$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problemy z zawysokim spalaniem - (lambda?)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z zawysokim spalaniem - (lambda?)
Autor Wiadomość
Macheck 



Auto: MkII '92 2.0 MSB/LPG + E38 728i MSB
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Maj 2012|, 2012 14:07   problemy z zawysokim spalaniem - (lambda?)

problem troszkę zaczęty w wątku "spalanie naszych scorpio"

Ale zdecydowałem się na założenie nowego wątku aby tam nie śmiecić.

Krotki opis problemu:
Instalka na bingo s z krokowcem

Padła sonda lambda. Gaziarze najprawdopodobniej wymusili mniejszy zakres pracy sondy tak aby z ok 20 litrów spalanie zeszło do w miare akceptowalnych 13-14 do czasu jej wymiany.
po wymianie sondy + w miedzy czasie wywaleniu katalizatorów pojechałem na ustawienie gazu.

Spalanie wzrosło do 17l w miescie, a przy dziadkowej jeździe na trasie do 14-15.

Za namową STRUNY zmieniłem gaziarza, który stwierdził (w ostatni piątek) ze jednak sonda świruje, raz działa a raz nie. Co sekunde może dwie zmienia humor. poprosiłem aby znowu do czasu wyjaśnienia stanu sondy i jej ew. wymiany wrócili do ustawień ją blokujących.
pięlknie. dopiero co była zmieniana a tu potencjalna kiszka. myśle sobie że przynajmniej wróce do w miare normalnych 13-14l a tu jak na złość...
bo zatankowałem tuż przed wizytą u gazowników pół butli (ok 17 l) i ku mojej zgrozie skończył sie po 56km!!! srednia dochodzi juz do 30l/100 :( tyle co do domu wróciłem...

Nie jestem fachowcem, mechanikiem, nie mam narzedzi ani miejsca aby w samochodzi grzebać a jazda co chwile do fachowców i wypłacanie im kasiorki za wielokrotne próby nie zawsze zakończone sukcesem przekracza moje możliwości. gdybym miał kase nie jeździłbym może i wspaniałym ale 20 letnim samochodem.

Wiec mam pytania do więcejwiedzących i może coś dobrego mi podpowiecie:

1. Czy dalej pchać sie w sondy z alegro za 80-100 zł. ? po jak ma padać co 3 miechy to ja dziękuje za taką jakość.
2. Czy może lepiej wstawić jakąć używke ale za to pewniaka?
3. Jeśli można używke to może sonda z BOBa spaśi do Dohca (kolega z forum najprawdopodobniej miałby taką)?
4. Czy takim objawem na sondzie może byc też kabelkologia?
5. Jeśli na pkt4 jest "TAK" to jak łopatologicznie mozna to sprawdzić (potwierdzić) że to sonda czy kabelki? trzeba elektryka szukać czy pod domem da rady? (VIK-u Help! :P może Ty dasz rade? )
6. Może dało by się jakoś ominąć wskazania sondy? może jakieś "uproszczenie" instalki miało by sens??

Ogólnie tak aby było jak najtrwalej, najmniej usterkowo na przyszłośc a oczywiście raczej jak najmniejszym kosztem.

Wszelkie sugestie bardzo mile widziane :)

Z góry dzieki
Ostatnio zmieniony przez Macheck |20 Maj 2012|, 2012 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |20 Maj 2012|, 2012 15:50   

Macheck napisał/a:
1. Czy dalej pchać sie w sondy z alegro za 80-100 zł. ? po jak ma padać co 3 miechy to ja dziękuje za taką jakość.
2. Czy może lepiej wstawić jakąć używke ale za to pewniaka?
3. Jeśli można używke to może sonda z BOBa spaśi do Dohca (kolega z forum najprawdopodobniej miałby taką)?
4. Czy takim objawem na sondzie może byc też kabelkologia?
5. Jeśli na pkt4 jest "TAK" to jak łopatologicznie mozna to sprawdzić (potwierdzić) że to sonda czy kabelki? trzeba elektryka szukać czy pod domem da rady? (VIK-u Help! może Ty dasz rade? )
6. Może dało by się jakoś ominąć wskazania sondy? może jakieś "uproszczenie" instalki miało by sens??


1. podobno nie warto tych chinskich kupowac,ja nie zaryzykowalem.
2. chyba lepsze rozwiazanie, tak wlasnie zrobilem i narazie dziala :D
3. pasowac bedzie, jedynie czy kable dlugosciowo wystarcza. Z tym ze BOB sa dlugie kabelki,wiec powinno byc ok :D
4. jak robia sie zwarcia lub cos nie kontaktuje,to bedzie problem odczytem sondy
5....
6. mozesz zmienic na register tego typu i sonda nie bedzie miala nic do rzeczy:

_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |20 Maj 2012|, 2012 18:59   

jak byś miał taką możliwość to poproś któregoś z kumpli forum żeby Ci zrobił odczyty lambdy,albo kup sobie kabelek do bingo i laptopa to diagnostykę sam sobie zrobisz.
Sprawdź połączenie sondy w wtyczce czy aby odpowiednio są przewody połączone.Opis połączenia znajdziesz na forum bez problemu.Pamiętaj że soda lambda musi się nagrzać by zaczęła pracować.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |20 Maj 2012|, 2012 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Macheck 



