$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wydajność instalacji kontra marne wtryski-ewolucja instalki
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydajność instalacji kontra marne wtryski-ewolucja instalki
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 11:22   Wydajność instalacji kontra marne wtryski-ewolucja instalki

Zacznę może od tego, że ciągle miałem problemy z uzyskaniem "dobrej" mocy na LPG (na początku falowały też obroty). Ciągłe regulacje, zmiana wtrysków, potem parownika + duperelki. Zaznaczę, że u tego samego montera. Wreszcie zaczęło jeździć przyzwoicie. Jednak po roku,półtora znów zaczęła się "jazda". Nie pamiętam jaki osprzęt miałem na początku (parownik KME na pewno), ale obecnie jest to parownik Magic Jet 3 (ponoć daje radę obsłużyć 200KM) i wtryski tejże samej firmy, filtr też. Parownik ma jakieś 15tys., wtryski trochę więcej. I nie chce to obecnie jeździć generalnie na wysokich obrotach (na autobanie przy 190-200km/h na zmianę przełączało się na benę i z powrotem), a i na zmiany obciążenia (odpuszczenie gazu) reaguje wyłączaniem. W każdym razie więcej jeżdżę na benzynie niż na gazie (a nie o to chodzi w LPG :) ) Poczytałem troszkę i postanowiłem diametralnie zmienić osprzęt.
I tak (czytając, że warto zapewnić dużą wydajność, na górkę nawet 100%) postanowiłem, że co do parownika, wybór padnie na firmę Gurtner (dobra opinia, prostota budowy i największa zaleta - brak spadku ciśnienia gazu przy dużych obciążeniach oraz wydajność na najwyższym poziomie): http://allegro.pl/redukto...2149657557.html lub ewentualnie http://allegro.pl/r42-red...2111020024.html . Bo cenowo wielkiej różnicy nie ma, więc...
A jeśli chodzi o wtryski, to wydaje mi się, że w relacji jakość/ wydajność/ szybkość/ cena dobrym wyborem będą wtryski marki Hana, oczywiście dla Cosa o odpowiedniej wydajności: http://moto.allegro.pl/wt...2123762336.html . Myślę, że zapewniwszy odpowiedni zapas (dzięki parownikowi) mocy, nie zabraknie gazu, a wspomniane wtryski dobrze to obsłużą. Oczywiście aby sukces miał szansę oddam auto do warsztatu z renomą (Domański) aby to odpowiednio skalibrowali.
Nie wiem czy mój wybór jest idealny, ale miło będzie kiedy wyrazicie swoją opinię, sugestie co jeszcze warto zrobić, czy może o czymś zapomniałem, ot takie rzeczy. W każdym razie proszę jak wyżej, bo już mnie krew zalała na tyle, że ewolucję czas zacząć :)
Dzięki!
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Ostatnio zmieniony przez jaroz |23 Lut 2012|, 2012 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 11:36   

ja nie do końca jestem przekonany co do sensowności zielonych w BOA, w BOB-ie wydają się ciut przewymiarowane, a przecież nieco więcej kucy z gara generuje no i na dodatek jedzie w sekwencji a nie leje bankami, więc bardzo możliwe, że lepsze będą czerwone hanki - wiem, to mocno nadszarpnie Twoje ego związane z kosem, bo jak to do kosa takie wtryski :) ale cóż :)

Jak dasz za duże to nie doregulujesz tego za cholerę.

Co do Gurtnera - to egzotyka rzadko stosowana, jak bym raczej dwa AC-R01 v3 dał lub poczekał do marca ( targi LPG ) bo wtedy powinien wyjść nowy AC-R01 250 ( do 250 koni ). Wtedy byś miał to na jednym reduktorze, co może być przydatne bo jednak w kosie pod maską ciasno :)

Do tego dochodzi dobre strojenie, czego bym się za bardzo nei spodziewał po wskazanym przez Ciebie zakładzie - no ale może akurat się uda.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 11:56   

