|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Wymiana nagrzewnicy w MKI |
Autor |
Wiadomość |
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lis 2011|, 2011 17:50 Wymiana nagrzewnicy w MKI
|
|
|
Poniżej przestawie opis jak krok po kroku wymienić nagrzewnice w MKI
Potrzebne nam będa:
Nowa nagrzewnica
Podstawowy zestaw narzędzi
3 godziny wolnego czasu
Zaczynamy, od spuszczenia płynu chłodniczego(najlepiej zdjąć opaskę z dolnego węza chłodnicy). Płyn sobie ścieka.
Najlepiej i najwygodniej będzie wyjąc oba przednie fotele, a żeby to zrobić należy odkręcić dwie śruby z przodu fotela
I trzy z tyłu
Należy uważać aby nie pourywać śrub
Następnie przystępujemy do wyjęcia radia, każdy sobie z tym poradzi, w zależności od radia, jeśli oryginalne, najlepiej wziąć 4 cienkie śrubokręty, powkładać i odginając zewnątrz.
Następnie odczepiamy schowek, po bokach są takie zaczepy, należy je powadzić i wyjdą
Pora zacząć odkręcać deskę, po dwie śruby z każdego boku, srubki przy samej uszczelce widoczne po otwarciu drzwi
Ściągamy listwę od nawiewów, najlepiej podważyć płaskim śrubokrętem i wyskoczy.
Odkręcamy wszystkie śrubki znajdujące się pod listwą
Ściągamy nawiew koło drzwi kierowcy
Odkręcamy śrubkę pod nim, wyciągamy pokrętło regulacji wysokości świateł i lampkę podświetlenia
Odkręcamy dwie śrubki nad nogami kierowcy, wypinamy podświetlenie i część deski juz mamy poza autem
Po wyjęciu popielniczki odkręcamy śrubki znajdujące się za nią
Odkręcamy po jednej śrubie znajdującej się po bokach podłokietnika
Odkręcamy dwie śruby znajdujące się w schowku podłokietnika i dwie przy zapięciu klapki podłokietnika, podnosimy do góry środkową część podłokietnika, wypinamy wtyczki od szyb, podgrzewania foteli itd(jeśli mamy) zsuwamy z dzwigni ręcznego, wyjmujemy podłokietnik.
Odkręcamy dwie śruby w schowku pasażera na klucz 10'ke i dwie na krzyżak
Dwie 8'ki trzymające komp ABS'u, komp silnika wysuwamy
Odkręcamy blachę trzymające deskę i podłokietnik(ta która jest w koło dzwigni zmiany biegów, odpinamy od niej wykładzinę.
Szarpiemy za deskę i decha się odsuwa. Pamiętajmy o wypięciu, zapalniczki, podświetlenia popielniczki, podświetleniu schowka i tej pseudo skrzynki bezpieczników
Deski już brak w aucie
Odkręcamy dwie 13'ki trzymające obudowę nagrzewnicy, po jednej z każdej strony, nakrętki będą widoczne po zsunięciu kanałów nawiewu z obudowy, kanały sa miękkie i elastyczne więc ściągamy zginając.
Naszym oczom ukazuje się winowajczyni całego zamieszania, odkręcamy dwie sruby trzymające ją do obudowy
Wychodzimy z auta,otwieramy maskę i albo od góry, albo od dołu odkręcamy opaski od obu węży zasilających nagrzewnice, w sumie zalezy od silnika w 2.0 8V lepiej od dołu w V6 mamy to dostępne od góry. Ściągamy węże.
Wchodzimy do auta, szarpiemy obudowę do siebie ok 4 cm, tak aby króćce nagrzewnicy weszły do wnętrza auta, łapiemy nagrzewnice i wyciągamy ją z obudowy.
A teraz zaczynamy składać wszystko w odwrotnym kierunku. Miłej zabawy
Nowa i stara nagrzewnica
Jak widać jest trochę śmieci, więc warto wyczyścić dno obudowy z nich. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |