czy problem nie jest w konwerterze, a nie w skrzyni.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Paź 2012|, 2012 10:13   

bingo, konwerter byl wymieniany na inny i bez zmian,wiec jest to wina skrzyni
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 12:33   

WieSiu, tak sobie luźno gdybając. ;)
Elektrozawór TCC sterujący LOCK-UP podaje ciśnienie oleju na sprzęgło konwertera.
Jeśli cała skrzynia (poza lock-up) działa prawidłowo to chyba można przyjąć, że z samym ciśnieniem oleju nie ma problemu.
Jeśli wymiana konwertera wykluczyła wadliwe sprzęgło (no chyba, że masz takie szczęście), to może zawór się mechanicznie blokuje i nie podaje odpowiedniego ciśnienia na sprzęgło.

ECU jak widzi, że po podaniu rozkazu lock-up, nadal występuje różnica prędkości obrotowych - zaczyna informować o błędzie migając kontrolką.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 15:57   

Miałem to samo. Pomogła dopiero wymiana całej skrzyni... ale to Rafal juz wie...
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 16:06   

aviator, ale u Ciebie nie bylo 4 z tego co pamietam,a u mnie 4 jest.Reader,



to co mam zdjac filtr i zajrzec do zaworu ? wyciagnac go ? jesli tak to jak moge sprawdzic czy to jego wina ? Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala,wiec moglbym te zawory przelozyc i byc moze moja skrzynia by sie w pelni naprawila i nie musialbym zmieniac na kolejna skrzynie.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 17:21   

WieSiu napisał/a:
wyciagnac go

Nie wiem czy przypadkiem nie będzie się to wiązało ze zdjęciem sterowania :)
A to już koszty :roll:
WieSiu napisał/a:
Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala

Tej drugiej skrzyni nie możesz oddać sprzedawcy ?
Używany zawór można kupić luzem :)
_________________
Scorpio forever
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 19:13   

ford2fast napisał/a:
Tej drugiej skrzyni nie możesz oddać sprzedawcy ?


nie ma to najmniejszego sensu.... szkoda o tym nawet gadac :(

ford2fast napisał/a:
Nie wiem czy przypadkiem nie będzie się to wiązało ze zdjęciem sterowania
A to już koszty


jakiego typu koszty sie z tym wiaza,co trzeba zmieniac jak sie zdejmie sterowanie ? Nie da sie tego tloczka i elektrozaworu wyciagnac bez ruszania plyty sterowniczej ?
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group