Spoko Jurek, moje ego spoko :) Właśnie chodzi mi o konstruktywne opinie, a nie z powietrza. Patrzyłem z tego punktu, że właśnie w BOA są banki, więc wydajność gazu musi być spora (stąd taka nadwyżka mocy parownika), a Magic który mam jakoś rady nie daje mimo, że 200KM (a w porywach 240KM) ponoć obsługuje, dlatego wolałbym ten Gurtnera 350KM (z racji wydajności, która przy bankach jest wskazana). A przy wtryskach kierowałem się (poza tym co już pisałem) po prostu obsługiwaną mocą. Z tego co widzę, to co w czerwonym jest pośrednią mocą, to w zielonym jest w dolnym rejestrze, więc sugestia jest ok, ale ja patrzyłem też na wysokie obroty i jak mam teraz doświadczenie, to przy wysokich te czerwone mogły by nie dawać rady (jak obecne)zwłaszcza jak będą już zabrudzone, a zielone mają jeszcze zapas mocy. Jeśli chodzi o parowniki, to nie wchodzi w grę montaż dwóch, bo nie ufam takiemu "dziwnemu" montażowi. Wolę jeden w myśl zasady jeden parownik- mniej kłopotów :)
A że Gurtner egzotyka to i może, ja patrzyłem na opinie i na fakt, że prosty to i nie będzie się psuł i brak spadków ciśnienia, a jak pamiętam, to zwracałeś zawsze na to uwagę, by o to zadbać. Te co podałeś nazwy, to ja w ogóle nie znam. Ale ja amatorsko się znam na LPG więc spoko :) Jaki zakład byś polecał do montażu? Jeśli oczywiście takowy jest w Poznaniu. Bo ja dwa razy w życiu korzystałem w Poznaniu z dwóch i na obydwu się przejechałem, więc...
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Ostatnio zmieniony przez jaroz |23 Lut 2012|, 2012 12:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 12:47   

jaroz napisał/a:
więc wydajność gazu musi być spora
dupa tam spora, przecież półsekwencja leje dwa razy na cykl, stąd też ma krótsze czasy bo inaczej by się przelała w cholerę.
jaroz napisał/a:
Magic który mam jakoś rady nie daje
Magic wymaga bardzo dobrego zasilania w fazę ciekłą, jak cokolwiek z ciekłą jest ne tak to leci na ryj z ciśnieniem. Poza tym - jego potencjalna możliwość upustu ciekłego gazu w układ chłodzenia jak dla mnie całkowicie go dyskwalifikuje.
jaroz napisał/a:
ja patrzyłem też na wysokie obroty i jak mam teraz doświadczenie, to przy wysokich te czerwone mogły by nie dawać rady (jak obecne)zwłaszcza jak będą już zabrudzone, a zielone mają jeszcze zapas mocy
ehh... zaś się kierujesz jakimś dziwnym kryterium że moc i wogóle, kos w kontekście mocy z gara to jest mały miki, tam naprawdę nie trzeba nic specjalnego żeby to jechało do odcinki.

W BOA ważne jest aby wtryski były dośc szybkie, bo z racji półsekwencji ma krótkawe czasy ( co jest problemem na jałowych, ale nie na max bucie )
jaroz napisał/a:
Jeśli chodzi o parowniki, to nie wchodzi w grę montaż dwóch, bo nie ufam takiemu "dziwnemu" montażowi.
heheh - no cóż, to w zasadzie jedna z najlepszych opcji, masz betonowe ciśnienie i mega termikę, ale to już jak tam chcesz.
jaroz napisał/a:
Jaki zakład byś polecał do montażu? Jeśli oczywiście takowy jest w Poznaniu. Bo ja dwa razy w życiu korzystałem w Poznaniu z dwóch i na obydwu się przejechałem, więc...
wejdź sobie na www.lpg-forum.pl i poczytaj, popytaj, są tam zakłady polecane, niepolecane. Udzielają się instalatorzy oraz trochę kumatych ludzi.

Jaki Ty tam masz sterownik gazu ? Stag 300 + ? Diego G3 ?

ja bym generalnie wpakował albo dwa AC-ki, albo jeden AC-250, ewentualnie Niko, GOLD też by pewnie pociągnął, albo IG1, tylko ty by pewnie warto wykonać moda typu M&C polegającego na zmianie punktu referencji ciśnienia ( ja mam tak zrobione, bez tej modyfikacji niby mocarne IG1 wymiękało, a po modzie jest spoko )

Wtryski hana czerwone lub zielone - tu by trzeba sobie zostawić furtkę. Aczkolwiek można zacząć od zielonych i ewentualną "górkę" wydatku ociosać ciśnieniem, pod tym kątem warto sprawdzić w jakim zakresie ciśnień może pracować dany reduktor, bo niektóre nie umieją zejść poniżej bara, co np. u mnie na zielonych okazało się konieczne, na szczęście IG1 to potrafi.

Potem to wszystko schludnie zamontować, dobre filtry FL, kompensacja, pomiar ciśnienia koniecznie blisko wtrysków, pomiar temp. gazu najlepiej w strudze i też blisko wtrysków.
Potem konkretne strojenie pod obciążeniem, mapa po obrotach to przy automacie w zasadzie konieczność, warto by też dopieścić przy użyciu szerokiej sondy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 13:30   

