$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 09:34   BLOS w DOHC - jaki parownik ?

Jako, że rozważam ( na razie czysto teoretycznie) montaż Blos-a w DOHC-u , mam pytanie jaki parownik musiałby być aby nie była za mały ?
Obecny to Tomasetto 136 KM. Wystarczy ?
Jeżdżę w większości krótkie odcinki i zanim się nagrzeje to na LPG (mikser) gaśnie co chwilę, przez co połowę trasy przejeżdżam na Pb.
W 2.9 mam Blos-a i po odpaleniu nie ma możliwości aby zgasł sam.
Chyba, że da się w zwykłej instalce zrobić aby nie gasł na LPG.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
toomcat 


Auto: '92 2.4 lift + LPG
Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 10:16   

Co prawda w mam zwykły mikser w 2,0 .
Ale polecam jakiś większy , tak jak mi doradzono i jestem bardzo zadowolony.
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=32249
_________________
tel.792050414
Był 88' OHC+gaźnik lift B/G
są 90' 2.0 MSB lift B/G
92' 2,4 MSB lift B/G
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko jeszcze niezrobione...
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 11:15   

Larix napisał/a:
Obecny to Tomasetto 136 KM. Wystarczy ?
Jeżdżę w większości krótkie odcinki i zanim się nagrzeje to na LPG (mikser) gaśnie co chwilę, przez co połowę trasy przejeżdżam na Pb.
W 2.9 mam Blos-a i po odpaleniu nie ma możliwości aby zgasł sam.
Chyba, że da się w zwykłej instalce zrobić aby nie gasł na LPG.

Ty to potrzebujesz reduktor który szybko i mocno się grzeje, ważne jest oczywiście aby układ chłodzenia w aucie pracował jak należy ( zwłaszcza termostat w tym przypadku )
Ja bym Ci Lovato proponował
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 17:21   

Struna napisał/a:
Ty to potrzebujesz reduktor który szybko i mocno się grzeje, ważne jest oczywiście aby układ chłodzenia w aucie pracował jak należy ( zwłaszcza termostat w tym przypadku )
Ja bym Ci Lovato proponował


Ale jakiej mocy parownik ? Szeregowo czy równolegle ?
Układ chłodzenia u mnie działa raczej OK.
Inna sprawa , że w 2.9 jest BRC AT90 + Blos i jak powiedziałem sam nie gaśnie na wolnych jeżeli już odpalę. Bez względu na to czy parownik jest zimny czy nie. Nawet przy -20 st.
I nie wiem czy to dzięki Blos-owi czy po prostu parownik lepszy ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 19:05   

wpiąć w szereg
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 20:34   

szereg zdecydowanie
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 20:40   

Larix napisał/a:
Inna sprawa , że w 2.9 jest BRC AT90 + Blos i jak powiedziałem sam nie gaśnie na wolnych jeżeli już odpalę. Bez względu na to czy parownik jest zimny czy nie. Nawet przy -20 st.


Jak miałem deohaca gdzie był palnik+OMVL R90/E to też do takich temperatur (-20) nie było problemu (benzyna nie działała - tylko gaz), poniżej dwudziestu czajnik wrzątku na parownik i też odpalał ;)
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 21:04   

wystarczy ten co masz,mam taki u siebie w dohcu i daje bez problemow rade
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 22:22   

wg. mnie za słaby
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 11:56   

Obrobi, DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 18:14   

Poprawka , parownik jest 140 KM , no i mam równolegle, czyli przerobić mam na szereg ?
Rozumiem, że pomiędzy pompą wody a nagrzewnicą ma być parownik ?

[ Dodano: |15 Paź 2011|, 2011 19:14 ]
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo


Z powodu zwężki w Blos-ie ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 18:16   

tak, wywal trójniki, parownik przed lub za nagrzewnicą
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 18:30   

Larix napisał/a:
Poprawka , parownik jest 140 KM , no i mam równolegle, czyli przerobić mam na szereg ?
Rozumiem, że pomiędzy pompą wody a nagrzewnicą ma być parownik ?

[ Dodano: |15 Paź 2011|, 2011 19:14 ]
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo


Z powodu zwężki w Blos-ie ?

jakiej zwezki
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 22:01   

kat napisał/a:
jakiej zwezki
blos też jest zwężką, inaczej nie miałby prawa działać, ale jego średnica na max otwarciu jest nieporównywalnie większa niż miksera dedykowanego pod dohc-a
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
to racja, ale bardziej chodziło o to, że parowniki większej "mocy" mają lepszy wymiennik ciepła i szybciej gaz ogrzeją, a tu kolega tez taki problem poruszył.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 22:12   

Dodam po cichu, że BLOS starcza w każdym OHV 2.9, zresztą, starcza do co najmniej do ok 170KM (mam w 3.8 i jeździ ok), więc może jednak przestać brać pod rozwagę, że zdławi DOHCa...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |15 Paź 2011|, 2011 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group