$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Proble z przełączaniem na gaz-instalacja PRINS
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Proble z przełączaniem na gaz-instalacja PRINS
Autor Wiadomość
mirod
[Usunięty]

Wysłany: |14 Kwi 2012|, 2012 21:28   Proble z przełączaniem na gaz-instalacja PRINS

Mam nastepujacy problem:
Silnik przy przełaczaniu na gaz po osiągnięciu zadanej temperatury gaśnie na wolnych obrotach, jak mam wyższe obroty podczas jazdy, to lekkie czknięcie i przełączy się. Natomiats jak uruchomię silnik, przełączę manualnie na benię, rozgrzeję mocniej silnik i przełacze na gaz, nawet na wolnych obrotach, to silnik zachwieje się (spadek obrotów) i przejdzie na gaz. Ostatnio miałem nawet taki problem, że zimny silnik po przełączeniu na gaz pracowął na 4-5 cylindrów( w każdym razie do czasu porządnego rozgrzania bardzo nierówno). Czy może wtryski trzeba zregenerować/ wymienić?Instalacja PRINS, wtryski KEIHIN. Dzięki za sugestie
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |15 Kwi 2012|, 2012 20:02   

wtryski do umycia ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
robkom 



Auto: Omega '98 MV6 nivo
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Lut 2007
Skąd: Osięciny
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 11:07   

wtryski kleją, można spróbować w programie ustawić rozgrzewanie przez przejściem na lpg.
_________________
Jest:
Omega '98 B 3,0 MV6 ASB TECH, HANA, GOLD
Vectra B 1,6 '96 LPG
Były:
MK3 Coss '98 Ghia AGIS
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 11:34   

robkom, to jest pins, tam nie ma takich ustawień :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
robkom 



Auto: Omega '98 MV6 nivo
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Lut 2007
Skąd: Osięciny
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 11:45   

uu, a to nie wiedziałem :) myślałem że taka przydatna funkcja jest w takim drogim sterowniku.
_________________
Jest:
Omega '98 B 3,0 MV6 ASB TECH, HANA, GOLD
Vectra B 1,6 '96 LPG
Były:
MK3 Coss '98 Ghia AGIS
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 12:05   

ten sterownik jest zestawiany z wtryskami, o które jeśli się dba to trzaskają ze 200 kkm lajtem bez potrzeby rozgrzewania czy innych zabiegów - stąd cena :)
wogóle w prinsie to się prawie nic nie da ustawić, jedynie współczynniki dla obciążenia - resztę ma zaszyty sterownik w algorytmie, który jest mocno dedykowany pod kehiny i opiera się właśnie na bardzo dokładnej znajomości zachowania się tych wtrysków w róznych warunkach pracy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 17:10   

Struna, czyli niby że dobra to instalacja ? bo szfagier kupił z peugeotem 806 czy jakims tam;>
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 17:34   

bardzo dobra :-d
tylko jak się popsuje to za tą dobrą to się płaci
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 17:49   

jak auto nie realizuje jakichś popieprzonych algorytmów sterowania paliwem jak np. niektóre mazdy to ok.
Generalnie to chyba jedna z najstarszych instalacji 4 generacji na rynku w zasadzie przez lata nie modyfikowana, bo ogólnie jest dobra i jeśli dbać o regularne wymiany filtrów to śmiga długie lata bez zastrzeżeń - ale, jak się coś sypnie to koszta są niemałe.
PRINS używa bodaj najdroższych wtryskiwaczy gazowych na rynku, a nasz gaz nawet najlepszym wtryskom w końcu da radę, szczególnie jak ktoś nie dba o filtry.

Kolejna kwestia to ewentualny serwis - bardzo mało warsztatów dotyka prisna, tam trzeba mieć dedykowany kabelek oraz soft z jakimś kluczem ( wiadomo, jak wszędzie gdzie jest zabezpieczenie tam są i obejścia :) )

Także ogólnie instalacja spoko, ale jak się zaniedba lub po prostu coś padnie to jest to finansowo bolesne.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 19:53   

no widziałem papiery że gościu regulanie płacił w warsztacie w którym ten kaz zakładam 150-200 euro więc może dbał - teraz przycisnę szwagra żeby szybko filtry powymieniał i będzie dobrze
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
mirod
[Usunięty]

Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 19:57   

Moja instalka ma 60 tys km, filtry w międzyczasie wymieniałem 3 razy, ale jak widać nasz gaz i tak dał radę wtryskom.Rzeczywiście, możliwości ustawień jest mało,ale i problemów poza tym mało. Dziś odstawiłem autko na regerację, ok 35 zł/ szt, ale trzeba wysłać gdzieś do Krakowa (chyba), więc tak z tydzień będę jeździł drugim na beni.Jak będą zamontowane odnowione,dam znać jak chodzi.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 19:59   

Waski napisał/a:
teraz przycisnę szwagra żeby szybko filtry powymieniał i będzie dobrze
co ile oleum zmienia ? 10, 15 kkm ? jak w tych granicach to niech zmienia wtedy również filtry gazu i nie tankuje na stacjach "krzak" bo 2 grosze taniej.

ja osobiście polecam gaz ze statoil i lotosa.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
mirod
[Usunięty]

Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 20:12   

Ja zmieniam oelum co dychę na Castrol 10W60, ale gazik tankuję na innej niż Lotos, Statoil, Shell i Orlen,nie bedę wymieniał firmy, bo nie chcę robic (anty) reklamy. Moze rzeczywiście dobra rada tankowac na firmowej?Przynajmniej moze regulranie czyszczą zbiorniki aby zachować jakość
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 20:22   

shell-a to akurat nie polecam, bardzo "nierówna" jakość gazu, znaczy jak ktos lokalnie tankuje na jednej stacji i sprawdził, że jest ok to spoko, ale ja jeżdżę nieco po Polsce i z jakością na shellu różnie, więc przestałem tam tankować.

Z orlenami - większość ok, czasem się zdarzają sporadyczne kwiatki, choć np. statoil vs orlen, po korektach paliwowych widać że statoil wypada lepiej, co może wydawać się dziwne, bo w zasadzie większość gazuchy u nas dostarcza orlen, no ale im mniej przepompowań tym mniej syfu w gazowni, może w tym tkwi sekret.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |16 Kwi 2012|, 2012 21:28   

Cytat:
Moja instalka ma 60 tys km, filtry w międzyczasie wymieniałem 3 razy

Moim zdaniem za rzadko :)
Ja wymieniam maksymalnie po 10 tysiącach km :roll:

mirod napisał/a:
Moze rzeczywiście dobra rada tankowac na firmowej?Przynajmniej moze regulranie czyszczą zbiorniki aby zachować jakość

Dobry żart :):
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |16 Kwi 2012|, 2012 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group