$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - brak lockup
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak lockup
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 12:14   

jakby co to jam mam ze 3 skrzynie
bo ja jakoś wole po takiej akcji manuala dać ;)
a automaty fajne są jak działają :-D
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Lip 2012|, 2012 21:13   

konwerter podmieniony. Efekt taki jak przedtem,ale jak tak testuje to auto,to mam wrazenie ze teraz czasem ten lockup dziala,ale nie tak mocno jak kiedys, a czasem lekko podszarpuje przy bardzo minimalnym obciazeniu silnika. Czyli co mam teraz zrobic i czy jest w ogole sens cos robic ? :(
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Lip 2012|, 2012 21:24   

Obejrzyj na interfejsie odczyty z TPS-a czy są stabilne a nie latają jak głupie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |21 Lip 2012|, 2012 13:55   

gufer-posepny, sprawdzilem i w calym zakresie chodzi jak dla mnie poprawnie, przy szybkim probkowaniu tylko TPSa zmiany wskazan sa na poziomie 0,4-0,6% co wg mnie przy ok 20% otwarcia przy lekkim wcisnieciu nie ma znaczenia,ale moze sie myle i ma byc idealnie,bez bardzo delikatnych zmian wartosci.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Lip 2012|, 2012 16:29   

Utrzymuje te 20% cały czas czy skacze te plus/minus 0,4% ? Powinno trzymać jedną wartość . Tak to ECU myśli że dodajesz że coś tam mieszasz i nie ma sensu spinać locka bo zaraz trzeba będzie rozpiąć .

Zresztą kij go tam wie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |21 Lip 2012|, 2012 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |21 Lip 2012|, 2012 16:59   

gufer-posepny napisał/a:
Utrzymuje te 20% cały czas czy skacze te plus/minus 0,4%


na szybkich odczytach tylko z tego czujnika to widac ze delikatnie skacze,jest tak w calym zakresie pracy przepustnicy. Jakbym wlaczyl odczyty z wiekszej ilsoci czujnikow,to pewnie bym tak bardzo tego skakania nie zauwazyl. Zaloze sobie inny potencjometr to zobacze czy cos to zmieni. I nie jest to +/- 0,4,a jakies +/- 0,25%.

A ten zawor co sie zapchal od syfa,to jest szansa ze sie kiedys odetka ?

[ Dodano: |28 Lip 2012|, 2012 15:14 ]
dorzucam pewne info tego co zaobserowalem, automat w jezdzie po trasie potrafi wywalic blad przez miganie o-d/off. Oczywiscie sprawdzam zwyklym interfejsem bledy to nie odnajduje zadnych zwiazanych ze skrzynia. Skrzynia pracuje wtedy normalnie ale zmiana biegow nastepuje z wyczuwalnym szarpnieciem. Nacisne kasuj bledy i skrzynia wraca do normy i pracuje delikatnie jak powinna. Blad skrzyni pojawia sie w losowych odcinkach trasy (raz po 170km, raz po 100km). Pytanie teraz jak taki blad oczytac ? I czy jest w ogole sens odczytywac te bledy, czy szukac po prostu nowej skrzyni w ktorej dziala lockup ? A moze jakis element moge latwo wymienic,zeby wszystko wrocilo do normy,bo poza brakiem lockup skrzynia dalej normalnie pracuje. Na zimnym silniku lockup w miare dziala poki nie obciaze silnika mocniejszym wcisnieciem gazu. Jak jest cieply,to niestety lockup dziala tylko przy super delikatnym obciazeniu silnika (albo mi sie wydaje ze dziala).
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 14:20   

Up :)
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 15:30   

A wiązki wszystkie masz porządnie zrobione ? :)
_________________
Scorpio forever
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 16:50   

przegrzewa się z racji braku locka . zawór może się odetka , różnie bywa . może chłodzenie oleju zatkane .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 19:57   

jakby skrzynia grzała się to by mrugało i mruga :-d
poszukaj czujnika temperatury oleju i pasowało by go oszukać
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
Ostatnio zmieniony przez pepi |28 Lip 2012|, 2012 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 20:15   