Auto: MkII '92 2.0 MSB/LPG + E38 728i MSB
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Maj 2012|, 2012 19:38   

dzieki za podpowiedzi

Kabelki sa na bank dobrze podpięte. Robił mi to VIK z forum a jemu co jak co ale wierze bezgranicznie!
Prędzej szukając teorii spiskowych byłbym skłonny założyć że tłumikarz jak spawał przy wycinaniu katalizatorów to iskry cos przypaliły w kablach (choc teoretycznie to też jest możliwe bo było robione dość blisko lambdy)

W między czasie dodatkowym winowajcą takiego spalania jest TPS.będę musiał sie mu bliżej przyjrzec :)

niestety musze jakoś wszystko tak zorganizować aby nie uziemić skorupki. musze ją mieć codziennie na chodzie bo do roboty mam prawie 40 km...
więc podsumowując moje postepowanie będzie:

1. zamiana krokowca na śróbke aby chwilowo odłączyć potencjalne błędne wskazania TPS i lambdy do czasu ich ogarnięcia. Aby można było jakoś normalnie jeżdzic nie mając spalania rzędu 30l :) Koszt nie najwiekszy bo śróbka kilka zł azostaje sama regulacja... w 5 dychach chyba jest szansa się zmieścić
2. załatwiam sonde i na wszelki wypadek TPSa
3. kabelki odrazu idą też do sprawdzenia.
4. wymieniam lambde i tpsa wraz z potencjalna poprawką kabelkologii.

i moge miec szanse ze będe sie cieszył "normalna" jazdą na gazie??

dobrze kombinuje?? jak źle to wyprowadźcie z błędu prosze :)

A kabelek diagnostyczne i tak sobie spróbuje załatwić. Trzeba bedzie sie nauczyć obsługi - dzieki za podpowiedz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Maj 2012|, 2012 20:44   

wywal te binga
wpakuj blosa i śmigaj
albo daj zwykłą śrubę i też śmigaj
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Macheck 



Auto: MkII '92 2.0 MSB/LPG + E38 728i MSB
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Maj 2012|, 2012 22:01   

o blosie myśle od dawna
tylko drogi jest jak fix :(
nawet kolega właśnie dziś wystawił jeden na bazarku... ale kasiorki u mnie za mało narazie :(
gdybym miaiła możliwośc to juz bym go zarezerwowal :)
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |21 Maj 2012|, 2012 02:32   

Mam kompletną całą instalacje BRC jakby coś było z twoją nie tak i chciał byś zmieniać. Łykała 10l na 100. Sprawna do momentu wyciągniecia z auta.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Maj 2012|, 2012 10:58   

Wpadnij do mnie, wstawimy register zamiast krokowca i 2 gen. BINGO, ustawimy na oko i ucho, zobaczysz czy spadnie, z naciskiem na "olanie" lambdy itd itp.
http://ford-scorpio.pl/fo...037f0bab#575900 a tu masz blosa za pół darmo :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |21 Maj 2012|, 2012 11:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Macheck 



Auto: MkII '92 2.0 MSB/LPG + E38 728i MSB
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Maj 2012|, 2012 11:09   

Dzieki Viku. Dziś sie widzimy
A do kolegi Darka wysłałem ofertę :)
Szkoda że nie jestem pierwszy i ofetra moja tez jest nietypowa :P
Ale cóż... łobaczymy :)

LUKAS2:
Dzięki za ofertę ale wymiana pełnej instalki narazie mija sie z celem ze względów kosztowych. Narazie nie skorzystam choć jeszcze raz dzięki za zainteresowanie

,
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |21 Maj 2012|, 2012 12:17   

Macheck napisał/a:
Dzięki za ofertę ale wymiana pełnej instalki narazie mija sie z celem ze względów kosztowych. Narazie nie skorzystam choć jeszcze raz dzięki za zainteresowanie


Leży w komórce w każdym bądź razie....
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Maj 2012|, 2012 18:05   Re: problemy z zawysokim spalaniem - (lambda?)

Macheck napisał/a:

1. Czy dalej pchać sie w sondy z alegro za 80-100 zł. ? po jak ma padać co 3 miechy to ja dziękuje za taką jakość.


niema sensu jak za 140-170 zl kupisz nowego Boscha(uniwersalna)

Macheck napisał/a:

2. Czy może lepiej wstawić jakąć używke ale za to pewniaka?


uzywana nigdy nie jest pewniakiem :)
moze byc sprawna a moze nie
moze przejezdzic 40kkm a moze pasc po 100km

wg mnie niewarto sie pchac w uzywane sondy
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Macheck 



Auto: MkII '92 2.0 MSB/LPG + E38 728i MSB
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Maj 2012|, 2012 18:17   

Dziś dzieki Vikowi wstawiliśmy śróbke :)
narazie sonda i TPS moga się krzaczyć na potęge... mi to rybka :P

teraz troszke testów i mam nadzieje że na spokojnie już uda sie zejsc do znośnych ilości spalanego paliwa
a samochód idzie jak burza :D

teraz trzeba się rozglądać za lambda i tpsem
okazało się że lambda jest na gwarancji i dzisiaj telefonicznie sprzedawca mnie zapewnił że wymieni. Mam tylko nadzieje że nowa znowu nie zacznie świrować po 3 miesiącach :)

ufff... stres narazie za mną

teraz małymi kroczkami muszę ogarnąć te wszystkie usterki i będzie gitarrrra
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group