Struna napisał/a:
W BOA ważne jest aby wtryski były dośc szybkie, bo z racji półsekwencji ma krótkawe czasy
U mnie właśnie wolne obroty (poza chwilowymi fochami) są idealne, a na wysokich obrotach instalka głupieje :(
Struna napisał/a:
w zasadzie jedna z najlepszych opcji, masz betonowe ciśnienie i mega termikę
Przy dwóch parownikach rozumiem?
Struna napisał/a:
Jaki Ty tam masz sterownik gazu ?
Sprawdzę, bo nie pamiętam ale chyba Diego.
Struna napisał/a:
by pewnie warto wykonać moda typu M&C polegającego na zmianie punktu referencji ciśnienia ( ja mam tak zrobione, bez tej modyfikacji niby mocarne IG1 wymiękało, a po modzie jest spoko )
Nic z tego nie rozumiem :) Musisz mi po chłopsku to wytłumaczyć...
Struna napisał/a:
Wtryski hana czerwone lub zielone - tu by trzeba sobie zostawić furtkę. Aczkolwiek można zacząć od zielonych i ewentualną "górkę" wydatku ociosać ciśnieniem, pod tym kątem warto sprawdzić w jakim zakresie ciśnień może pracować dany reduktor, bo niektóre nie umieją zejść poniżej bara, co np. u mnie na zielonych okazało się konieczne, na szczęście IG1 to potrafi.

Potem to wszystko schludnie zamontować, dobre filtry FL, kompensacja, pomiar ciśnienia koniecznie blisko wtrysków, pomiar temp. gazu najlepiej w strudze i też blisko wtrysków.
Potem konkretne strojenie pod obciążeniem, mapa po obrotach to przy automacie w zasadzie konieczność, warto by też dopieścić przy użyciu szerokiej sondy.
To chyba ogarnie polecany warsztat, bo ja tu też wymiękam :) Nie znam się na LPG...ehhhh
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 13:49   

jaroz napisał/a:
na wysokich obrotach instalka głupieje
pewnie ciśnienie leci na pysk, albo instalka nie jest wystrojona poprawnie.
jaroz napisał/a:
Przy dwóch parownikach rozumiem?
tak
jaroz napisał/a:
Musisz mi po chłopsku to wytłumaczyć...
wszystko opisane i obfoceone na lpgforum

jak Ci się uśmiecha wizytacja grodu kraka to na strojenie zapraszam - z przyjemnością BOA sobie dłubnę ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 14:02   

Struna napisał/a:
jak Ci się uśmiecha wizytacja grodu kraka to na strojenie zapraszam
Być może w okolicach kwietnia, maja będę w pobliżu, więc kto wie :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 14:32   

ze dwie godziny na obwodnicy i będziesz miał wystrojone jak trzeba
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |23 Lut 2012|, 2012 19:58   

tylko jeśli można to bob jest raczej mniej wymagającym autem bo 6 mm starcza
a nie którym 8mm i dwa parowniki nie starczają :) w boa

ja tam bym kupił u ciebie dobry parownik nawet jeden i popracował nad doprowadzeniem gazu
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |24 Lut 2012|, 2012 08:12   

Struna napisał/a:
ze dwie godziny na obwodnicy i będziesz miał wystrojone jak trzeba
To mnie namówiłeś :) Ale jak powiedziałem - kiedy będę na Śląsku to podskoczę.
pepicosi napisał/a:
a nie którym 8mm i dwa parowniki nie starczają :) w boa
Dlatego chcę zakupić taki z zapasem mocy (a czytałem, że jest raczej niezawodny ten Gurtner) żeby nie było potem jak z moim Magic`em. Tylko muszę spojrzeć jakie to przewody ja mam.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lut 2012|, 2012 12:39   

MAgic to aż dziw że Ci nie obskakuje tego auta, jedyne wytłumaczenia to albo tłoczek się zaciął, albo masz skopane zasilanie w faze ciekłą.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |24 Lut 2012|, 2012 14:37   

podstawa to zasilanie a potem w miarę parownik
ja tych wtrysków co je masz jeśli są sprawne to bym nie wymieniał
twoja kasa twoje zabawki
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |24 Lut 2012|, 2012 15:03   

Struna napisał/a:
albo masz skopane zasilanie w faze ciekłą
Nie wiem jak to sprawdzić. Poza tym Magic latem ładnie pracuje, ale zimą to tragedia - przełączanie. Pewnie już zasyfiałe.
pepicosi napisał/a:
ja tych wtrysków co je masz jeśli są sprawne to bym nie wymieniał
Ja pewnie też bym tego nie robił, ale chcę po całości pójść i mieć spokój. A tak już pewnie zabrudzone, zużyte i znów by rzeźbienie było :(
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lut 2012|, 2012 15:06   

jaroz napisał/a:
Poza tym Magic latem ładnie pracuje, ale zimą to tragedia - przełączanie.
to wtryski, reduktor tu raczej nie wadzi.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |24 Lut 2012|, 2012 15:08   

To wiem. Ale parownik to zapewne winny przełączaniu na benę, bo nie wydala, zwłaszcza przy deptaniu.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group