Podłączenie parownika |
Autor |
Wiadomość |
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 21:17 Podłączenie parownika
|
|
|
Witam. Panowie takie krótkie pytanie: na dzień dzisiejszy mam parownik wpięty tak że na wężu zaraz za pompą jest trójnik i od niego wychodzi wąż do parownika a z parownika do nagrzewnicy (chyba z tego co pamiętam) Parownik mam umieszczony pod tłumikiem szumów. Dzisiaj mechanior powiedział ze nie za dobry układ - ma racje? 6 lat tak jeździłem i problemów nie było. Zmienić czy zostawic układ?? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 21:24
|
|
|
zmienić na szeregowo |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 21:29
|
|
|
wywal trójniki i wrzuć w szereg |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 23:16
|
|
|
Czyli... cholera nie pamiętam dokładnie jak są węże bo teraz bez silnika stoi... jutro przypasuje jak to wyglądało. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
rynio35
Auto: 95' 2,0 16V ,kombi, manual
Dołączył: 03 Wrz 2011 Skąd: DL- Chojnów
|
Wysłany: |13 Sty 2013|, 2013 23:16
|
|
|
witam .
podepnę się do tematu i moje pytanko brzmi - w jakiej kolejności wpiąć w szereg ,
a)silnik, nagrzewnica(nówka sztuka) parownik/reduktor, chłodnica oleju czyli powrót ,
b) silnik, parownik, nagrzewnica , itd czy też
c) nie ma znaczenia kolejność tzn nagrzewnica -parownik
dodam że parownik genius max, silnik bob jak w podpisie
pozdro |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 10:59
|
|
|
Z tego co widziałem do tej pory to chyba "B" czyli między silnikiem a nagrzewnicą. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 11:19
|
|
|
Wszystko zależy jaki efekt chcesz osiągnąć
Przy A - problemem może być niedogrzanie parownika (aczkolwiek w mojej sierrze DOHC tak mam i działa doskonale)
Przy B - problemem może być niedogrzanie wnętrza (aczkolwiek w Scorpio tak mam i działa dobrze)
Jeszcze wariant D - czyli silnik, nagrzewnica, chłodnica oleju, parownik - tutaj tylko teoretyzuję, wygląda mi na to, że to układ nieco lepszy od A, bo po chłodnicy oleju płyn chłodzący bedzie miał wyższą temperaturę niż po nagrzewnicy. Natomiast nie wiem, jak wówczas z wężami długością etc.
W każdym razie wygląda na to, że C jest prawdziwe - jeśli nie ma ewidentnych niedoróbek, to będzie działać. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 11:56
|
|
|
Niestety trzypion, nie masz racji . Zazwyczaj ważniejszy jest parownik ,ponieważ jak chcesz szybko przełączyć na LPG potrzebujesz temp. na rozprężenie gazu .
Druga sprawa parownik zabierze mniej ciepła niż nagrzewnica przez co więcej pójdzie do drugiego podzespołu.
Dlatego obstawiam wariant B |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:19
|
|
|
Adam73 napisał/a: | ...
Druga sprawa parownik zabierze mniej ciepła niż nagrzewnica przez co więcej pójdzie do drugiego podzespołu.
... | Dyskutował bym. U mnie parownik zabiera dużo ciepła. Jak przełączę na benzynę to momentalnie temperatura rośnie. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:25
|
|
|
Kwestia priorytetów - jedni chcą tanio, inni szybciej mieć ciepło. Zależy też od rodzaju instalacji etc. Ja w swoim przełączam na gaz w obecnych temperaturach (-5) w zasadzie od strzału (znaczy - sam się przełącza po przekroczeniu 2 tys. obr/min, w sierrze, gdzie parownik jest za nagrzewnicą w zasadzie od razu po uruchomieniu.
Oczywiście w innych rodzajach instalacji, niż I i II generacja może być inaczej.
Bierz pod uwagę, że LPG ma temperaturę wrzenia w okolicach -8 stopni, więc nawet 'zimny' dla nas płyn o temperaturze -5 stopni jest dla LPG tym samym, co płyta nagrzana do 103 stopni dla wody. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:29
|
|
|
Ja czekam, aż mi wskazówka temp. dygnie w okolice białego pola i przełączam. Przeważnie przełączam tak po ok. 500 metrach plus kilka sek. na postoju. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:39
|
|
|
MOżna i tak. Tyle,że co jest najśmieszniejsze, wbrew opinii 'fahoffcuw' wszelkiej masci, to przy pracy na benzynie zimne membrany dostają w kość mocniej, niż na gazie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
fordofil
Auto: '94 2.9 ASB kombi + lpg
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2011 Skąd: warszawa
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 17:11
|
|
|
"przy pracy na benzynie zimne membrany dostają w kość mocniej, niż na gazie." az sie obsmarkałem ze smiechu |
_________________ "jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby ..." |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 18:11
|
|
|
No własnie - wiekszośc tak zrobi, zanim pomysli.
Dwa pytania:
1. Jaka jest temepratura reduktora przy pracy na LPG w stosunku do temperatury płynu, przy założeniu, że mamy sprawny obieg chłodzenia?
2. Jaka siła zapobiega maksymalnemu wychyleniu membrany I i II stopnia, kiedy silnik pracuje na benzynie - kiedy pracuje na gazie, tą siłą jest parcie gazu? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 19:24
|
|
|
Ad 1. Przy ujemnych temperaturach gaz zapiernicza do reduktora z taka prędkością, że w zależności od reduktora i jego budowy, mrozi go mniej lub bardziej, z membraną włącznie. W temperaturze praktycznie parowania. W zal. od budowy reduktora i wydajności ogrzewania "komory cyklonu" czasem to widać na zewnątrz, czasem nie. W każdym razie na pewno jest u wylotu (częściowo odparowanego tylko) bogato. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |14 Sty 2013|, 2013 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|