Po pierwsze to sprawdź to co pisał Gufer tj. chłodzenie oleju. Trzeba odkręcić i zaślepić wąż wylotowy z powietrznej chłodnicy oleju, a z wyjścia tej chłodnicy, innym wężykiem puścić przepływ oleju do rury miarki poziomu oleju w skrzyni, ale tak by było widać przepływający olej.`Przepływ powinien być równomierny i dość obfity, ale bez specjalnego ciśnienia . Jeśli będzie OK, to można popróbować rozruszać elektrozawory EPC i Lock up, poprzez znależienie pinów je zasilających w dużej wtyczce wiązki, (podłóżnica - skrzynia) i podanie na nie masy kilkakrotnie ( powinno być wyraźnie słyszalne stukanie elektoraworów), oczywiście przy włączonym zapłonie . Jeśli stuki będą wyraźne i przepływ oleju przez chłodnicę przyzwoity, to rozglądnąłbym się za inną skrzynią.
Czujnika temperatury oleju bym nie oszukiwał, bo to tak jak bym sam siebie chciał oszukać.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
Ostatnio zmieniony przez 1Bodzio |28 Lip 2012|, 2012 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 21:52   

Cytat:
Czujnika temperatury oleju bym nie oszukiwał, bo to tak jak bym sam siebie chciał oszukać.

Prościej diodę z zegarów wylutować :):
Albo zakleić czarną taśmą :):
_________________
Scorpio forever
 
 
marco 



Auto: 95 2,9 24v ASB SEDAN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 30 Kwi 2010
Skąd: KIELCE
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 10:54   

ja mam to samo co Wiesiu od jakiś 20 tysi km i ładu dojść nie mogę,a mruganie OD/OFF w tym przypadku wątpię ze jest spowodowane przegrzaniem bo w ruchu miejskim przy wysokich temp gdy wszystko kipi łącznie z oliwa od ASB nigdy nie wystąpił ten problem tylko w trasie i to nawet przy spokojnej jeździe,sprawdziłem przepływ przez chłodnice i jest ok.zauważyłem ze jak jeżdżę w tasie w trybie 3 biegowym i 4 bieg bądź redukcje z 4 na 3 robię za pośrednictwem guziora na dźwigni problem nie występuje.a w trybie zwykłym kilkadziesiąt km i mruga OD i się muszę zatrzymać aku odpiąć na 5 min i znów skrzynia wraca do normy ale to meczące na dłuższych trasach stawanie parę razy by odpiąć aku po prostu nerwica bierze szczególnie jak leje deszcz.spróbuje podać masę jak Bodzio pisze tylko pod które piny bo według moich zapisków pin 33 do lock up,a 30 do epc,czy mógłby ktoś potwierdzić?
_________________
W POSIADANIU
SCORPIO COSWORTH 95
OPEL OMEGA 3,2 MV
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 14:46   

tylko że jak nie zapina to może być ale nie musi wadliwe działanie czujnika
nie chodziło mi o zdrutowanie auta na stałe tylko w celach poznawczych
jak by było ok
to albo czujnik uwalony lub na prawdę się przegrzewa
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
marco 



Auto: 95 2,9 24v ASB SEDAN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 30 Kwi 2010
Skąd: KIELCE
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 18:53   

a jak sprawdzic ten czujnik i gdzie on sie znajduje?bo wersja z przegrzewaniem w moim przypadku była by dziwna bo jak pisałem u mnie to tylko w trasie się zapala nawet jak chłodno a w ruchu miejskim w upały spoko ,ale te cosiarki a w sumie ich ASB to kapryśne wynalazki wiec wszystko chyba możliwe.
_________________
W POSIADANIU
SCORPIO COSWORTH 95
OPEL OMEGA 3,2 MV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group